• Anonym (fyfan)

Varför är ni så jävla äckliga?

Jag kan verkligen inte förstå varför man bara torkar sig med papper efter man bajsat..
    Om du hade fått bajs på nån annan del av kroppen hade du väl inte bara torkat bort med papper???
    Kan någon snälla förklara varför??

• Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?
  • Anonym (Äckligt.)

TS det är ju du som är ofräsch trots att du tvättar dig när du bajsat. Att du går runt med stringtrosor när tyget trycker mot rövhålet, vad gör du om du behöver fisa? Kan ju inte vara så hygieniskt med strong efter en saftig prutt!

• Anonym (fyfan)
    Anonym (Haha!) skrev 2013-08-12 21:49:18 följande:
    Varför har du bajsrester kvar i rumpan när du bajsat?
    Vet du inte hur det går till när man bajsar?
    Anonym (Äckligt.) skrev 2013-08-12 21:49:58 följande:
    TS det är ju du som är ofräsch trots att du tvättar dig när du bajsat. Att du går runt med stringtrosor när tyget trycker mot rövhålet, vad gör du om du behöver fisa? Kan ju inte vara så hygieniskt med strong efter en saftig prutt!
    Jag skrev inte att jag har string, vart har du läst det? 

• Peter 672

Tycker det är svårt att argumentera emot att bara torka sig med papper faktiskt är ett väldigt dåligt sätt att göra rent efter ett toalettbesök.

Sen att vissa bryr sig mer eller mindre är väl en personlig fråga.

Sedan hur mycket man vill anstränga sig för att åtgärda det när man inte är hemma är väl den svåra biten, det är väl inte ovanligt att man behöver använda toaletten på arbetet, eller i skolan, eller på resan osv... Man får göra det bästa av situationen i sådana lägen helt enkelt, verkar orimligt att hålla sig flera timmar eller vägra gå ut pga. toalettbekymmer.

• Anonym (Haha!)
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:51:22 följande:
    Vet du inte hur det går till när man bajsar?
    Jag skrev inte att jag har string, vart har du läst det? 

Jag vet hur det går till när JAG bajsar och där finns fan inga bajsrester.

Hur gör du när du tvättar dig? Vatten är ju inte bakteriedödande, det tvättar bara bort den synliga smutsen. Du lär ju få massa äckel på händerna om du inte spritar efteråt, om du nu har så mycket bajsrester kvar i arsenalen?
  • Anonym (fyfan)

fortfarande inget svar på mina frågor jag ställde  i TS.

• Choco
    Tygtiiger skrev 2013-08-12 21:48:30 följande:
    Var slänger du våtservetterna? Jag vill inte ha dina nedbajsade våtservetter i min papperskorg och de ska inte spolas ner i toaletten, där orsakar de stopp. 
    Har jag vart hos dig eller vill du bjuda hem mig? Flört
    Finns våtservetter som är som toapapper fast lite tjockare och parfymerade. Glad
  • Anonym (fyfan)
    Peter 672 skrev 2013-08-12 21:52:35 följande:
    Tycker det är svårt att argumentera emot att bara torka sig med papper faktiskt är ett väldigt dåligt sätt att göra rent efter ett toalettbesök.

Sen att vissa bryr sig mer eller mindre är väl en personlig fråga.

Sedan hur mycket man vill anstränga sig för att åtgärda det när man inte är hemma är väl den svåra biten, det är väl inte ovanligt att man behöver använda toaletten på arbetet, eller i skolan, eller på resan osv... Man får göra det bästa av situationen i sådana lägen helt enkelt, verkar orimligt att hålla sig flera timmar eller vägra gå ut pga. toalettbekymmer.
    Håller med dig.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (Haha!) skrev 2013-08-12 21:52:50 följande:
    Jag vet hur det går till när JAG bajsar och där finns fan inga bajsrester.

Hur gör du när du tvättar dig? Vatten är ju inte bakteriedödande, det tvättar bara bort den synliga smutsen. Du lär ju få massa äckel på händerna om du inte spritar efteråt, om du nu har så mycket bajsrester kvar i arsenalen?
    inga bajsrester?

Sluta nu. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:46:19 följande:
    Men herregud, läs vad jag skrivit, jag vill inte ha bajsrester kvar i rumpan, det handlar inte om bakterierna. Det handlar om bajsresterna.. 

Och det är roligt att det finns så många psykologer på FL, kommer alltid på tal om fobier, terapi etc etc..

Du får göra som du vill, spola bort dina bajsrester med vatten och tvål, de flesta skiter nog i vilket. Men varför ifrågasätter du vad andra gör när de bajsar? Det är ju inte så att vi smittar dig med vårt bajs.
  • Anonym
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:27:53 följande:
    Jag har en duschslang som sitter på sidan av toaletten, som de har i många länder där de inte använder toapapper.. 
    I sverige använder vi toapapper flitigt, fick till o med i thailand papper av en tjej när jag skulle låna toan för att jag va svensk.

Det e inte så fräscht att torka med bara papper och sen använda string t.ex.

Sen om man spricker lite när man bajsar och sen bara torkar med papper gnuggar man ju in såret med bajs..
    1. Om du ofta spricker när du bajsar äter du fel.

2. Om du äter rätt blir bajset inte kladdigt utan slinker ut spårlöst. Inget kladd att torka bort med andra ord.

För att svara på dina frågor i TS:
    Om jag fick bajs någon annan del av kroppen hade jag tvättat bort det med tvål. Varför? För att övriga kroppen har andra användningsområden än anus, till exempel tar jag inte i saker med anus.
Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?