• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi

Jag har bara illamående om jag inte äter när jag är hungrig! =)
    Jag har gått upp 8kg! Jättejobbigt för mitt psyke. Måste börja röra på mig!

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Sessan4

Jag skulle behöva en släng av illamående, jag har helt galet stor aptit, speciellt efter sötsaker :-/

Har gått upp 6-7 kg redan i v22. Försöker röra mig så mycket jag klarar av men inte så lätt med foglossning!

Känner mig mer viktnojig denna graviditet

• Zwoom

Detta med viktuppgången mår jag med uselt över...Får nästan panik och ångest över att se hur myckt man väger

My family makes me the happiest mom / wife
  • LokesMammi
    Zwoom skrev 2014-02-10 09:04:24 följande:
    Detta med viktuppgången mår jag med uselt över...Får nästan panik och ångest över att se hur myckt man väger

Det är samma här. Skrev på min status på fb "nu har jag gått upp mkt i vikt, så nu måste jag röra på mig. nån som vill med o promenera och simma?" Rama skrik! "du ska gå upp i vikt" "du är gravid" bla bla!
    Nehe! Menar ni det??? Det var som tusan!!!
    Jag har alltid haft kontroll på vikten och nu går vågen upp o upp o upp och det är inget jag kan göra åt saken vilket är skitjobbigt för mitt psyke! Väger mig så lite som möjligt för att inte må dåligt!
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Skattkistan

Så olika det kan vara! Jag är snarare orolig för att jag inte går upp i vikt!! I min förra graviditet startade jag på 61 kg och slutade på 73. Därefter gick jag ner till 57 när jag ammade. Denna gången har jag då startat på 57 och är nu i vecka 24 uppe på 59. Så jag blir stressad över att gå ner till typ 53 när jag ammar nästa gång o då blir jag bara skinn och ben :(

• Sessan4

Det här med Facebook alltså.. Jag skriver alltmer sällan, det har blivit lite för stort för mig! Jag brukar tänka, vill jag verkligen att allt ifrån gamla skolkamrater till grannar och den där nyfikna släktingen jag egentligen inte vill vara vän med skall veta att jag lagt på mig 7 kg?? Eh nej.. Så sorry, startas det en fb grupp så lär ni inte se mig där.

Hela poängen med FL är att man slipper vara så offentlig..

Det passar MIG

• Amalian83
    Sessan4 skrev 2014-02-10 17:51:45 följande:

Det här med Facebook alltså.. Jag skriver alltmer sällan, det har blivit lite för stort för mig! Jag brukar tänka, vill jag verkligen att allt ifrån gamla skolkamrater till grannar och den där nyfikna släktingen jag egentligen inte vill vara vän med skall veta att jag lagt på mig 7 kg?? Eh nej.. Så sorry, startas det en fb grupp så lär ni inte se mig där.

Det passar MIG smile1.gif

Enig :)
  • Rebecca 551
    Sessan4 skrev 2014-02-10 17:51:45 följande:

Det passar MIG
    Jag känner igen mig helt. Jag tycker det är obehagligt att skriva fb-uppdateringar vilket gör att jag aldrig gör det. Jag tycker att många är så pinsamma och gör bort sig. Däremot är jag med i en junigrupp, men den är hemlig så det ingen mer än de som är medlemmar där som ser vad man skriver. 
  • bonden
    Anine skrev 2014-02-09 23:32:38 följande:
    Har vi nån Facebook grupp?

Ja det finns en hemlig facebookgrupp. Det syns inte i dina vänners flöde att du skriver där eller ens att du är med. Vill du gå med så måste nån här inne lägga till dig som vän och sen lägga till dig i gruppen. Vill du ha min hjälp så skicka ett pm med ditt namn på Facebook och din mailadress så borde jag kunna hitta dig och lägga till.

Kollar typ aldrig min inkorg så skriv gärna ett inlägg här när pm är skickar så kan jag gå in och läsa.

Apropå Facebook så har jag inte outat mig där men däremot i min blogg och förstås till alla jag möter (eftersom min mage är rätt stor redan). Använder Facebook mest till att söka i Köp och sälj grupper och så vår Junimammor grupp. Inte så mycket för att skriva statuera oavsett om jag är gravid eller ej.