• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Principessa85
    Miram skrev 2013-12-18 09:37:17 följande:
    Igår gjorde vi ett till besök hos gynekologen med UL (vecka 17) och det var skönt att se att allt står rätt till och bebisen växer som den ska. Vi var nyfikna på att se om det är en liten pojke eller flicka som sprattlar där inne, men den rörde så mycket på benen att det var svårt att få en bra bild (hade ätit ett äpple precis innan och det hjälpte nog inte :o)). Efter många buffande och försök gav gynekologen upp och sa att nä, vi får kolla det nästa gång helt enkelt. Men då, som om bebisen hade hört, stannade den upp lite och gynekologen kunde säga med säkerhet att det är en liten tjej! Vår andra tjej :o)

Åh vad mysigt med en liten lillasyster. Grattis till prinsessan! :)
    Flicka 130106 & BF 140615
  • EQ85

Hej tjejer. jag hoppar ur tråden. känner att jag inte riktigt platsar in.
    hoppas att ni får en underbar graviditet och förlossning.

kram på er{#emotions_dlg.flower}

• Miram
    Principessa85 skrev 2013-12-18 12:17:01 följande:

Åh vad mysigt med en liten lillasyster. Grattis till prinsessan! :)
    Tack! Skrattande
  • Sessan4
    EQ85 skrev 2013-12-18 12:30:28 följande:

hoppas att ni får en underbar graviditet och förlossning. smile1.gif

Det är typ ingen som kommenterar när jag skriver heller.. Lycka till med din graviditet!
  • bonden

kram på er

Är du inte kvar på Fb heller?

Jag kan inte säga att jag lärt känna folk alls men gillar att läsa lite om hur det går för alla andra. Kommenterar nog inte så ofta men blir samtidigt besviken om jag går in och inget hänt på en hel dag
  • Amalian83

Idag har jag varit hos min PT och fått ett träningsprogram. Väldigt bra kändes det! Och skönt att slippa pressa sig så hårt. Det är soft att gravidträna, än så länge iallafall. Nu gäller det att jag orkar hålla igång för attfå en så bra förlossning som möjligt.

Är det något av er andra som också tränar? Vad /hur i sådant fall?

• rosii
    Amalian83 skrev 2013-12-18 18:09:59 följande:
    Idag har jag varit hos min PT och fått ett träningsprogram. Väldigt bra kändes det! Och skönt att slippa pressa sig så hårt. Det är soft att gravidträna, än så länge iallafall. Nu gäller det att jag orkar hålla igång för attfå en så bra förlossning som möjligt.

Jag önskar jag skulle orka träna men jag har så i fogarna att jag är glad om jag orkar jobba istället :) även promenader & städ är svårt då jag sedan får ont & blir liggandes.
  • jamka
    Amalian83 skrev 2013-12-18 18:09:59 följande:

När jag var gravid med min son för 7 år sedan så tränade jag hela graviditeten qigong för gravida. Det hjälpte mig jätte mycket.

Men nu var jag rädd att träna för att inte riskera att få MA. Jag vågade knappt andas. Men jag fick missfall i alla fall, i v. 12:(
  • Tulpanen89

Hmm länge sen jag skrev nu :)
    Vecka 17 och kände rörelsen första gången för två dagar sen. Mer som regelbundna puffar. Dock har jag inte känt mer efter den kvällen.

Föresten är det någon här som bor i närheten? I Östergötland?

• EMTP

Vad tråkigt. Hoppas du får en underbar graviditet och förlossning du också och att du hittat någon annan tråd eller forum där du "trivs bättre". Jag är själv mest inne och läser. Ofta är det lite som att läsa små statusuppdateringar ala facebook - alla pratar om olika saker liksom. :) Men det stör inte mig så mycket. Ibland skriver jag ett eget inlägg, men oftast är det bara skönt att höra vad andra har för sig i sina graviditeter.

Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud. 151 slag/minut. Starka och tydliga. Går in i vecka 18 imorgon. :)