• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4
    smålandsjänta skrev 2014-01-14 10:01:55 följande:
    Min kusin och jag skulle få barn nästan samtidigt, hon skulle ha i juli exakt en månad efter mig. Tyvärr fick jag veta igår att hon fått ma i v 9-10 men fick veta det i v 13-14! Nu vet jag inte alls hur jag ska bete mig. Är ju jätteledsen för hennes skull - vi skulle ju ha så kul tillsammans med magar och bebisar! Men samtidigt känns det jobbigt på ett annat sätt. Hon är några år äldre än mig, har väääldigt mycket pengar, ny bil, nyköpt Lgh i centrala GBG och sådär. Jag själv är studerande, 22 och kämpar hårt för att få detta att bli så bra som möjligt. Hela tiden har hennes graviditet "blivit mer bekräftad" av släkt och så pga detta. Min graviditet har blivit lite ... Jag vet inte, "fulare"?? Känns som hon nu är arg på mig att hon förlorade sitt barn och jag får behålla mitt. Förstår såklart att hon är jätteledsen, men vet inte hur jag senare ska kunna glädjas öppet över min graviditet. Känns så förbjudet! Hur sjutton ska man bete sig?
    Min spontana tanke.. man kan köpa mycket men inte lycka!!

Jag har själv kämpat för att få barn i många år och det finns ingen rättvisa i det hela..
    Man missunnar ingen sin lycka men blir samtidigt påmind om sin egen hjärtesorg. Att hon har det gott ställt och du är en ung student spelar ingen roll, rent genetiskt har du bättre odds..

Säg att du är ledsen för hennes skull men tillåt dig själv vara lycklig!! {#emotions_dlg.flower}
  • smålandsjänta
    Sessan4 skrev 2014-01-14 10:21:12 följande:
    Min spontana tanke.. man kan köpa mycket men inte lycka!!

Jag har själv kämpat för att få barn i många år och det finns ingen rättvisa i det hela..
    Man missunnar ingen sin lycka men blir samtidigt påmind om sin egen hjärtesorg. Att hon har det gott ställt och du är en ung student spelar ingen roll, rent genetiskt har du bättre odds..

Säg att du är ledsen för hennes skull men tillåt dig själv vara lycklig!! {#emotions_dlg.flower}
    Ja det är nog så man får tänka. Men man känner sig så maktlös som inget kan göra! Jag kände mig nog extra dum pga att jag skrev ett sms och frågade igår "hur går det med bebis i magen? :)" och fick då svaret att set var borta. Då känner man sig så dum! Tack för svaret iallafall, känner mig lite mindre dum nu. Haha! Hoppas dom blir gravida snabbt igen iallafall så hela släkten kan glädjas tillsammans igen :)
  • LovaViola

såg det ni skrivit och tycker såklart att det är jättetråkigt att höra att din kusin fått missfall. men hon vet att hon kan bli med barn iaf och det är ju också positivt! hon borde kunna vara glad för din skull också.

du måste kunna glädjas åt det fantastiska som händer dig/er och det är inte ett dugg egoistiskt att känna så! det är ju ditt liv..

sen kan jag inte hålla med Sessan4 att du har bättre odds genetiskt, för det kan man ju aldrig veta. yngre har inte generellt bättre odds att få friska barn och man kan aldrig veta vad folk har för gener och anlag. men jag antar att det var mest en peppande kommentar.

iaf, var glad :)

• Miram
    Sickan12 skrev 2014-01-13 17:41:57 följande:

Nej. De sa dock att det är den vanligaste missbildningen de stöter på. Bebisens farfar föddes också med det, det kan tydligen vara "lite" ärftligt. Han har iaf aldrig haft bekymmer pga det, det åtgärdades ju när han var bebis. Det var ändå 60 år sedan, så kan ju bara tänka mig att förutsättningarna är ännu bättre idag. Allt annat var bra, får vara glad för det :)
    Av det du skriver så var det precis detta som en kompis barn hade. De korrigerade det under de första sex månaderna och nu är han en helt vanlig och alldeles underbar liten ettåring som började gå för en månad sen. Du har nog inget att oroa dig för :o) 
  • DevilsDaughter

smålandsjänta: Exakt samma sak hände mig/vår familj också.. Min syster var gravid och skulle ha en månad efter mig. Men fick för några veckor reda på att hon hade fått MA.. Jag kände/känner som du.. Jag har gjort så att jag har inte nämnt min graviditet sen detta hände henne, har inte berättat om första sparken osv.. Hon har inte frågat något heller.. Detta efter att vi pratade om graviditeten varje dag tidigare.. Det enda vi pratar om nu är övriga saker som rör henne.. Graviditeten är ju hela "min värld" nu, så vi pratar inte om mig alls. Jag hoppas på att hon blir gravid snart igen, mest för hennes skull, men även för min så att det inte kommer kännas jobbigt/fel om/när jag får min bebis.

