• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Skattkistan
    Frozen skrev 2013-11-19 12:05:35 följande:
    Fel av mig, det är för urinvägsinfektion de kollar protein i urinen. 
    Skattkistan skrev 2013-11-19 12:01:30 följande:Grattis vad roligt! Längtar till vårt kub på måndag! Dagarna går sakta! Hur stor var den lille?
    Den var 7.2 cm smile1.gif Stämde bra överens med BF, blev visserligen flyttad tillbaka till den dan jag hade från början, var min BM som räknat lite fel antar jag. Men eftersom vi gjort IVF går man efter viss mall så 3/6 är jag tillbaka på, och det datumet kommer inte ändras vid RUL. 

Det blir så verkligt när du skriver att den är så stor för då är ju min det med. Jisses! Fick du några fina bilder?
  • Frozen
    Skattkistan skrev 2013-11-19 12:28:37 följande:
    Det blir så verkligt när du skriver att den är så stor för då är ju min det med. Jisses! Fick du några fina bilder?
    Japp, fick bilder med mig, tycker kanske att de är lite suddiga men en tydligt liten bebis med händer och fötter  
  • Miram

Frozen: vad skönt att KUB gick bra! Själv gjorde jag det igår (vecka 12+1) och även här var allting som det skulle :) Mätningen var 5,4 cm vilket låter litet mot din 7,2 cm! Var din mätning från huvud till rumpan eller fick de med benen på nåt sätt?

• Frozen
    Miram skrev 2013-11-19 12:51:53 följande:
    Frozen: vad skönt att KUB gick bra! Själv gjorde jag det igår (vecka 12+1) och även här var allting som det skulle :) Mätningen var 5,4 cm vilket låter litet mot din 7,2 cm! Var din mätning från huvud till rumpan eller fick de med benen på nåt sätt?
    Det tror jag inte, men jag kan ju ha missuppfattat. Det är ju alltid huvud till rumpa man mäter så. Jag satt mest och väntade på att hon skulle räkna ut sannolikheten så tänkte inte så mycket på vad hon sa om storleken efter att hon bekräftade att den stämde bra överens med åldern. 
  • LokesMammi
    Tessissen skrev 2013-11-19 08:50:32 följande:
    Är det bara jag som fryser som en dåre? Gravid i vecka 11 med mitt andra barn och jag minns inte att jag frös så med min första?!? Kan det ha med graviditeten att göra? Vad beror det på? Iskall om näsa, händer och fötter.

Fryser jag med! Blir bättre sen! När jag väntade sonen i kallaste vintern på många år så svettades jag som f*n. Satt i underkläder i skinnsoffan med balkongdörren öppen. Sov med fönstret öppet. Stängde inte vinterjackan (gick iaf inte=))
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Amalian83

Åh herregud vad jag längtar till julledigheten! Det är alldeles för mycket att göra på jobbet nu och jag har ingen energi alls.

Ska bli skönt att snart få outa graviditeten så kollegorna iallafall kan ha lite förståelse :)

10 dagar kvar till UL!

• jamka

Frozen: Grattis! Vad skönt för dig att det gick så bra på KUB! Jag längtar så mycket till den 5 december och KUB.

Jag känner mig också mycket frusen. Men det är bra eftersom jag kan ha långa och tjocka tröjor till jobbet så ingen märker att mina byxor ofta blir icke knäppta:)  

• stiletto

11+4 idag och värsta illamåendet är borta men är så trött hela tiden. Hade inskrivning för en vecka sen och väntar på kallelsen till RUL. Fick höra att det antagligen blir under första veckan i januari. Även fast jag känner mig gravid så känns det ändå lite overkligt fortfarande. Har ju inte gjort något VUL, kub eller liknande så har ju inte sett bebis än. Kommer vara grymt spänd när det väl blir dags för RUL. När jag väntade dottern var det några långa sekunder av " de kommer inte hitta någon bebis!!" Innan bilden dök upp på skärmen :). Förutom längtan till ultraljud så kan jag knappt bärga mig till att känna det första sprattlet i magen!