• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • viseversa
    Foxy Mama skrev 2013-08-22 22:15:04 följande:

Hej!

Jag skriver en mamma blogg och är gravid just nu, där har jag inlägg om inköp och annat tips.

Bebis outfits:  foxymama.se/2013/august/baby-mode-tips.html

Inredning: foxymama.se/2013/august/diamonds-vackra-sovru...

Annat tips som nappflaska osv: foxymama.se/2013/august/fynd-ifran-barnens-hu...

Jag hoppas att det kan hjälpa, uppdaterar bloggen dagligen så det kommer men tips och annat.

Kram på er

Foxy Mama www.foxymama.se
    Instagram: Foxyjuliana 
    Suck dessa reklamer för sina bloggar. Folk bryr sig inte liksom. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Otåligast

Hej,
    Beställde igår en Buffalo men kan inte sluta fundera på om den trots allt är för tung/svårkörd. Vi bor strax utanför stan och här är rätt kuperat + uselt väglag på vintern men vi har en rejäl vagn med fasta lufthjul som komplement redan = borde jag ha valt en Donkey eller rentav en Cameleon? Hur uppfattar ni era Buffalos - är de tunga att manövrera? 

• Jessica
    Otåligast skrev 2013-08-25 20:06:07 följande:

Hej,
    Beställde igår en Buffalo men kan inte sluta fundera på om den trots allt är för tung/svårkörd. Vi bor strax utanför stan och här är rätt kuperat + uselt väglag på vintern men vi har en rejäl vagn med fasta lufthjul som komplement redan = borde jag ha valt en Donkey eller rentav en Cameleon? Hur uppfattar ni era Buffalos - är de tunga att manövrera? 

Hej! Jag är själv ingen bugga ägare ÄN! Men har vart och klämt på både buffalon och donkeyn! Buffalon ÄR lite mer trög än donkeyn så har själv börjat bli lite fundersam när de gäller vagnval! Donkeyn blir de inte pga liggdelen som känns alldeles för smal!
  • Liten08

@otåligast, jag har provkört kompisarnas cam's & donkey's & camen är lättsvängd och lätt men något för skranglig tycker jag personligen...donkey'n fick jag en liten lätt förälskelse i! Lufthjul ä najs! Tror det ärdärav dn är enklare/lättare men Buffalon känns liksom "mer"... Jag slog till, bara sådär och nu längtar jag på leverans av både vagn och bebis ;) fast jag hoppas såklart inte bebis ploppar ut förrän BF :)

• Otåligast

Hej Liten08 - modigt :). Kan bara hålla med - har lite svårt att inte tycka att Donkeyn är otymplig som Mono. Krisar det kan man tydligen köpa Donkeyns hjul till Buffalon som då borde bli mer lättkörd... Att det ska vara så här svårt med vagn :(. Vilken färg valde du?

• Anna J01

Favoritar här
    Funderar på att köpa en buffalo till nästa barn. Vill gärna ha utvärderingar

Jag får intrycket av att buffalon ska vara mer lättkörd vid typ snö och ojämn terräng än cameleon. Det är ju deras "terrängvagn"

• Liten08

Oh, jag gick och suktade efter en petrol - såg en tjej inne i stan med den och åkte till babyproffsen men ändrade mig! Tyckte den såg något "dassig" ut i färgen så fegade och körde black/black. Men tycker att sand/beige botten och topset i petrol är grymt läckert...jag vet inte vem jag har i magen men tänker att det går att köa till en färg glad sufflett :)

• Liten08

Smart med hjulen, visste jag inte :) Min lille kille åker inte så mkt vagn och donkey'n hade inte blivit körd i annat än mono då blev valet Buffalo för sittdelen är såpass mkt större :) Anna- återkommer efter nyår förhoppningsvis med rewiev ;)

• Otåligast

Smart tänkt! Jag vet att det är en kille i magen och var inne på svart/petrol men körde till sist på det opraktiska svart/offwhite som jag tycker är finast trots att jag har hört inte stänger ut solljus så bra. När blev utseendet på vagnen viktigare än funktion?? Förstår mig just nu inte riktigt på mig själv. Suck. 

• Liten08

Men oh' offwhite e snyggt! Och till vårt försvar så sa min kollega: vagnen är som en handväska. Du har den varje dag i mer än ett år, detaljer kan bytas per säsong men som en handväska. Viktigt att trivas med. Körde på det upplägget med sambon och han köpte det ;)

Svar på tråden Bugaboo Buffalo