• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Cakes

Hej,

Vänder mig till er då jag inte fått tag på min BM. Är i början av vecka 12. Sedan några dagar tillbaka så har jag då och då märkt att mina trosor varit fuktiga... de senaste två dagarna har det dessutom känts som om det "runnit/sipprat ut vatten" då och då, och trosorna har blivit lite småblöta. Innan så har jag haft mer vita flytningar, men nu är det alltså mer som vatten. Har dåligt luktsinne så jag kan inte riktigt känna om de luktar eller inte.

Är detta normalt, eller kan det vara fostervattnet som sipprar ut? Och i så fall, går det att göra något åt det så här tidigt i graviditeten?

Tacksam för svar!

• Skattkistan

Jag går också runt med blöta trosor och det är hemskt! Det känns verkligen som att det rinner en flod ibland o då blir jag livrädd varje gång att det ska vara blod. Men jag kommer ihåg att jag hade såhär med min son också så jag tror att det är ganska normalt :) jag byter trosor lite oftare bara så jag ska känna mig fräsch!

• LokesMammi

Det är inte lätt o vara gravid o ha astma och cykla över 6km enkel väg i minusgrader! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Cakes
    Skattkistan skrev 2013-11-20 12:54:51 följande:
    Jag går också runt med blöta trosor och det är hemskt! Det känns verkligen som att det rinner en flod ibland o då blir jag livrädd varje gång att det ska vara blod. Men jag kommer ihåg att jag hade såhär med min son också så jag tror att det är ganska normalt :) jag byter trosor lite oftare bara så jag ska känna mig fräsch!
    Okej, men vad "skönt" att det är fler som har samma problem ändå! Ja precis, man får tänka mer på sådant helt enkelt ;) Tack för ditt svar!
  • GrabbarnaOchJag

vecka 12 idag.. känt av hela dagen att det ilar och ömmar i livmodern.. har inte känt så mycket så förut..

Någon mer? 'är det normalt? haha.. tredje graviditeten och man är lika osäker ändå :P 

• claire

Hej allihop! Jag har inte skrivit på länge men har varit inne och kollat och följt er som skrivit. Det är så kul att ha er och följa allas symptom. Jag är i v. 9+3 idag och har haft samma symptom i ca 2 veckor nu. Illamående, väldigt konstiga matpreferenser, molvärk och ont i brösten när jag kramar någon:) Det var 5 veckor sedan jag deack alkohol senast. Känns verkligen inte så och jag är ABSOLUT inte sugen... Konstigt med blött i trosorna? Det är säkert ok men undrar vad det är får nåt som kommer ut?

• Amalian83

Hjälp jag sitter i en taxi och chauffören måste ha ätit sjuhelsikkes mycket vitlök! Jag kan knappt andas. I vanliga fall har jag inga problem med vitlök, äter massa själv, men nu är det annorlunda minst sagt. Vad gör man??

• H83
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-20 14:31:45 följande:
    vecka 12 idag.. känt av hela dagen att det ilar och ömmar i livmodern.. har inte känt så mycket så förut..

Någon mer? 'är det normalt? haha.. tredje graviditeten och man är lika osäker ändå :P 
    Jag är i v10 och har känt ilningar i princip varje dag senaste 5 veckorna.. Antar att det är normalt och har tolkat det som att det rör på sig därinne och växer som det ska Flört
  • bonden
    claire skrev 2013-11-20 16:57:34 följande:
    Hej allihop! Jag har inte skrivit på länge men har varit inne och kollat och följt er som skrivit. Det är så kul att ha er och följa allas symptom. Jag är i v. 9+3 idag och har haft samma symptom i ca 2 veckor nu. Illamående, väldigt konstiga matpreferenser, molvärk och ont i brösten när jag kramar någon:) Det var 5 veckor sedan jag deack alkohol senast. Känns verkligen inte så och jag är ABSOLUT inte sugen... Konstigt med blött i trosorna? Det är säkert ok men undrar vad det är får nåt som kommer ut?

Ökade flytningar är jättevanligt. Det är alltså inget från livmodern :)

Jag har också haft problem med det men tycker det är bättre nu. Det är större risk för svampinfektion när man är gravid så att byta trosor ofta är bra (och förstås utesluta att flytningarna beror på svamp).