• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • smålandsjänta
    LokesMammi skrev 2014-01-15 09:13:38 följande:

Vi har inte skaffat vagn än! När sonen var pytte lånade i en kompis' vagn. Men nu ska hennes lillebror ha samma månad som mig så då sa jag att dom kan ta vagnen (då jag inte är helt nöjd med den). Så får se om vi får låna svägerskans eller köpa begagnad vagn. Känns som jag inte har råd o köpa ny vagn då sambon är arbetslös o knappt får ut några pengar o jag jobbar deltid i vården........ Blä!

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Vi hade lånat eller köpt begagnat om vi hittat något men bor i en liten ort utan bra andrahandsutbud, och sedan är vi först av alla våra bekanta med att få barn så ingen kan låna ut ;) Jag har fibromyalgi så för mig var det även superviktigt att hitta en vagn som är lätt för kroppen att ha att göra med, eftersom jag har ont i den varje dag. Men drömmen hade vart en begagnad, höll på att köpa en brio sing begagnad men den knep någon annan! Vi är båda studerande så vår inkomst är knaper, dock har vi snålat mycket och lagt undan pengar så vi vet att vi kan köpa nytt om vi vill det :) Men fy f*n vad dyrt det är med ny barnvagn, tycker verkligen de tar överpris!!
  • Hallonmjölk
    smålandsjänta skrev 2014-01-15 09:25:44 följande:
    Vi hade lånat eller köpt begagnat om vi hittat något men bor i en liten ort utan bra andrahandsutbud, och sedan är vi först av alla våra bekanta med att få barn så ingen kan låna ut ;) Jag har fibromyalgi så för mig var det även superviktigt att hitta en vagn som är lätt för kroppen att ha att göra med, eftersom jag har ont i den varje dag. Men drömmen hade vart en begagnad, höll på att köpa en brio sing begagnad men den knep någon annan! Vi är båda studerande så vår inkomst är knaper, dock har vi snålat mycket och lagt undan pengar så vi vet att vi kan köpa nytt om vi vill det :) Men fy f*n vad dyrt det är med ny barnvagn, tycker verkligen de tar överpris!!
    Brio sing har jag hört det varit väldigt mycket fel på. Vobblande hjul och så va de nå mer har jag för mig.
  • smålandsjänta
    Hallonmjölk skrev 2014-01-15 09:48:09 följande:
    Brio sing har jag hört det varit väldigt mycket fel på. Vobblande hjul och så va de nå mer har jag för mig.
    Tur vi inte köpte den då ;) nu har vi beställt en nyproducerad smile och det känns bra!
  • Hallonmjölk

Det blir en pojke!! :) och han va så fin!!!!!

Bf blev inte ändrat så fortfarande 17e juni som gäller :)

• smålandsjänta
    Hallonmjölk skrev 2014-01-15 11:03:22 följande:

Åh vad kul att få se lillen :) grattis till att allt var bra och så :))! Längtar till vårt RUL!
  • DevilsDaughter

Grattis Hallonmjölk!! Då har vi samma BFdatum!

Jag är verkligen ingen vagnfantast! Kommer köpa en begagnad på blocket hyfsat billigt. Det ska vara fasta hjul och det får inte vara luftdäck.. Bor ute i skogen så det praktiska går före allt. Snurrdäck går fetbort av tidigare erfarenhet!

• Principessa85

Vi har en Bugaboo donkey mono till dottern, som vi är jättenöjda med. Så vi behöver bara köpa till en till sittdel inför bebisen, så blir vagnen en bugaboo donkey duo istället. ;) Dottern är ju bara 17 månader när bebis kommer, så syskonvagn lär vi rulla ett tag framöver. ;)

Flicka 130106 & BF 140615
  • Principessa85

Grattis till sonen! ;) Själv har jag Rul på fredag kl 14.30... Hoppas också på att få tjuvkika på könet.
    Flicka 130106 & BF 140615
  • CeciliaJL
    rosii skrev 2014-01-14 22:38:16 följande:

Jag är också beräknad till 12 juni! :) men vi kunde inte se vem som gömmer sig där inne, så jag säger att vi väntar en "hen" hehe.
    Vad roligt :) då får ni en överraskning senare istället :)
    Skattkistan skrev 2014-01-14 21:32:26 följande:
    Vi har en teutonia spirit från vårt första barn. Men nu är vi på jakt efter en syskonvagn och det står mellan mountain buggy duet och bugabo donkey. Någon med erfarenheter?
    Vi har en bugaboo donkey som vi kommer fortsätta med. Den går även att göra om till singelvagn så när våra pojkar inte behöver åka vagn längre kör vi med den så. Vi tycker den har varit jättebra. har använt den sedan pojkarna föddes (snart två år nu). Den är väldigt smidig och lätt. Vi kommer köpa till en ståbräda till den också troligtvis så att alla får plats.

• Sessan4

Grattis!! Men åh, jag som har bf 16/6 måste vänta en hel vecka till på RUL..

Ja ja, sluta gnälla nu säger min man!! Det blir vår tur snart!! Ha ha..