• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • Babymama

Ansof: en kompis till mig har gamla Cam:en och hon vill byta till Buffalon efter att ha kört min vagn. Hon tyckte framförallt att den kändes stadigare och att suffletten var bättre.

• angelmama

Heej

Undrar om någon beställt från moeders mooiste nyligen? Vi betalade redan den 18 juli men ingenting händer:S...för att få kontakt måste jag ringa till butiken för han svarar inte på mail ...
    undrar om någon råkat ut för samma sak? senast igår lovade han att skicka men får inget mail med bekräftelse på detta...

• Liten08

Babymama, hur gammal är hon? Ja, jag hoppas liksom inte på en fisk ;) hahaha... Just nu ser jag barnkläder och babyprylar överallt - mitt ha begär har tagit över totalt och jag är allt annat är rationell ;)

• Mallas

Vilken bra tråd! Jag är också sugen på en Buffalo just för att den verkar gå att köra med i terräng. Vad tycker nu som har den? Är den ok att köra med på grusvägen och större stigar? Är den någon som har koll på om den får plats i bagaget på en mindre bil?

• Litchie

Åh, vi har också bestämt oss för en buffalo! Skulle vara kul att höra vad ni som beställt/hunnit prova innan vi beställer tycker? Våran lilla kommer inte förrän i december men det är väl dags att beställa snart endå, vi har bestämt oss för babyhuys.nl :)

Vi har provat lasta in den i våran s40 och det går precis med liggdelen, blir inga problem alls med sittdelen sedan :)

• Liten08

Mallas, jag har ingen koll på huruvida den får plats eller inte (blev bara kär;) & har inte fått den än - hoppas på att få den om fyra-fem veckor senaste. Beställde från Babyplus.

Litchie, på babyplus sa de att leveranstiden för närvarande var 6-8 veckor från Bugaboo, jag har bf 3/12 så jag klämde in en beställning =)

• Babymama
    Mallas skrev 2013-08-29 21:35:33 följande:
    Vilken bra tråd! Jag är också sugen på en Buffalo just för att den verkar gå att köra med i terräng. Vad tycker nu som har den? Är den ok att köra med på grusvägen och större stigar? Är den någon som har koll på om den får plats i bagaget på en mindre bil?

Hej Mallas! Jag tycker den är superbra på stigar och grusvägar. Går mycket på grusvägar hos svärföräldrarna och det är som på asfalt tycker jag! Hela sommaren har vi gått på strandängar nere i Skåne (grus, sten, ko-stig, gräs och stora hål blandat) och där har jag varit glad för de stora hjulen och stabiliteten. Min gamla Brio Go var rätt stökig att köra på samma vägar. Inte alls samma komfort. Jag gillar också att Buffalon är helt tyst när man går med den, eftersom hjulen är fyllda med skum, man kan njuta av tystnaden på ett sätt som man inte kan med vanliga, "hårda" däck. Om man nu har turen att ha en bebis som inte skriker såklart, men den bristen på tystnad kan man ju inte skylla på vagnen ;)

Vi har en liten Audi A2 och Buffalons chassi går utan problem in i bagaget (med plats över såklart) men ligg/sittdelen måste vi ha i baksätet. Vi har iofs bara försökt packa vagnen i bagaget på lilla bilen en gång för vi har en större bil också, så det är möjligt att det skulle gå, men den är inte jätteliten ihopfälld tyvärr!
  • Babymama
    Liten08 skrev 2013-08-29 21:02:11 följande:
    Babymama, hur gammal är hon? Ja, jag hoppas liksom inte på en fisk ;) hahaha... Just nu ser jag barnkläder och babyprylar överallt - mitt ha begär har tagit över totalt och jag är allt annat är rationell ;)

Hahaha, jag känner igen mig! Jag är helt vild fortfarande, och nu är lillan nio månader. Det är ett enda surfande på diverse sajter för barnprylar..suck! Dock har jag upptäck att begagnat-marknaden för barnkläder är grym på ebay. Köper i princip oanvända bonpoint och caramel baby-kläder från franska ebay för minst halva priset (ofta ännu mindre!). Har för mycket tid över som mammaledig, dottern måste sluta sova så mycket på dagarna ;)
  • tvetalan

Kan man inte "trycka ihop" liggdelen (som dom gör i videon på youtube) och på så vis få in den i bagaget? Vi har inte alls stort bagageutrymme men jag har svårt att tänka mig att liggdelen inte går in om man trycker ihop den.

• Babymama

Tvetalan: jo, om man lossar tyget från själva "ramen" kan man platta ihop liggdelen helt, och iofs kan man göra det när tyget är fäst i ramen också, men det blir alltid en bit av ramen som inte går att fälla ihop, mig veterligen. Alltså den delen som fäster ramen i chassit. Jag kan ha missat något sätt att fälla ihop dock :)

Svar på tråden Bugaboo Buffalo