• Anonym (fyfan)

Varför är ni så jävla äckliga?

Jag kan verkligen inte förstå varför man bara torkar sig med papper efter man bajsat..
    Om du hade fått bajs på nån annan del av kroppen hade du väl inte bara torkat bort med papper???
    Kan någon snälla förklara varför??

• Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?
  • Anonym (fyfan)
    puss skrev 2013-08-12 21:11:57 följande:
    Men hur lyckas du kleta in arslet med bajs?
    kletas inte in i bajs, men det kommer ut ur hålet och automatiskt är det bajs där... Det visste du väl?
  • Anonym (fyfan)
    Peter 672 skrev 2013-08-12 21:06:16 följande:
    tycker definitivt det vore bättre med en sån dusch som man använder i vissa länder, t.ex. thailand.
    brukar själv ställa mig på huk i duschen när jag väl är hemma.

men är man någon annanstans har man ofta inte den möjligheten. blött papper kan väl på sin höjd vara det man kan göra då.

håller med om att vanligt papper egentligen inte är särskilt effektivt rent hygieniskt.
    Har stora problem med att gå på toa hos andra _(vilket jag bara gör om det är panik) just pga detta.

• Anonym (XXX)
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:29:23 följande:
    kletas inte in i bajs, men det kommer ut ur hålet och automatiskt är det bajs där... Det visste du väl?
    Som sagt, man torkar bort ev rester med papper. Sedan duschar väl de flesta nästan varje dag. Och man använder underkläder, så röven är inte bar. Jag tror att underlivet och röven är de renaste kroppsdelarna hos de flesta, bakterierna på händer och fingrar är betydligt flera.
  • Anonym (relax)
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:27:53 följande:
    Sen om man spricker lite när man bajsar och sen bara torkar med papper gnuggar man ju in såret med bajs..
    Slappna av lite. Jag tror ingen dött av detta hittills.
  • Pallas
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:30:51 följande:
    Har stora problem med att gå på toa hos andra _(vilket jag bara gör om det är panik) just pga detta.

Tror det är du som har problem här, inte majoriteten av befolkningen. De flesta duschar/tvättar sig med tillräcklig regelbundenhet för att det inte ska bli ett sanitärt problem.
  • puss
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:29:23 följande:
    Det kommer ut ur hålet, kletar inte ner skinkorna och försvinner plums.

Klart.
  • Mineralvatten
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 21:27:53 följande:
    Jag har en duschslang som sitter på sidan av toaletten, som de har i många länder där de inte använder toapapper.. 
    I sverige använder vi toapapper flitigt, fick till o med i thailand papper av en tjej när jag skulle låna toan för att jag va svensk.

Det e inte så fräscht att torka med bara papper och sen använda string t.ex.

Sen om man spricker lite när man bajsar och sen bara torkar med papper gnuggar man ju in såret med bajs..
    men att använda string är inte särskillt hygiensiskt ändå.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (XXX) skrev 2013-08-12 21:33:47 följande:
    Som sagt, man torkar bort ev rester med papper. Sedan duschar väl de flesta nästan varje dag. Och man använder underkläder, så röven är inte bar. Jag tror att underlivet och röven är de renaste kroppsdelarna hos de flesta, bakterierna på händer och fingrar är betydligt flera.
    så om du fick bajs på knät t.ex skulle du bara torka det med papper?
  • puss

Vissa har väl kletigare bajs än andra. Fråga Anna skipper.

Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?