• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

Då blir det alkoholfritt i år! Hoppas det finns goda alternativ, är inte nödvändigt men jag tänkte så jag vet vad jag ska göra om jag blir bjuden i jul. Svägerska drack en hel flaska när hon var gravid med 2, nått%. Märkte att hon blev påverkad.

• claire

Går in i vecka 10 idag. Känner mig gravid och hela familjen, alla syskon och föräldrar, vet om och är glada för nyheten. Nu är bara väntan till v.12 och sen RUL för att se om allt står rätt till. Håller tummen.

Jag har provat både alkoholfritt vin och alkoholfri öl, och jag är grymt imponerad! Sen är jag vissa dagar VERKLIGEN inte sugen på något som smakar som riktig alkohol alls, vilket gör att jag många gånger väljer cola eller vatten istället pga smakens skull. Men det är ju grymt bra smaker som finns!

Hur mycket håller ni på mat"reglerna" som det pratas så mycke om? Jag skippar mögelost/brie,parmaskinka och fisk från vättern men i övrigt äter jag allt jag är sugen på. Ikväll blir det räkmacka med kallrökt lax och räkor till exempel..

• Emnil

Jamka: just idAg har jag haft mkt drag i min vänstra ljumske. Länge å väl så jag fick sätta mig då det blev bättre av det!

• jamka

Att det drar i ljumskarna - kallas det för foglossning eller är det något annat?

• EQ85
    jamka skrev 2013-11-17 18:23:19 följande:
    Att det drar i ljumskarna - kallas det för foglossning eller är det något annat?
    foglossning e ngt annat. det är att fogarna i höfterna och blygdbenet luckras upp och man får ont.
  • bonden
    jamka skrev 2013-11-17 18:23:19 följande:

Foglossning kan kännas både bak och fram (bötgdbenet eller typ svanskotan) och det kan vara allt ifrån en molande värk till att det skär och strålar vid vissa rörelser. Att kliva i och ur en bil brukar till exempel vara smärtsamt eftersom det gör ont att sära på benen för de flesta med foglossning.
  • rosii

Vi berättade för dottern idag att hon ska bli storasyster, hon blev super glad & det känns så skönt nu att kunna prata bebis grejer även när hon är vaken :)

• Tizi

Mysigt!! Vi har inte berättat än. Väntar nog två veckor till när vi även är redo att berätta för allmänheten

rosii skrev 2013-11-17 19:39:39 följande:
    Vi berättade för dottern idag att hon ska bli storasyster, hon blev super glad & det känns så skönt nu att kunna prata bebis grejer även när hon är vaken :)

• Frozen

Vi berättade för dottern förra helgen när vi firade hennes 3årsdag, men än så länge verkar hon inte ha sagt något till nån på förskolan. Hon har ju kanske inte riktigt förstått vad det kommer innebära och det är ju länge kvar. Så vi tjatar inte om det, utan kan prata mer henne om det när hon tar upp det själv. 
    Först när vi berättade blev hon inte alls glad och ville inte alls bli nån storasyster, hon vill bara var sig. Sen förklarade vi närmare vad vi menade och blev hon glad.

V 12+0 idag och imorgon ska vi på KUB!