• smålandsjänta
    DevilsDaughter skrev 2014-01-14 12:10:34 följande:

smålandsjänta: Exakt samma sak hände mig/vår familj också.. Min syster var gravid och skulle ha en månad efter mig. Men fick för några veckor reda på att hon hade fått MA.. Jag kände/känner som du.. Jag har gjort så att jag har inte nämnt min graviditet sen detta hände henne, har inte berättat om första sparken osv.. Hon har inte frågat något heller.. Detta efter att vi pratade om graviditeten varje dag tidigare.. Det enda vi pratar om nu är övriga saker som rör henne.. Graviditeten är ju hela "min värld" nu, så vi pratar inte om mig alls. Jag hoppas på att hon blir gravid snart igen, mest för hennes skull, men även för min så att det inte kommer kännas jobbigt/fel om/när jag får min bebis.

Ja det är så jobbigt :( för båda två liksom! Men samtidigt så måste du ju få vara glad för din bebis. Det är så mycket lättare att säga det när jag pratar om dig men när jag själv säger åt migsjälv att ha rätt att vara glad över min bebis går det liksom inte ! Konstigt egentligen... Men jag tror man sakta men säkert får börja rucka på det, för man kan ju inte gå runt och låtsas att man inte är gravid heller. Om inte annat så syns det ju mer och mer! Min kusin bor i Gbg och jag i Småland så det är lättare att slippa konfronteras med det så mycket, men om det hade varit min syster tror jag att jag hade behövt tala ut om det. Kanske fråga hur hon mår och om det känns jobbigt för henne att du är gravid. Säg att du är orolig att hon blir ledsen och så men att du ändå förstår det? Hm det är såå jobbigt och känsligt sånthär. Samtidigt är jag så himla tacksam över att min lilla bebis har fått liv att stanna kvar i magen ??
  • CeciliaJL

Var på RUL nu på förmiddagen och fick se en liten bebis sprattla och pilla med händerna :) Flyttades en dag, till den 12 juni och enligt barnmorskan väntar vi en tjej :) Blev så glada och lättade och en extra bonus om det är en tjej när vi nu har två pojkar :)

• barilla
    Cakes skrev 2014-01-14 08:33:59 följande:

Det kan vara bebisen :) Jag har också moderkakan i framvägg, men kände första pirret och buffen dagen innan julafton... borde varit typ i 15+6 då eller något. Efter det har det varit då och då. Nu är jag i 18+6 och har känt bebisen tydligt i två dagar nu :)
    Jag hoppas att det är så :) men kommer ihåg från sist gång att det var mkt bubbel och pirr precis det första man kände, men igår va det verkligen en buff! Men det var ju trots allt 5 år sedan sist! Så man har säkert glömt :) nu går man och väntar hela tiiden på att få känna nåt igen!

Får man hjälp via barnmorskan med sjukgymnast eller tar man kontakt själv?

Känner av det idag igen, får se om det blir värre i slutet av dagen. .
  • barilla
    CeciliaJL skrev 2014-01-14 13:17:18 följande:

Var på RUL nu på förmiddagen och fick se en liten bebis sprattla och pilla med händerna :) Flyttades en dag, till den 12 juni och enligt barnmorskan väntar vi en tjej :) Blev så glada och lättade och en extra bonus om det är en tjej när vi nu har två pojkar :)

Åh va kul med en liten tjej till killarna :) kul att få uppleva båda två! Själv har man rul den 24. . Längtar ihjäl mig och hoppas att de kan se kön då :)
  • Sofaaj

Nu har vi varit o tagit fostervattenprov. Det var lite obehagligt med den långa nålen och det gjorde lite ont. Men var inte alls så farligt som jag va nervös för. Nu blir det en lång väntan på att få samtalet om allt förhoppningsvis ser bra ut.