• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    Zwoom skrev 2013-11-21 08:20:07 följande:
    Känner mig inte direkt gravid längre faktist. Symtomen har börjat klinga av allt mer vilket oroar mig fruktansvärt då det är så det börjat förr med alla mina MF.... Ska på UL igen den 27:e Nov nu och hoppas nnerligt att pyret i magen verkligen lever och mår bra och frodas som det ska.  
    My family makes me the happiest mom / wife

Jag känner likadant, är i vecka 12. UL i januari!
  • Rebecca 551
    smålandsjänta skrev 2013-11-21 09:45:19 följande:
    Jag hoppas mitt pyre mår som en kung, för det gör fan inte jag. Tänk att en sån liiiten liiten plutt kan påverka en såhär mycket! Helt galet. Just nu känner jag mig tacksam för min graviditet men ALDRIG igen...är extremt trött på all spya!!
    Jag känner igen mig och jag instämmer med ALDRIG att jag utsätter mig för detta igen. 
  • jamka
    Rebecca 551 skrev 2013-11-21 17:28:40 följande:
    Jag känner igen mig och jag instämmer med ALDRIG att jag utsätter mig för detta igen. 

Stackars er...Jag mår illa bara på kvällarna och om jag är hungrig men inte så hemskt att man måste kräkas. Är nu i v.. 11 så det blir nog inte värre:) Så om det går så vill jag ha flera barn:)
  • Rebecca 551
    jamka skrev 2013-11-21 17:38:37 följande:

Stackars er...Jag mår illa bara på kvällarna och om jag är hungrig men inte så hemskt att man måste kräkas. Är nu i v.. 11 så det blir nog inte värre:) Så om det går så vill jag ha flera barn:)
    Detta är mitt andra barn, så jag kommer vara mer än nöjd med två små. Med sonen mådde jag helt ok, bara lite illamående och var aldrig speciellt nära att spy. Så denna graviditet är 1000 ggr värre.
  • GrabbarnaOchJag

detta är ju min tredje.. och verkligen den sista!! 

Var på inskrivning i dag.. Det gick väl bra.. men tyckte att barnmorskan kändes lite konstig.. haha.. hon var ju jättetrevlig och så.. men hon fällde några kommentarer som kändes lite onödiga... typ att alla tror att RUL är för att man ska få se bebisen och att det bara är mysigt men att det är då man ser om något är fel och att man fortfarande hinner ta bort den om det behövs osv.. kändes som att jag inte ens ville tänka på sånt innan det ev är aktuellt.. riskerna vet man ju redan om.

Vi pratade också om grav.diabetes och jag sa att jag hoppas att jag slipper denna gång eller får lika mild variant som förra gången då säger hon att det kanske bli värre nu och behövs sprutor! :P Vilket känns rätt så långt bort...

Men annars var det bara bra. :)

fick tid för rul också.. fast rätt så sent.. i vecka 21 typ. 

• Rebecca 551
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-21 19:24:11 följande:
    detta är ju min tredje.. och verkligen den sista!! 

Var på inskrivning i dag.. Det gick väl bra.. men tyckte att barnmorskan kändes lite konstig.. haha.. hon var ju jättetrevlig och så.. men hon fällde några kommentarer som kändes lite onödiga... typ att alla tror att RUL är för att man ska få se bebisen och att det bara är mysigt men att det är då man ser om något är fel och att man fortfarande hinner ta bort den om det behövs osv.. kändes som att jag inte ens ville tänka på sånt innan det ev är aktuellt.. riskerna vet man ju redan om.

Vi pratade också om grav.diabetes och jag sa att jag hoppas att jag slipper denna gång eller får lika mild variant som förra gången då säger hon att det kanske bli värre nu och behövs sprutor! :P Vilket känns rätt så långt bort...

Men annars var det bara bra. :)

fick tid för rul också.. fast rätt så sent.. i vecka 21 typ. 
    Eh, vilken dum kommentar! Om det skulle vara så att man ska ha tid att göra abort borde ju RUL vara några veckor tidigare. I v.18 känns det som att det är på gränsen till försent. och verkligen i v.21

Citat från abortlagen: "Man har rätt att själv bestämma om man vill göra abort om det inte har gått mer än 18 veckor. Det vill säga innan den artonde graviditetsveckans slut. Från och med den 19:e graviditetsveckan behöver man tillstånd av Rättsliga rådet vid Socialstyrelsen. Då kan man få abort om man till exempel är väldigt ung, har medicinska problem eller har problem med alkohol eller droger, har blivit våldtagen eller att fostret har någon allvarlig skada eller missbildning." 
  • jamka
    Rebecca 551 skrev 2013-11-21 18:11:41 följande:
    Detta är mitt andra barn, så jag kommer vara mer än nöjd med två små. Med sonen mådde jag helt ok, bara lite illamående och var aldrig speciellt nära att spy. Så denna graviditet är 1000 ggr värre.

Jag har en son som är 6 år gammal och jag vill helst ha tre barn till. Men jag är redan 36 år så jag vet inte om jag hinner. Desto mer att det tog 5 år innan jag lyckades att bli gravid och behålla graviditeten till v. mer än 9.
  • Rebecca 551
    jamka skrev 2013-11-21 20:20:35 följande:

Jag har en son som är 6 år gammal och jag vill helst ha tre barn till. Men jag är redan 36 år så jag vet inte om jag hinner. Desto mer att det tog 5 år innan jag lyckades att bli gravid och behålla graviditeten till v. mer än 9.
    Oj, så du vill ha en så stor familj! 5 barn? Jag skulle kunna tänka mig tre barn, men jag kan inte tänka mig att vara gravid igen så då får två räcka. 
  • DevilsDaughter

grabbarna och jag: Jag tycker att du ska be om en ny tid! En väldigt viktig anledning till rutinultraljudet är att kunna tidsbestämma graviditeten för att kunna vidta rätt åtgärder om något skulle ske under graviditeten. Man kan inte exakt tidsbestämma så sent. 

smålandsjänta: Jag har fått tre barn och under alla graviditeter har jag spytt varje dag graviditeten ut, hoppas dock fortfarande på att det ska bli annorlunda denna gången och att jag ska må bättre efter v 12 som så många andra.. Det är lätt att tänka att aldrig igen, så har jag tänkt varje gång men man glömmer så lätt hur dåligt man mått.. 

jamka: Hoppas verkligen att det går bra för sig denna gångenHjärta.

• Amalian83

Idag är sista festen där jag ska mörka graviditeten. Antingen har det varit ovanligt mycket alkoholtillfällen för mig oktober - november eller så känns det som väldigt många eftersom jag måste tänka på att lura alla hela tiden. It's exhausting!

Igår kom jag dock på ett bra knep. Gin tonic utan gin! Ingen ser att det bara är tonic i drinken :) så det blir några sådana ikväll

Hoppas ni alla har en fin helg !