• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Amalian83
    Skattkistan skrev 2014-02-05 12:29:01 följande:
    Samma här! Har aldrig haft näsblod förut och nu kommer det massor flera gånger i veckan. Trodde först det berodde på stress men då vet jag att det är ok! Jag som hade lagt undan tampongerna har fått lägga i dem i väskan igen :(
    Hahaa förlåt att jag skrattar, men tamponger i näsan :)

Jag blöder inte näsblod, men när jag snyter mig är det rött (ursäkta) och jag är väldigt torr och sårig i näsan.

När jag var yngre blödde jag näsblod pågrund av järnbrist, men då vet jag att det inte är det det beror på nu iallafall.
  • Tizi

En kanske lite konstig fråga men jag minns inte hur man gjorde...

Jag ska till vc imorrnbitti och ta prover, blodprov och urinprov. Urinprovet ska jag ju ta med hemifrån, spelar det någon roll om det är "första skvätten" eller inte? Ska det vara i kylskåpet innan man åker? Går upp vid ca 7.00 och kommer åka iväg ca 8.15.

Gud vad snabbt man glömmer.. :-/

• hundtok
    Tizi skrev 2014-02-05 17:19:04 följande:

En kanske lite konstig fråga men jag minns inte hur man gjorde...

Jag ska till vc imorrnbitti och ta prover, blodprov och urinprov. Urinprovet ska jag ju ta med hemifrån, spelar det någon roll om det är "första skvätten" eller inte? Ska det vara i kylskåpet innan man åker? Går upp vid ca 7.00 och kommer åka iväg ca 8.15.

Gud vad snabbt man glömmer.. :-/

Eftersom urinprovet blir mer tillförlitligt ju längre urinen har varit i blåsan så ska provet tas vid första morgonkissningen. Dock är det bra att kissa ut lite i toaletten och sen ta "mittenurinen" till provet så minskar risken att bakterier som finns utanpå underlivet kommer med i provet. Det bör förvaras i kylskåpet tills du åker.
  • Tizi

Tack ska du ha för svaret!

hundtok skrev 2014-02-05 18:18:56 följande:
    Eftersom urinprovet blir mer tillförlitligt ju längre urinen har varit i blåsan så ska provet tas vid första morgonkissningen. Dock är det bra att kissa ut lite i toaletten och sen ta "mittenurinen" till provet så minskar risken att bakterier som finns utanpå underlivet kommer med i provet. Det bör förvaras i kylskåpet tills du åker.

• claire

Hej alla.. 

Har inte varit inne på länge - hoppas att allt är bra med er alla. 

Här rullar det på. Är inne i vecka 21 och mår jättebra fysiskt, men är oerhört känslig. Jag gråter flera gånger i veckan och känner mig så skör. Finns det fler som jag?

• DevilsDaughter

claire: Gråter gör jag inte... Men är mkt mer känslig i mitt humör.. Blir arg lättare, är också mer känslig och kan bi ledsen när jag annars inte skulle ha blivit det.. Men mest är jag lättirriterad i perioder och det är jobbigt..

• Sickan12

Vecka 23 och illamåendet tycks ha kommit tillbaka. Det värsta är dock min dj*vulska klåda på hela kroppen, främst benen. Har kliat mig blodig! BM på onsdag, måste be om att få levervärdena kollade så att sånt kan uteslutas. Igår var vi äntligen, efter 3 veckors väntan, på nytt ultraljud och fick den här gången hjärtat "godkänt" utan anmärkning :). Sååå skönt!

• Skattkistan
    Sickan12 skrev 2014-02-08 06:48:33 följande:

Vecka 23 och illamåendet tycks ha kommit tillbaka. Det värsta är dock min dj*vulska klåda på hela kroppen, främst benen. Har kliat mig blodig! BM på onsdag, måste be om att få levervärdena kollade så att sånt kan uteslutas. Igår var vi äntligen, efter 3 veckors väntan, på nytt ultraljud och fick den här gången hjärtat "godkänt" utan anmärkning :). Sååå skönt!

Vad skönt att allt såg bra ut!

Här mås det också illa fortfarande men kräks inte lika ofta tack och lov. Igår var jag och brände några kärl i näsan pga mina häftiga näsblod den sista tiden så nu hoppas jag att det upphör!

Hur mycket har ni andra gått upp i vikt?
  • LovaViola

Vad jobbigt med illamående fortfarande :/ och näsblod.. Jag har mest ont i ryggen.

Jag har gått upp ca 4,5 kg.

• EvaÖman
    claire skrev 2014-01-15 21:07:56 följande:

Gravid i malmö är jag, även under 30. Dock med första barnet:)

Åh har inte varit inne o sett att du skrivit.. Vad kul att du skall ha barn, även om det är ditt första. 

BF Juni? Skriv gärna i GB =)