• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • Litchie
    Jessica skrev 2013-10-12 10:12:51 följande:
    Hur gick man man tillväga med betalningen för jag ska också beställa därifrån!
    Vi betalade med kort direkt vid beställningen :)
  • tvetalan

Hur lång tid tog det för er som från beställning tills ni fick vagnen? Vet inte riktigt när det är dags att beställa Skrattande

• Jessica
    tvetalan skrev 2013-10-12 10:43:51 följande:

Hur lång tid tog det för er som från beställning tills ni fick vagnen? Vet inte riktigt när det är dags att beställa Skrattande

Jag skulle beställa senast i dec för att vara säker på att jag har den innan bebis, och jag har Bf 5 feb, sa de när jag mejla. Det är ju under jultider så det kan ta lite längre tid då!
  • Jessica
    Litchie skrev 2013-10-12 10:19:03 följande:
    Vi betalade med kort direkt vid beställningen :)
    Så det var inget krångel? :)
  • Litchie
    Jessica skrev 2013-10-12 10:48:54 följande:
    Så det var inget krångel? :)
    Ingenting alls! Vi är förvånade hur enkelt det var :) och somsagt, riktigt snabb leverans! Vi ska inte ha förrän i slutet av december men det är ju bättre att den kom för tidigt än för sent :)
  • tvetalan
    Jessica skrev 2013-10-12 10:48:32 följande:
    Jag skulle beställa senast i dec för att vara säker på att jag har den innan bebis, och jag har Bf 5 feb, sa de när jag mejla. Det är ju under jultider så det kan ta lite längre tid då!
    Jag har bf i början på mars så då kanske jag kan beställa i januari någon gång :) planerar att beställa från babyhuys, varifrån ska du beställa?

Ps. Skriver dom själva hur mkt svenska kronor man ska betala enligt den dagens växelkurs eller får man själv ta reda på det?
  • Jessica
    tvetalan skrev 2013-10-12 11:03:40 följande:
    Jag har bf i början på mars så då kanske jag kan beställa i januari någon gång :) planerar att beställa från babyhuys, varifrån ska du beställa?

Ps. Skriver dom själva hur mkt svenska kronor man ska betala enligt den dagens växelkurs eller får man själv ta reda på det?
    Jag ska beställa från babyplus.nl och där gav de priset i euro så jag gick in på valuta.se för att kolla hur mkt det är i svenska kr, jätte smidigt!! :) ja det räcker nog med januari då!
  • Liten08

Hej hej, tog exakt sju veckor - smidigt som bara den. Grymt bra service och snabba svar på mailen :) beställde från babyplus.nl :)

• Pampim

Härligt med en Buffalotråd! Jag är värsta sortens barnvagnsjunkie och hade väl 8 vagnar till sonen (2007). Nu är jag gravid igen och har ett uppdämt behov av vagnar känner jag. :-P Självklart kan man inte ha EN vagn, men Buffalon blir vår förstavagn i allafall. Jag har i ärlighetens namn inte ens sett den IRL och än mindre kört den, men dess status räcker hela vägen till maken Visa-kort, det kan jag garantera!

• Vokrona

Hej!
    Jag har en fråga till er som använder er buffel tillsammans med Maxi-Cosi pebble. Jag testade lite och fick på både adaptern och babyskyddet på chassit. Nu har jag dock problem att få loss adaptrarna. Jag får loss allt från chassit men adaptrarna sitter kvar på bavyskyddet och jag får inte loss dom:) nån som har tips??ð??³

• minimeee
    Liten08 skrev 2013-08-11 21:49:14 följande:
    Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)
    Hejsan! Fick nyss hem våran buffalo ifrån Holland, babyplus. Kan rekommendera dem starkt, trevligt bemötande och bra service.

Men vi satte ihop våran buffalo nu ikväll, och ska liggdelen kännas lite svajjig? Som om den vickar lite när man ruckar på den. Svårt att förklara men det känns som om den skulle sitta fast i något mer? Ska de vara så? Jätte tacksam för svar ifrån någon som har en buffalo med liggdelen på.:)
  • Jessica
    minimeee skrev 2014-01-03 21:08:48 följande:
    Hejsan! Fick nyss hem våran buffalo ifrån Holland, babyplus. Kan rekommendera dem starkt, trevligt bemötande och bra service.

Men vi satte ihop våran buffalo nu ikväll, och ska liggdelen kännas lite svajjig? Som om den vickar lite när man ruckar på den. Svårt att förklara men det känns som om den skulle sitta fast i något mer? Ska de vara så? Jätte tacksam för svar ifrån någon som har en buffalo med liggdelen på.:)
    Har också en Buffalo som står här och väntar på bebis och ja den svajar lite vilket den "ska" :)
  • Liten08

Jag och Lillen är,supernöjda! Älskar att den går att vagga liggdelen :) Han sover i den nu, magknipskvällen har varit en mardröm så tillslag testade vi vagn. Slocknade direkt. Tur liggdelen är så stor :)

• c i s s i

Har följt tråden ett tag då vi funderat på att beställa en Buffalo från Holland. Tänkte bidra med lite erfarenheter och tankar för dem som funderar på samma sak :)

Igår slog vi till och beställde från Babyhuys efter att ha jämfört Babyplus, Babuhuys och Moeders Mooiste. 
    Tipset är att maila alla tre och begära in en offert på det ni vill köpa från dem, då får ni ett mail tillbaka med bra rabattkoder och mer information om hur köpet går till, leveranstider osv. Alla tre svarade blixtsnabbt på mail, samma dag som jag mailade.

