• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • ansof

Hur menar du att suffletten kändes bättre än cam.ens? Va skiljer mer än hjulen? (Dum fråga kanske men i stora drag ha ha)

• Babymama
    ansof skrev 2013-08-30 19:49:48 följande:
    Hur menar du att suffletten kändes bättre än cam.ens? Va skiljer mer än hjulen? (Dum fråga kanske men i stora drag ha ha)

Cam:ens sufflett går inte att fälla ner lika mycket som Buffalons, så Buffalons skyddar bättre mot solen. Buffalons sitt och liggdel är placerad högre än Cam, sittdelen är lite större och klarar 23 kg (17 kg för Cam tror jag). Buffalons handtag tål mer tyngd än Cam (tyngre skötväska ok alltså), varukorgen är lättare att komma åt eftersom ligg/sittdel sitter högre upp på vagnen. Cam är lättare och mer lättstyrd.

Finns säkert massor av fler skillnader som jag inte vet om :)
  • Mallas

Tack snälla för svar och vad bra med någon sim dessutom har testar i en mindre bil! Jag vill helst undvika att packa in liggdelen inne i bilen då det är vårt andra barn som är på gång

• Linneaphan

Angelmama, samma problem Här. Betalade 28/8 och han lovade skicka direkt eftersom det fanns på lager. Mailat varje dag men får inget svar. Det har gått 1v för oss och enligt honom skulle det ta 2-3dagar efter vi fått trackingnr. Men det händer inget. Det har dröjt länge för er.

• angelmama

Linneaphan: det har dröjt väldigt länge och jag rekommenderar att du ringer till han för han svarar ej på mail överhuvudtaget men nu är vagnen på väg:) enligt trackingnr är den på väg från malmö och levereras idag så får se:) man vågar inte hoppas förrän man ser den haha men oroa dig inte ni får den snart ska du se:))

• angelmama

Linneaphan: nu har vi fått allt o vi e supernöjda vagnen kom på 2 dagar från holland:) detta e den bästa vagnen ja sett:)) värt o vänta:)

• Babymama
    angelmama skrev 2013-09-06 17:59:52 följande:
    Linneaphan: nu har vi fått allt o vi e supernöjda vagnen kom på 2 dagar från holland:) detta e den bästa vagnen ja sett:)) värt o vänta:)

Åh vad kul angelmama :D Jag har haft vår sen i juli och är fortfarande SÅ himla nöjd! Gick igenom en kohage med den igår, efter att det hade regnat och varenda ko i grannskapet hade stompat igenom hagen och haft disco också (som det såg ut!) och vagnen klarade det galant! Vilken färg blev det?
  • angelmama

Babymama: den ser ut o klara det mesta:) det blev svart/royal:) vi väntar en liten kille som ska komma i stort sett när som:) längtar såå mkt så man äntligenkan använda vagnen..

• Liten08

Angelmama, hur länge väntade du på leverans? Inte för att vi har bråttom, bebis beräknad 3/12 :) Vi fick att leverans (från Holland) är ca 6-8 veckor, betalade i aug...från babyplus .... Längtar till december mest av allt, men passar på att njuta v min mage :)

• angelmama

Liten08: vi betalade den 18 juli och fick vagnen igår så runt 7 veckor men det berodde på att han var på semester o sen va easyfix slut i lager så jag ändrade till vanlig så då skickade han vagnen. Men hos moeders mooiste får man vagnen inom några dagar den finns i laget det enda som man kanske får vänta på är om man beställer tillbehör dessa verkar ta slut snabbt men mitt råd e var ute i god tid. Tur att vi var det annars hade vi stått här utan vagn o bilstol...

Svar på tråden Bugaboo Buffalo