• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Nany
    Zezzan skrev 2013-12-04 19:16:31 följande:
    Heja heja super bra jobbat

Jag tog och sprang hemifrån till barnens hckeyskola idag så som jag brukar göra. Det blir en springtur på ca 6.5km. Fick 565 kalorier för det. Hmm jag brukar inte äta upp alla kalorier jag tränar ihop men endel om det är så att jag är hungrig. Just nu står min shape up att jag har 1092kalorier kvar idag  

Jag ska ta mig knäckebröd med ägg och ett stort glas mjölk när barnen somnat  

Jag är inne i ett så skönt flow med löpningen just nu. Det är lixom inte jobbigt. Jo självklart är det jobbigt, jag svettas och pulsen höjs men det är så himla skönt just nu. Benen känns lätta och jag flyger fram. Love it. Bara hoppas att känslan håller i sig. Vet allt för väl att det kan vända på några minuter

Vad bra själv är jag jätte dålig med träningen just nu. Tränade oftast första månaderna men nu har stressen tagit över. Har 2 barn under 3 år hehe
  • Zezzan
    Nany skrev 2013-12-04 20:15:39 följande:

Vad bra själv är jag jätte dålig med träningen just nu. Tränade oftast första månaderna men nu har stressen tagit över. Har 2 barn under 3 år hehe
    Mina barn är 4a och 5 år nu och väldigt aktiva. Jag springer ofta på kvällar eller tidiga mornar. Tränar styrka gör jag medan de ser på tv.  

Jag måste super duper mycket bättre när träningen fungerar. Samt att jag äter mycket nyttigare när jag tränar mer oxå. Allt blir mycket lättare
  • annasundell

Tjoho! Hakar på här! Fick barn för 3 mån sen och nu ska jag försöka sakta men säkert komma i form! Har väl ca 8 kg som jag vill bli av med, och mitt mål är att de ska vara borta till maj nästa år (utlandsresa då), samt att stärka kroppen efter 2 graviditeter :) lite svårt att ha en regelbunden träning med två småbarn, men blir mkt promenader och "mammarträning" 1/veckan just nu. Men nu måste jag försöka ta tag i maten också - känns bra att ha hittat den här tråden så man får lite pepp!! :)

• Frutess

Idag härjar vinterkräksjukan här hemma så idag räknas inga kalorier;) försöker få i mig blåbärssoppa nu och hoppas de får vara kvar:( fördelen är väl att de är en bra bantningskur;)

• Zezzan
    Frutess skrev 2013-12-05 19:40:31 följande:
    Idag härjar vinterkräksjukan här hemma så idag räknas inga kalorier;) försöker få i mig blåbärssoppa nu och hoppas de får vara kvar:( fördelen är väl att de är en bra bantningskur;)
    Krya på er
    annasundell skrev 2013-12-04 21:17:00 följande:
    Tjoho! Hakar på här! Fick barn för 3 mån sen och nu ska jag försöka sakta men säkert komma i form! Har väl ca 8 kg som jag vill bli av med, och mitt mål är att de ska vara borta till maj nästa år (utlandsresa då), samt att stärka kroppen efter 2 graviditeter :) lite svårt att ha en regelbunden träning med två småbarn, men blir mkt promenader och "mammarträning" 1/veckan just nu. Men nu måste jag försöka ta tag i maten också - känns bra att ha hittat den här tråden så man får lite pepp!! :)
    Välkommen. Jag är helt ny här inne oxå. 
  • Emmut

Jag ska gå över till my fitness pal istället för shape up (ska testa nån månad iaf), den appen har alla shape ups guldfunktioner gratis :)

Har hur som helst ökat lite i vikt denna veckan, men tror (och hoppas) att det beror på mensen som kom igår :p

• Zezzan
    Emmut skrev 2013-12-09 10:30:51 följande:
    Jag ska gå över till my fitness pal istället för shape up (ska testa nån månad iaf), den appen har alla shape ups guldfunktioner gratis :)

Har hur som helst ökat lite i vikt denna veckan, men tror (och hoppas) att det beror på mensen som kom igår :p
    Åh har inte hört om den appen. Du får säga vad du tycker och tänker. Fördelen för mig med shape up är att både norska och svenska varor finns. Jag som svensk boende i norge. Vi veckohandlar ofta i Sverige men blandar varor här hemma
  • Tildalainen

Suck... detta med julgodis är ett aber för mig Och det värsta är att jag får dåligt samvete när jag glatt lassar i mig! Önskar att jag kunde njuta utan samvete denna perioden och ta tag i resten efter jul. *snyft*

Svar på tråden Shape Up