• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Tildalainen

Jag har ingen teori om det annat än att jag sällan hamnar under 1200 kcal per dag ändå. Det är för att jag satt målet till att gå ner 0,8 kilo per vecka. Justerar jag det till det faktiska som det blivit, ca 0,5 kilo, så landar jag på minst 1200. Och ja, tränar jag så äter jag upp de kalorierna den dagen.
    Jag har ingen erfarenhet av shakes och andra metoder (annat än VV för länge sedan och det är ju samma princip egentligen) så jag kanske är fel person att svara på frågan.

• Zezzan
    Så länge man mår bra och fungerar. Det gäller ju att hitta det som passar bäst för än själv. Vi alla är olika

Vad tränar du Tildalainen? 

Min plan är att köra ordentligt fram till 14 december då jag ska ha julfest tillsammans med mina tjejkompisar. Då kommer jag INTE räkna kalorier kan jag lova

Den 16 sätter jag mig på ett tåg till Sthlm där jag ska vara hemma hos mina föräldrar tillsammans med delar av min familj fram till 1 januari. Usch tycker det är svårt att hålla dieter och räkna och sånt när man itne är hemma. 
    Hur gör ni när ni är borta? 
  • Tildalainen

Tack Zezzan!
    Jag simmar 1000 meter en gång i veckan, går en powerwalk i veckan och kör på min crosstrainer en gång i veckan. Det blir 2 timmar totalt. Måste ha variation, annars tröttnar jag. MEN de senaste veckorna har jag inte orkat crosstraina utan nöjt mig med simmet och det funkar bra ändå.

Borta är inte bra Jag vill inte vara oartig och osocial så jag äter allt som bjuds, bara mindre. En bulle istället för tre osv. En liten portion istället för två stora.

• Zezzan

Heja heja

Kan tipsa om fitnessblender.com riktigt bra gratis sida med massa super bra pass. Jag tränar ofta pass därifrån. Samtidigt som jag springer en del. Just nu är jag i en svacka men försöker hålla mig på ca 1.5-2 mil i veckan. Allra helst hade jag velat ligga på iallafall över 3 mil per vecka. Men men den tiden kommer snart igen hoppas jag  

Ska bo hos min mamma och pappa så det gör saken lite bättre. men samtidigt så får vi bo där gratis och dem betalar allt åt hela vår familj på 4a personer. De är barnvakt åt barnen hela tiden osv osv osv. Då kan jag inte riktigt ställa krav på maten men jag ska försöka att vara så duktig som det går. Men först är det fokus fram till den 14de

Heja heja oss

3.6kg ner denna vecka nu har jag "bara" 6.8kg kvar

• Frutess

Tildalainen: GRATTIS! Bra jobbat! Du kanske var på en platå eller kanske ägglossning eller nått sån. För mig så samlar jag vätska och lägger på mig massa då istället;)

Jag har inställt på1500kcal. Då är de 0.6kg/vecka men hamnar ofta runt 1200kcal/dag endå. Om jag tränar så äter jag upp lite av de när jag kommer hem ofta typ en banan och lite yoghurt:)

Jag är ganska stilla sittande. Försöker träna på gym 2ggr/ vecka. Då en gång 60 min kondis och andra gången köra igenom alla stora muskelgrupper + lite extra magövningar för att fasta till den efter graviditeten:) förutom de så jagar jag runt efter sonen på 10mån som precis lärt sig gå stabilt själv, sen någon promenad om de är sol. Och djupa magövningar hemma i soffan när sonen sover;)

När jag är borta så försöker jag köra så gått de går med shape up utan att behöva krångla. Men skippar gärna potatis ovh äter mer sallad. Eller så försöker jag träna innan så de finns kcal att ta av;D

• Zezzan

Usch idag har inte varit någon bra dag. Och jag vet precis varför. Jag har så himla svårt för frukost men om jag inte äter frukost så blir resten av dagen fel. Jag går då runt småhungrig och sugen och kommer lixom aldrig ikapp = det blir lätt att jag äter fel saker och allt går fel. Och precis så blev det idag. Jaja jag var ute och sprang ialllafall. Blev visserligen bara 4.5km eftersom magen pajjade och jag fick ta mig hem så snabbt jag bara kunde 

Imorgon är det skärpning och jag ska då tvinga i mig frukost så att det blir en bra dag  

• Zezzan

Hur går det för er?
    Idag är en bra dag för mig. Jag tvingade i mig själv frukost imorse så nu är jag i fas och har mått så som man ska göra hela dagen Trodde på + imorse eftergårdagen men hade gått ner 0.4kg till. Så det var ju en fin start på dagen.

Brukar ni ta er fridagar då ni inte räknar kalorier?
    Hmm var något annat jag skulle fråga er oxå men det har jag glömt bort nu

Full fart mot målvikten 6.4kg kvar

• Nany

till min glädje upptäckte jag idag att jag har fått ner yttligare 0,4kg och -1 cm i midjan. nu har jag ca 5 kg kvar till slutmålet och är klar med 2 delmål härligt

• Nany
    Zezzan skrev 2013-12-04 14:39:12 följande:
    Hur går det för er?
    Idag är en bra dag för mig. Jag tvingade i mig själv frukost imorse så nu är jag i fas och har mått så som man ska göra hela dagen Trodde på + imorse eftergårdagen men hade gått ner 0.4kg till. Så det var ju en fin start på dagen.

Brukar ni ta er fridagar då ni inte räknar kalorier?
    Hmm var något annat jag skulle fråga er oxå men det har jag glömt bort nu

Full fart mot målvikten 6.4kg kvar
    jag brukar ta fridag oftast på helgen. Bara o kämpa på kul att du är med här
  • Zezzan
    Nany skrev 2013-12-04 19:08:50 följande:
    till min glädje upptäckte jag idag att jag har fått ner yttligare 0,4kg och -1 cm i midjan. nu har jag ca 5 kg kvar till slutmålet och är klar med 2 delmål härligt
    Heja heja super bra jobbat

Jag tog och sprang hemifrån till barnens hckeyskola idag så som jag brukar göra. Det blir en springtur på ca 6.5km. Fick 565 kalorier för det. Hmm jag brukar inte äta upp alla kalorier jag tränar ihop men endel om det är så att jag är hungrig. Just nu står min shape up att jag har 1092kalorier kvar idag  
    Jag ska ta mig knäckebröd med ägg och ett stort glas mjölk när barnen somnat  

Jag är inne i ett så skönt flow med löpningen just nu. Det är lixom inte jobbigt. Jo självklart är det jobbigt, jag svettas och pulsen höjs men det är så himla skönt just nu. Benen känns lätta och jag flyger fram. Love it. Bara hoppas att känslan håller i sig. Vet allt för väl att det kan vända på några minuter
Svar på tråden Shape Up