• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • Otåligast

Haha - förstående sambo du har! Jag blev så nojjig idag att jag gick till en barnvagnsaffär på lunchen och provkörde lite till och andas nu ut - Buffalon är rätt! Den är lättkörd (i min hjärna hade den utvecklats till en närmast orubbar pansarkoloss ;)) och på alla anpassad till vår livssituation i ett kuperat villaområde med grusvägar och dålig vinterväghållning. Cameleon har helt enkelt för små hjul för att fungera i vår vardag och Donkeyn tycker jag har för smal sits. Dessutom uppskattar jag att Buffalon är högre så att kontakten med barnet blir bättre. Mitt alternativ var faktiskt den superhöga Stokke Crusi men då är Buffalon absolut lika lättkörd och känns snäppet smidigare. Är nu lättad och nöjd och bara väntar på leverans av både vagn och bebis :).

• Jessica
    Otåligast skrev 2013-08-26 15:22:10 följande:

Haha - förstående sambo du har! Jag blev så nojjig idag att jag gick till en barnvagnsaffär på lunchen och provkörde lite till och andas nu ut - Buffalon är rätt! Den är lättkörd (i min hjärna hade den utvecklats till en närmast orubbar pansarkoloss ;)) och på alla anpassad till vår livssituation i ett kuperat villaområde med grusvägar och dålig vinterväghållning. Cameleon har helt enkelt för små hjul för att fungera i vår vardag och Donkeyn tycker jag har för smal sits. Dessutom uppskattar jag att Buffalon är högre så att kontakten med barnet blir bättre. Mitt alternativ var faktiskt den superhöga Stokke Crusi men då är Buffalon absolut lika lättkörd och känns snäppet smidigare. Är nu lättad och nöjd och bara väntar på leverans av både vagn och bebis :).

Vart har du beställt ifrån?
  • Liten08

Ah, tror sambon var mest trött på mitt velande mellan vagnar och från hans sida ett stoooort ointresse ;) Blev oxå nojig när jag läser om hur trögstyrd den är men jag tycker inte det, ok inte som camen men tycker inte den är trög... Tror jag blir jättenöjd med den :)

• Otåligast

Min sambo har kanske inte heller barnvagn som största intresse direkt men han dömde faktiskt ut Brio när han tyckte att babyskyddet som hör till satt på lite dåligt och föll för Bugaboo Buffalos rejäla framtoning så jag lät faktiskt honom bestämma. Det hela gick på typ 10 minuter varpå jag efteråt fick lätt panik över att vi gjorde bristfällig research... Jag lyckades avstyra ett köp direkt där och då och efter lite snabba sökningar på nätet hittade jag till Babyhuys i Holland vars hemsida fanns direkt på engelska. Tack vare en rabattkod  i en svensk blogg fick jag 20 % rabatt + fri frakt :). Verkar seriöst, snabbt och vi sparade över 6000 kr när vi köpte vagn med en massa accessoarer som åkpåse + babyskydd, adaptrar, en bärsele och en babysitter etc. Mycket nöjd om nu bara vagnen levereras som den ska och så. Bugaboos garanti är värdsomspännande så det ska inte spela någon roll om man köper direkt från Holland. Dessutom är det snabb leveranstid - i svenska affären skulle det ta 6-8 veckor.

• Liten08

Ah, se där, jag beställde från babyplus och tyckte jag fick ett skapligt pris. Beställde dock inte babyskydd och sånt (lånar ett av vänner) sen har vi det mesta från lillkillens om får duga =)

Leveranstiden är dock 6-8 veckor men jag hoppas denna lill* vill stanna inne full tid (sonen kom lite tidigare än planerat).. 

Jag längtar mest tills jag får gå hem och pilla runt och förbereda innan bebis kommer ;) fast jag har tänkt att jobba på så långt jag orkar, men mitt tryck har varit lågt så nu känner jag mig mest yr... 

• Foxy Mama

Jag beställde en buffalo och är jätte nöjd med den tycker att den är lätt att styra smidig att vika ihop och ta loss.

Besök min Mamma blogg:  http://foxymama.se/

Min instagram: Foxyjuliana

Ni kommer att inspireras av min blogg och ni kan läsa om allt möjligt. Jag får inte betalt för att blogga utan det
    är en hobby nu när jag sysslolös och väntar på att föda. Jag skriver om allt i från bebiskläder, tips, ideer och det kommer även inlägg i veckan om hur jag ska välja vart jag ska föda. 

xoxo

Foxy Mama  

• Vokrona

Hej!
    Jag har just beställt vår buffalo från babyplus.nl. Är det någon annan av er som gjort det? De undrade om jag ville betala i förskott eller via multisafepay. Hur har ni gjort? Och vad är skillnaden?
    Tacksam för hjälp:)

• tvetalan

Ni som köpt babyskydd till buffalon vilket köpte ni? Snälla svara snabbt :)))

• tvetalan

Ni som köpt babyskydd till buffalon vilket köpte ni? Snälla svara snabbt :)))

Svar på tråden Bugaboo Buffalo