• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • strumpan123
    Cakes skrev 2013-11-20 10:45:28 följande:
    Hej,

Vänder mig till er då jag inte fått tag på min BM. Är i början av vecka 12. Sedan några dagar tillbaka så har jag då och då märkt att mina trosor varit fuktiga... de senaste två dagarna har det dessutom känts som om det "runnit/sipprat ut vatten" då och då, och trosorna har blivit lite småblöta. Innan så har jag haft mer vita flytningar, men nu är det alltså mer som vatten. Har dåligt luktsinne så jag kan inte riktigt känna om de luktar eller inte.

Är detta normalt, eller kan det vara fostervattnet som sipprar ut? Och i så fall, går det att göra något åt det så här tidigt i graviditeten?

Tacksam för svar!
    jag har haft så i perioder, känns som man börjar blöda hela tiden och springer på toa men nopp, bara blött genomskinligt :P sen blir de snustorrt och sen tvärtom igen hehe
  • rosii
    LokesMammi skrev 2013-11-20 14:00:28 följande:
    Det är inte lätt o vara gravid o ha astma och cykla över 6km enkel väg i minusgrader! =)

Har du fått sämre astma? Tycker mig ha fått det själv!
  • Zwoom

Känner mig inte direkt gravid längre faktist.
    Symtomen har börjat klinga av allt mer vilket oroar mig fruktansvärt då det är så det börjat förr med alla mina MF....
    Ska på UL igen den 27:e Nov nu och hoppas nnerligt att pyret i magen verkligen lever och mår bra och frodas som det ska.  

My family makes me the happiest mom / wife
  • claire
    Zwoom skrev 2013-11-21 08:20:07 följande:
    Känner mig inte direkt gravid längre faktist. Symtomen har börjat klinga av allt mer vilket oroar mig fruktansvärt då det är så det börjat förr med alla mina MF.... Ska på UL igen den 27:e Nov nu och hoppas nnerligt att pyret i magen verkligen lever och mår bra och frodas som det ska.  
    My family makes me the happiest mom / wife

Jag känner såhär: jag är jätteglad för fröet i min mage men fy fan vad trött jag börja bli på illamåendet och att aldrig vara hungrig. Du behöver inte oroa dig att pyret inte är kvar. Det är väl bara gött att symptomen har en osynlig period? Vilken vecla är du i? Det är väl nån vecka där efter v. 10-12 där många symptom brukar avta? Själv längtar jag....
  • claire

...men klart att jag förstår din oro. Men försök att låta bli. Pyret mår alldeles säkert som en kunglighet där inne!

• LokesMammi
    rosii skrev 2013-11-21 07:23:44 följande:

Har du fått sämre astma? Tycker mig ha fått det själv!
    Ja, blir tyngre o andas när jag anstränger mig! Blev det när jag väntade sonen med. Sen gör inte kylan saken bättre! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • smålandsjänta

Jag hoppas mitt pyre mår som en kung, för det gör fan inte jag. Tänk att en sån liiiten liiten plutt kan påverka en såhär mycket! Helt galet. Just nu känner jag mig tacksam för min graviditet men ALDRIG igen...är extremt trött på all spya!!

• CeciliaJL

Jag gick in i vecka 12 idag och har de senaste 3 dagarna fått lite mindre illamående överlag. är överlycklig och hoppas att det håller i sig. Visserligen är jag fortfarande illamående och speciellt på sen em/kväll då det är som värst men jag märker ändå att det är mindre. Jag behöver inte längre ta åksjuketabletterna vilket också gör att jag är lite piggare. Hoppas verkligen att detta är normalt och att det inte är något fel med bulan. Illamåendet tidigare grav. så dröjde det till v 14 innan det gav sig, dock var det tvillingar då så jag hoppas att det var därför.

• Emnil

Låter som många av oss har mindre symptom emellanåt. Mina kommer o går rätt rejält. Lite mindre trött, lite mer aptit emellanåt men försöker inte analysera för mkt, då blir jag knäpp. 11+1 idag.. Hoppas hoppas det går vägen denna gången!