• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • Babymama

Liten08: ursäkta sent svar :) Äntligen har jag hunnit till affären och kolla åkpåse! Tittade på Elodies online men i verkligheten var de mycket finare! Bättre än buggans egen som jag hade bestämt mig för innan! Typiskt ;) Men, det blir nog faktiskt inte ens Elodie för jag fick upp ögon för en Bozz åkpåse med fårskinn som verkade så varm och hållbar! Så troligen beställs den idag! Ni som undrar om Buffalon är trögstyrd så är svaret (enligt mig) ja om man jämför med Cameleon, men nej om man jämför med Brio Go som jag hade innan. Jag har kört en kompis Cam, och visst är den lätt att svänga, men den känns också mycket mer "ranglig" än Buffalon. Jag tycker själv att den är en dröm att styra, eftersom jag jämför med vår gamla Brio Go, och jag kör ofta Buffalon med en hand bara utan problem. Så, det beror lite på vad man jämför med. Vill man ha en super-cityvagn som går in överallt och är perfekt att shoppa med, så är kanske inte Buffalon ultimat, men den är inte katastrof heller. Jag tycker att den är en bra vagn om man både vill gå på stan ibland, och i skogen ibland :)

• Otåligast

tvetalan: Jag köpte Maxi-Cosi Pebble som jag bara hört gott om. Smidigare knäppning än den äldre modellen Cabriofix, vilket känns viktigt när man har med en minibebis att göra.

Babymama: Blir såååååå glad att höra om dina erfarenheter kring styrningen. Jag jämförde även med Stokke Crusi som jag gillar pga att bebisen hamnar högt men tyckte faktiskt inte att den verkade smidigare än Buffalon. Cam är ju i en klass för sig inomhus och på platta vägar men jag har en känsla av att en promenad runt kvarteret där vi bor i vinter nog kommer att kännas betydligt enklare med Buffalon än med Camen... 

• tvetalan
    Otåligast skrev 2013-08-28 15:38:30 följande:

tvetalan: Jag köpte Maxi-Cosi Pebble som jag bara hört gott om. Smidigare knäppning än den äldre modellen Cabriofix, vilket känns viktigt när man har med en minibebis att göra.

Babymama: Blir såååååå glad att höra om dina erfarenheter kring styrningen. Jag jämförde även med Stokke Crusi som jag gillar pga att bebisen hamnar högt men tyckte faktiskt inte att den verkade smidigare än Buffalon. Cam är ju i en klass för sig inomhus och på platta vägar men jag har en känsla av att en promenad runt kvarteret där vi bor i vinter nog kommer att kännas betydligt enklare med Buffalon än med Camen... 

Jag var ju på utförsäljningen i barnens hus idag och hittade en enda cabrio fix och internet krånglade så jag hade ingen aning om mitt meddelande skickats och hade ej möjlighet att surfa och kolla. Chansade och läste på internet att adaptrarna ska funka till cabrio fix så det känns skönt. Var lite impuls men för 70% av priset så kändes det värt det! :) nu ska jag vänta tills i jan ungefär innan jag kan beställa vagnen från babyhus :) men tack för ditt svar! Hoppas du blir nöjd med den modell du valde!
  • Otåligast

Hej igen Tvetalan - Cabriofix är ju i princip samma som Pebble. Den största nyheten att man kan använda samma bas till nästa bilstol om man har Isofix men vi har inte det så då är det enda nya man får med Pebble en något enklare fastspänningslösning. Bärbarhet, utseende och framförallt säkerhet tycks inte alls förändrat så grattis till ett SUPERKÖP :)!

• Liten08

Hej Vokrona! Jag beställde därifrån och betalade direkt, hoppas på att få vagn inom 6 veckor :) Vilka accessoarer beställde du Otåligast?

• Liten08

Tvetalan, jag har noll koll på babyskydd :) Babymama! Gudars så härligt - måste jag kolla in! Men satsar inte på någon ny, däremot skall jag tvätta mitt fårskinn och lägga i vagnen :) Vill bara att veckorna skall gå nu så jag får se vem som finns därinne, och lillkillen vill veta om det är en fisk?! Hahahaha.....

• wickan11

Då har du inte känt på det gamla cameleon! Märkligt nog är det nog det som gör det dem extremt mjuka och sköna att köra. :)
    Buffalo är ursnygg! Har / har haft (gamla) cameleon+ och donkey. Älskade båda. :)

• Babymama

Liten08: hahaha! Ja, om det är en fisk där inne så lär ni väl bli förvånade! Och tänkt personalen på förlossningen, snacka om historia för dem att berätta sen ;)

Ang åkpåseriet så hade jag inte heller köpt ny till vintern om jag skulle använda liggdelen, där räcker ju fårskinn, overall och filt i olika kombinationer perfekt! Men nu när bebban är lite större så måste det nog bli åkpåse så att hon inte fryser. Supersvårt det där för hon går inte än, så man funderar ju hit och dit på vilken typ av overall/skor mm som blir bäst till vintern...

• Babymama
    Otåligast skrev 2013-08-28 15:38:30 följande:

Hoppas att du blir nöjd Otåligast :) Jag har kört Buffalon på stranden nu i sommar och det är så himla bra med tvåhjulsläget! Folk kollar lite men det får man väl bjuda på :) Det ser säkert skumt ut att köra vagnen på två hjul bara, men i sand är det så bra! Tror att samma sak kommer att gälla över snövallar och annat elände i vinter! Hjulen är riktigt bra och fastnar aldrig som mindre hjul gör, extra skönt också att inte behöva tänka på lufttrycket i dem! :)
Svar på tråden Bugaboo Buffalo