• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • Liten08

Babymama! Nu inser jag att jag måste lägga till en organizer och sen beställa vagnen! Tänker att det är som att ha en handväska eller en jacka varje dag i två år ;) Blev smått förälskad i elodies nya åkpåse: petit royale! Helt ljuvlig färg!!! Kolla in :) Tack för all recension, känner mig säker på mitt val :)

• Babymama

Ah! Liten08! Då får jag genast googla Elodies åkpåsar :) Kommer nog inte göra valet enklare för min del ;) Och håller verkligen med dig om att vagnen är som en väska/jacka. Jag gillar när det matchar, men samtidigt måste ju funktionen vara bra! Lycka till med vagnen, du får uppdatera när du kört den ett tag ????????

• Babymama

Hoppsan! Det ska inte vara tusen frågetecken i mitt sista inlägg, la till smiley via telefonen. :)

Och Liten08, det var så lite så, kul att kunna hjälpa till!

• Liten08

Babymama, BF är 3/12. Så det känns som evigheter! Med min lille kille gick vattnet i v24+3...& idag...är jag i v24+3. Lite nojig och därför jag velar med vagninköp tror jag...men sambon tycks säker och säger shoppa på :) Let me know hur det går i åkpåsdjungeln :)

• Babymama

Oj Liten08! Förstår att det känns jobbigt idag då! Men du, den ena graviditeten är inte den andra lik säger man ju- så det är säkert extremt osannolikt att samma sak händer igen :) Jag minns också att jag var supernojig just i de veckorna av någon anledning. Min mamma födde mig i vecka 31 så trodde att det skulle "gå i arv". Bebban föddes i 39+1 så hade inte behövt tänka på det.

Och du, om du köper vagn eller inte påverkar inte din graviditet- även om jag förstår precis hur du känner! Var likadan :) Vi köpte vår första vagn av ett par som förklarade försäljningen med att "det blev ingen bebis". Då kändes det plötsligt inte så bra att köpa vagnen längre. Men nu är dottern 9 månader så jag får försöka lugna ner mig lite i fortsättningen tror jag ;)

Vad roligt med en decemberbebis för dig! Då hinner du piggna till och få in rutiner innan våren kommer, och så går vintern snabbt :)

• Lemondrop

Jag har äntligen bestämt mig efter många om och men :) Det kommer att flytta hem en Buffel till oss!! 
    Vad har ni för åkpåse i liggdel till er Buffel? Jag är sugen på en från Bozz, en sån med får/lammskinn. Ser så mysigt ut :) Någon som har erfarenhet av den? För stor för att få plats i liggdelen?

• Sweet life

Alla buggor är sviktande i chassit för att det är den enda fjädringen dom har. Dom är konstruerade så. 

• Jessica
    Lemondrop skrev 2013-08-19 07:57:17 följande:

Jag har äntligen bestämt mig efter många om och men :) Det kommer att flytta hem en Buffel till oss!! 
    Vad har ni för åkpåse i liggdel till er Buffel? Jag är sugen på en från Bozz, en sån med får/lammskinn. Ser så mysigt ut :) Någon som har erfarenhet av den? För stor för att få plats i liggdelen?

Är också inne på en sådan och hos jollyroom har de nu nedsatta priser på dessa i olika modeller/storlekar :)
  • Liten08

Sådär! Buffalon beställd :) & tillbehör som jag förmodligen inte kommer behöva men som jag bara var tvungen att ha ;) Gjorde en hastig jämförelse med sambons nyinköpta dator och drog till även med organizern :))) Tack alla ni som skrivit i tråden! Självklart babymama kommer jag uppdatera igen när vagnen landat och bebis kommit :) håller på å avvecklar vagnåkandet för treåringen och det går så smidigt :) Babymama, vad tyckte du om elodie påsarna? Lemondrop, jag kommer köra på en åkpåse jag redan har från lundmyr, svart med röd fleece :)

• Foxy Mama

Hej!

Jag skriver en mamma blogg och är gravid just nu, där har jag inlägg om inköp och annat tips.

Bebis outfits:  http://foxymama.se/2013/august/baby-mode-tips.html

Inredning: http://foxymama.se/2013/august/diamonds-vackra-sovrum.html

Annat tips som nappflaska osv: http://foxymama.se/2013/august/fynd-ifran-barnens-hus-utforsaljning.html

Jag hoppas att det kan hjälpa, uppdaterar bloggen dagligen så det kommer men tips och annat.

Kram på er

Foxy Mama www.foxymama.se
    Instagram: Foxyjuliana 
Svar på tråden Bugaboo Buffalo