• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

smålandsjänta: Förstår hur du tänker.. Vi pratar mkt kring hennes graviditet, hur hon känner det nu efteråt osv. Hon kom över det ganska fort och blev väldigt lättad när hon blev av med det hon hade i magen, för det va tal om att hon skulle vänta ut det och det ville hon verkligen inte. Så när hon fick hjälp med en abort så blev hon lättad och på ganska bra humör snabbt efteråt.
    Hon brukar vara ärlig med hur hon känner. Hon mår dåligt ofta psykiskt (inte bara nu utan alltid) och det är ofta mig hon pratar med om det. Jag tror att jag har lätt för att hantera det och är bra att prata med, men vet inte riktigt hur jag skulle känna och vad jag ska säga om hon skulle säga att hon har svårt för min graviditet.
    Jag fegar nog hellre ur där och avvaktar och hoppas på att hon blir gravid snart igen stället. Grejen är den att det är som vanligt egentligen för vi pratar oftast mest om henne i vanliga fall också, så att vi inte pratar om min graviditet nu behöver inte betyda att hon inte vill prata om den.. 
    Känner mig också tacksam och glad över att min lilla är kvar i magen och det kan ingen ta ifrån mig så länge det fortsätter såhär.. Men första dagarna efter beskedet med min syster kändes det nästan som att samma sak hade hänt mig.. Gjorde så otroligt ont att se henne så ledsen..

Cecila: grattis! vad kul!

Sofaaj: Vad skönt att ha ena biten avklarad iaf! Hoppas nu på ett bra resultat!

• Sessan4

Känner mig lite lättad idag, har blivit sjukskriven 50% fram till april då jag kan ansöka om Gravidpenning..
    var lite orolig för hur jag skulle klara jobbet med bäckensmärtor.

puh..
    Nu längtar jag efter nästa onsdag den 22:a.. RUL SkrattandeSkrattandeSkrattande

• Sessan4

Nån som redan köpt barnvagn? kliar i fingrarna!! Guld i mun

• Skattkistan

Vi har en teutonia spirit från vårt första barn. Men nu är vi på jakt efter en syskonvagn och det står mellan mountain buggy duet och bugabo donkey. Någon med erfarenheter?

• smålandsjänta
    Sessan4 skrev 2014-01-14 21:28:58 följande:

Vi är i v 18 nu och beställde en brio smile redan förra veckan :) kunde inte hålla oss då vi blev förälskade och det tar ett tag att få hem den (i butiken sa de att den egentligen skulle börja kommit ut början av januari men nu skulle den inte komma förrän mitten av februari, och det är första "lagret" bara! 2014 års modell) Vilken vecka är du i? Jag tycker gott man kan åka till butiker, provköra o sedan beställa om man känner för det ;)
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-14 21:22:50 följande:
    Känner mig lite lättad idag, har blivit sjukskriven 50% fram till april då jag kan ansöka om Gravidpenning..
    var lite orolig för hur jag skulle klara jobbet med bäckensmärtor.

puh..
    Nu längtar jag efter nästa onsdag den 22:a.. RUL SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Åh, vad skönt! Grattis grattis! :)

• Namine
    Sessan4 skrev 2014-01-14 21:28:58 följande:
    går in i vecka 18 i morgon och vi beställde barnvagn i lördags. en brio smile. :D så spännande.
  • rosii
    CeciliaJL skrev 2014-01-14 13:17:18 följande:
    Var på RUL nu på förmiddagen och fick se en liten bebis sprattla och pilla med händerna :) Flyttades en dag, till den 12 juni och enligt barnmorskan väntar vi en tjej :) Blev så glada och lättade och en extra bonus om det är en tjej när vi nu har två pojkar :)

Jag är också beräknad till 12 juni! :) men vi kunde inte se vem som gömmer sig där inne, så jag säger att vi väntar en "hen" hehe.
  • rosii

Usch & fy för foglossning. Dum som jag är börjar jag renovera köket (för det måste ju göras innan bebis....) med gubben, men det är typ bara han som får arbeta. Renovera med foglossning guud så enkelt. Dessutom tänkte jag göra barnkammaren också... haha. Var på en kort promenad på ca 2 km, grät på uppfarten för jag hade så ont & fick släpa ena benet sista metrarna. Så jäkla tragiskt, jag kan inte ens vara ute & leka med min 3 åriga dotter med boben. :( jag skulle verkligen behöva kryckor vissa dagar.

• Sessan4

Jag går in i v 19 idag!

Har fastnat för en Trille viper 3s, skall provköra lite på babyproffsen, bor på Gotland så utbudet av butiker är begränsat.. Tur det finns nätbutiker ????