• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    smålandsjänta skrev 2013-11-18 16:04:36 följande:
    Jaså :/ finns det något annat då? Legat lamslagen hela dagen...

Har du inte rådfrågat din bm eller läkare? Läkaren skriver antagligen ut lergigan till dig.
  • Lotta 84
    smålandsjänta skrev 2013-11-18 09:41:05 följande:

Trodde visst illamåendet hade gett med sig..jo visst :( Mått så illa de två senaste dagarna att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Spyr tills det kort blod. Fruktansvärt! Vilken medicin har hjälpt er bäst? Känner att nu måste jag göra något åt detta.

Min bm rekommenderade postafen och sa att jag kan ta upp till 3 tabletter per dygn.

Jag tror att många läkemedelsföretag skriver "ej för gravida" bara för att ha ryggen fri...
  • jamka
    DevilsDaughter skrev 2013-11-18 11:19:33 följande:
    Vi berättade jättetidigt för våra.. Vill att de ska förstå varför jag mår så dåligt.. Vill också kunna prata öppet om det hemma. Lillan som är 2,5 förstår ju inte direkt... Skulle det sen inte bli någon bebis och det inte slutar bra så skulle ju inte hon reflektera över det direkt.. De andra två är väl införstådda i att det är väldigt osäkert såhär tidigt..
    Min son är 6 men även när han var 4 och jag var gravid så berättade jag för honom om detta. Sedan fick jag missfall i v. 9 och han blev inte så chokad av det eftersom han visste att i början finns det inte något barn i magen utan bara ett litet embryo som är som en myra, sedan som ett hallon osv. Och han vet att det kan gå åt skogen.

Min son vet att han inte ska berätta för andra och han har inga problem med att hålla tyst, han vet ju att vara gravid slutar inte alltid med att man får ett barn.  
  • Tessissen

Är det bara jag som fryser som en dåre? Gravid i vecka 11 med mitt andra barn och jag minns inte att jag frös så med min första?!? Kan det ha med graviditeten att göra? Vad beror det på? Iskall om näsa, händer och fötter.

• Zwoom
    Tessissen skrev 2013-11-19 08:50:32 följande:
    Är det bara jag som fryser som en dåre? Gravid i vecka 11 med mitt andra barn och jag minns inte att jag frös så med min första?!? Kan det ha med graviditeten att göra? Vad beror det på? Iskall om näsa, händer och fötter.

Japp jag. Men det tillhör ju ofta för de som är gravida att bli extra frusen.
    Min näsa är som en istapp och händer och fötter måste jag ha under en varm filt i soffan om kvällarna.... 
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-11-19 09:44:59 följande:

Japp jag. Men det tillhör ju ofta för de som är gravida att bli extra frusen.
    Min näsa är som en istapp och händer och fötter måste jag ha under en varm filt i soffan om kvällarna.... 
    Jag känner faktiskt tvärtom, är alltid kall annars och speciellt om fötterna, men nu är jag varm hela tiden och behöver aldrig ha tofflor på mig som jag alltid annars har. Lustigt att det är så olika. 

KUB idag gick toppen, 1:20 000, så inget att gå vidare med. Den levde om ordentligt därinne, snurrade och viftade  
  • MissMf

Gör man urinprov på inskrivningen? Ska dit om en timme o e gaaaaanska kissnödig.. Om jag ska hålla mej eller stå ut :p

• Frozen
    MissMf skrev 2013-11-19 11:52:01 följande:
    Gör man urinprov på inskrivningen? Ska dit om en timme o e gaaaaanska kissnödig.. Om jag ska hålla mej eller stå ut :p
    De brukar vilja göra ett test, för att mäta glukos?! men det räcker ju med väldigt lite så kissa du och drick en del fram till att du ska dit. Är nog inte hela världen om de inte kan göra ett test idag och alla gör inte ens det.
  • Skattkistan
    Frozen skrev 2013-11-19 11:41:16 följande:
    Jag känner faktiskt tvärtom, är alltid kall annars och speciellt om fötterna, men nu är jag varm hela tiden och behöver aldrig ha tofflor på mig som jag alltid annars har. Lustigt att det är så olika. 

KUB idag gick toppen, 1:20 000, så inget att gå vidare med. Den levde om ordentligt därinne, snurrade och viftade smile1.gif  
    Grattis vad roligt! Längtar till vårt kub på måndag! Dagarna går sakta! Hur stor var den lille?
  • Frozen
    Frozen skrev 2013-11-19 11:59:22 följande:
    De brukar vilja göra ett test, för att mäta glukos?! men det räcker ju med väldigt lite så kissa du och drick en del fram till att du ska dit. Är nog inte hela världen om de inte kan göra ett test idag och alla gör inte ens det.
    Fel av mig, det är för urinvägsinfektion de kollar protein i urinen. 
    Skattkistan skrev 2013-11-19 12:01:30 följande:
    Grattis vad roligt! Längtar till vårt kub på måndag! Dagarna går sakta! Hur stor var den lille?
    Den var 7.2 cm Stämde bra överens med BF, blev visserligen flyttad tillbaka till den dan jag hade från början, var min BM som räknat lite fel antar jag. Men eftersom vi gjort IVF går man efter viss mall så 3/6 är jag tillbaka på, och det datumet kommer inte ändras vid RUL.