• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Nany
    tjejhalmstad skrev 2013-10-04 15:45:47 följande:
    Havregrynsgröt på morgonen (ibland 1 lchf macka till)

Ibland 1-2 Lchf mackor som mellanmål innan lunch

Soppa till lunch eller morötter och kött m.m. Ingen pasta eller ris, ibland potatis.

Mellanmål brukar bli frukter, ibland nått gott att fika men äter ytterst lite av "fikabröd"

Sen middag blir oftast som lunchen någon form av gryta på kött med grönsaker.

Sen blir det något gott på kvällen som godis och kan även ta mer frukt eller smörgås/fil

Har även nu blivit en hel del ute mat men jag väljer ofta grönsaker till maten och tänker på vad jag stoppar i mig.

Tack för tipsen
  • Tildalainen

-0,3 från förra veckan, och därmed på samma vikt som för 2 veckor sedan. Det känns ju aningen segt. Jag hamnade på några hundra kcal över på fredagen och lördagen men inte mycket.
    Jag vill ha ett kilo nedgång till nästa vecka! Nästa onsdag är mitt första delmål, jag har 0,5 kilo kvar dit. Håll gärna tummarna

• Pommac
    Tildalainen skrev 2013-10-07 10:48:21 följande:
    -0,3 från förra veckan, och därmed på samma vikt som för 2 veckor sedan. Det känns ju aningen segt. Jag hamnade på några hundra kcal över på fredagen och lördagen men inte mycket. Jag vill ha ett kilo nedgång till nästa vecka! Nästa onsdag är mitt första delmål, jag har 0,5 kilo kvar dit. Håll gärna tummarna

Kämpa på! Jag börjar nästan tappa motivationen nu. Går alltid upp ett kg innan mens. Samlar väl på mig vatten. Inge kul när vågen står still. Men, men. Det gäller ju att tänka positivt.
  • Tildalainen

Nu gjorde jag något jag inte ska göra, jag vägde mig idag igen... Då var det ner 1,1 kilo från förra veckan! Jag har beslutat mig för att väga mig på tisdagar istället

• minneli

Bra jobbat allihopa!

Jag vägde mig idag -2,5 på två veckor.

Av de 25 gravidkilona är 16.5 borta nu, börjar ju kännas betydligt lättare att röra sig.

• Nany
    minneli skrev 2013-10-09 18:27:46 följande:
    Bra jobbat allihopa!

Jag vägde mig idag -2,5 på två veckor.
    Av de 25 gravidkilona är 16.5 borta nu, börjar ju kännas betydligt lättare att röra sig.
    wow riktigt bra. jag har 2.4 kg kvar nu från 2:a barnet och yttligare 6kg från 1:a barnet. Ska kämpa på
  • Tildalainen

Vad mycket protein det blir när man äter kyckling! Förbrukade ju nästan hela mitt dagsintag på protein bara på lunchens ynkliga kyckling och ris. Hur gör ni andra för att balansera så att staplarna blir rätt (protein, kolhydrater, fett)? Tycker det är lite lurigt...

• Nany

Det

Tildalainen skrev 2013-10-10 12:52:17 följande:
    Vad mycket protein det blir när man äter kyckling! Förbrukade ju nästan hela mitt dagsintag på protein bara på lunchens ynkliga kyckling och ris. Hur gör ni andra för att balansera så att staplarna blir rätt (protein, kolhydrater, fett)? Tycker det är lite lurigt...

Brukar ej bry mig om staplarna det är kalorier som jag bryr mig om
Svar på tråden Shape Up