Rabatterna som erbjuds skiljer sig lite åt mellan företagen:

- Babyhuys erbjöd oss 15% rabatt på hela bestälningen. Frakt 30 EUR.

- Moeders Mooiste erbjöd oss 15% på vagnen och 10% på tillbehör från Bugaboo (och gratis frakt)

- Babyplus erbjöd oss  en fast rabattsumma på hela beloppet (verkar variera lite beroende på hur mycket man beställer). Frakt 60 EUR. 

För oss lönade det sig att beställa från Babyhuys eftersom vi fick bra rabatt på tillbehören och samtidigt beställde en Trip Trapp-stol med baby set och newborn set til ett kanonpris. Rabattkoden för 15% funkade till och med på deras kampanjpriser på Tripp Trapp! Mitt tips blir alltså att även kolla igenom deras webbshop efter andra saker ni funderar på att köpa, priserna är generellt sett bra och med mängdrabatten i kombination med deras kampanjpriser kan man göra riktiga klipp. Dessutom var det enkelt att beställa från Babyhuys, deras webbshop är lätt att hitta i och betalningen funkade smidigt med e-kort. 

Priset på själva vagnen blev i slutändan 883 EUR, vilket med dagens växelkurs landar på ca 7828 kr. Sen tillkommer som sagt frakt på 30 EUR (265 kr). Jättenöjd!

Nu räknar vi dagarna till leveransen av både barnvagn och bebis :)

• minimeee
    Jessica skrev 2014-01-03 22:07:42 följande:
    Har också en Buffalo som står här och väntar på bebis och ja den svajar lite vilket den "ska" :)
    Okej tack så jätte mycket för svar:) Vad skönt, skulle kännas krångligt ifall det var nått fel nu när den äntligen har kommit hem.

Dum fråga kanske, men suffletten som är till liggdelen, är det bara att sätta på den sen på sittdelen? Eller behöver man köpa en ny? Vilka tillbehör känner ni att ni INTE hade velat vara utan på er Buffalo?

• Liten08

Suffletten funkar till både ligg/sittdel. Jag gjorde samma som c i s s i och kollade offerter från de tre företagen och i mitt fall beställde jag från babyplus. Kommer inte ihåg men totalt blev det runt 9000kr men då beställde jag ståbräda, extra sufflett och mugghållare etc... Skulle det vara nåt fel så har bugaboo internationell garanti så du kommer få hjälp med nya delar etc. :)

• Lia och bäbisen
    c i s s i skrev 2014-01-04 10:43:18 följande:

Har följt tråden ett tag då vi funderat på att beställa en Buffalo från Holland. Tänkte bidra med lite erfarenheter och tankar för dem som funderar på samma sak :)

Igår slog vi till och beställde från Babyhuys efter att ha jämfört Babyplus, Babuhuys och Moeders Mooiste. 
    Tipset är att maila alla tre och begära in en offert på det ni vill köpa från dem, då får ni ett mail tillbaka med bra rabattkoder och mer information om hur köpet går till, leveranstider osv. Alla tre svarade blixtsnabbt på mail, samma dag som jag mailade.

Rabatterna som erbjuds skiljer sig lite åt mellan företagen:

- Babyhuys erbjöd oss 15% rabatt på hela bestälningen. Frakt 30 EUR.

- Moeders Mooiste erbjöd oss 15% på vagnen och 10% på tillbehör från Bugaboo (och gratis frakt)

- Babyplus erbjöd oss  en fast rabattsumma på hela beloppet (verkar variera lite beroende på hur mycket man beställer). Frakt 60 EUR. 

För oss lönade det sig att beställa från Babyhuys eftersom vi fick bra rabatt på tillbehören och samtidigt beställde en Trip Trapp-stol med baby set och newborn set til ett kanonpris. Rabattkoden för 15% funkade till och med på deras kampanjpriser på Tripp Trapp! Mitt tips blir alltså att även kolla igenom deras webbshop efter andra saker ni funderar på att köpa, priserna är generellt sett bra och med mängdrabatten i kombination med deras kampanjpriser kan man göra riktiga klipp. Dessutom var det enkelt att beställa från Babyhuys, deras webbshop är lätt att hitta i och betalningen funkade smidigt med e-kort. 

Priset på själva vagnen blev i slutändan 883 EUR, vilket med dagens växelkurs landar på ca 7828 kr. Sen tillkommer som sagt frakt på 30 EUR (265 kr). Jättenöjd!

Nu räknar vi dagarna till leveransen av både barnvagn och bebis :)

Tack för den infon!! Ska absolut ta ditt tips och se vad jag kan få för deal! :) Får man fråga hur du skrev, eller du bara skrev vad du var intresserad av att köpa och undrade vad det skulle kunna kosta`?
Svar på tråden Bugaboo Buffalo