• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2013-12-18 14:44:05 följande:
    Det är typ ingen som kommenterar när jag skriver heller.. Lycka till med din graviditet!
    Nej, det är inte som "back in the Days"... :P
  • Sessan4
    EMTP skrev 2013-12-18 20:56:16 följande:
    Vad tråkigt. Hoppas du får en underbar graviditet och förlossning du också och att du hittat någon annan tråd eller forum där du "trivs bättre". Jag är själv mest inne och läser. Ofta är det lite som att läsa små statusuppdateringar ala facebook - alla pratar om olika saker liksom. :) Men det stör inte mig så mycket. Ibland skriver jag ett eget inlägg, men oftast är det bara skönt att höra vad andra har för sig i sina graviditeter.

Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud. 151 slag/minut. Starka och tydliga. Går in i vecka 18 imorgon. :)
    Åhhh!!!!! Härligt med hjärtljud ?? Tror det är en flicka ????
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2013-12-18 21:01:05 följande:
    Åhhh!!!!! Härligt med hjärtljud ?? Tror det är en flicka ????
    Just nu tror jag också att det är en flicka. Kommer på mig själv med att kalla magen för "Hon" mellan varven. :-O Som tur är så har vi ju ultraljud om 15 dagar, så förhoppningsvis får vi "facit" då. :)

• MissMf
    Tulpanen89 skrev 2013-12-18 18:54:58 följande:

Hmm länge sen jag skrev nu :)
    Vecka 17 och kände rörelsen första gången för två dagar sen. Mer som regelbundna puffar. Dock har jag inte känt mer efter den kvällen.

Föresten är det någon här som bor i närheten? I Östergötland?

Bor i linköping för tillfället o ska kolla på lägenhet i ljungsbro i helgen :)
  • micha123

Någon mer som köpt en såndär doppler? Jag fick hem min idag och det var helt fantastiskt att få lyssna på bebishjärtat :D

• EMTP
    micha123 skrev 2013-12-18 22:07:46 följande:
    Någon mer som köpt en såndär doppler? Jag fick hem min idag och det var helt fantastiskt att få lyssna på bebishjärtat :D
    Jag har snällt fått låta bli det, för jag skulle nog bara ligga i soffan och lyssna på hjärtljud hela dagarna. :D Det vore nog inte det bästa för varken mig eller bebisen. ;)
  • Amalian83

Fy tusan, är det någon mer som har jävlig huvudvärk? Min sitter bakom pannan och är där från att jag vaknar till att jag somnar. Jag vaknar om nätterna för att det gör så ont. Det är femte dagen nu. Jag har läst att det är vanligt, vilket kanske är en liten tröst, men det är verkligen deprimerande.

Nu är det tre dagar jobb kvar sen är det julledigt. Jag kan inte vänta!

• Skattkistan
    Amalian83 skrev 2013-12-19 08:15:16 följande:

Fy tusan, är det någon mer som har jävlig huvudvärk? Min sitter bakom pannan och är där från att jag vaknar till att jag somnar. Jag vaknar om nätterna för att det gör så ont. Det är femte dagen nu. Jag har läst att det är vanligt, vilket kanske är en liten tröst, men det är verkligen deprimerande.

Nu är det tre dagar jobb kvar sen är det julledigt. Jag kan inte vänta!

Åh jag också! Visste inte att det är vanligt! Jag försöker med allt men det hjälper inte, det är såå irriterande!
  • zaybia
    Skattkistan skrev 2013-12-19 08:48:01 följande:
    Åh jag också! Visste inte att det är vanligt! Jag försöker med allt men det hjälper inte, det är såå irriterande!

Håll koll töser så det inte är högt blodtryck som spökar, brukar visa sig som ständig huvudvärk och trötthet bl.a. så går det inte över hade jag kollat upp det för säkerhets skull :)
  • Frozen

Jag har haft en hel del huvudvärk på sistone, mitt blodtryck så jättefint ut senast jag kollade dock vid inskrivning så vet inte om det kan ha ändrats sen dess? 

Är det nån annan som befinner sig "spökveckorna" typ 15-20 eller vad som räknas dit? Jag har börjat känna viss oro nu, tycker inte magen växer så mycket, känns som den stått stilla ett tag, och även om jag känt rörelser ganska tidigt den här gången så är de ju så små och inte varje dag. Så då är det svårt att avgöra om de inte finns där längre eller om jag bara inte känner så tydligt. Förra graviditeten fick vi lyssna på hjärtat i v16, det var perfekt, för sen var det ju RUL en månad senare, nu har vi senast fått se den i v12. 
    Usch, trodde inte jag skulle vara så nojig den här gången är väl bara att bita ihop och hoppas att få känna mer snart...