• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    smålandsjänta skrev 2014-02-02 15:57:40 följande:
    Vi var en tur till Ullared nu i helgen och nu är nästan allt fixat :O! Vagn köpte vi ju innan vi var där. Så säng, skötbord och madrass är det jag kan komma på som är kvar. Känns som vi är extremt tidiga men jag tycker det är sååå skönt att veta att man har allt nödvändigt. Vill vara 100% ostressad då fet börjar närma sig pga mig fruktansvärda förlossningsrädsla som jag kommer behöva fokusera på. På tal om det, är det någon av er som är rädd? Eller som fött och varit rädd innan ni födde första gången? Hur ska man göra för att inte känna total panik?:(

Innan jag blev gravid hade jag nästan förlossningsfobi, om jag kan säga så! Tänkte att nej, det kommer aldrig att gå. Nu, med ett missfall bakom mig och en graviditet som hittills varit kantad av fruktansvärt mycket oro pga olika omständigheter, så känner jag typ att förlossningen blir en piece of cake. Menar inte att låta kaxig, min oro och rädsla har helt enkelt bytt fokus "bara". Känner att den dagen förlossningen kommer så kommer det att gå bra. Känner mig stark och lugn inför den.
  • Sessan4

Alltså Gud va svårt jag har att hitta pojknamn! Jag tänker såhär :

Albin - det hette farbrorn som hade macken där jag bodde som barn..

Isak - låter så bibliskt.

Lucas - hette kompisens mops

Liam - årets namn 2001.

Menar inget illa om något namn, alla är fina men jag kopplar ihop dem med minnen.. Var mycket lättare att hitta namn till dottern..

Har 1 favorit som jag ännu funderar på om det passar lillebror..

• EMTP
    Sessan4 skrev 2014-02-02 21:35:44 följande:
    Alltså Gud va svårt jag har att hitta pojknamn! Jag tänker såhär :
    Albin - det hette farbrorn som hade macken där jag bodde som barn..
    Isak - låter så bibliskt.
    Lucas - hette kompisens mops
    Liam - årets namn 2001.

Menar inget illa om något namn, alla är fina men jag kopplar ihop dem med minnen.. Var mycket lättare att hitta namn till dottern..

Har 1 favorit som jag ännu funderar på om det passar lillebror..
    Det är SKITSVÅRT med namn.
    Men det ska bli spännande att se vad lillebror får heta i slutändan.

Är så nöjd att vi lyckats enas om ett tredje pojknamn. :D
  • Sessan4

Smålands<3

Jag var oxå nervös inför förlossningen med min första, men jag gick med värkar i 3 dygn o var stor o orymplig så jag kände mig såå redo att trycka ut ungen alltså!! Ha ha..

Hoppas du får en bra upplevelse, kvinnokroppen är fantastisk på att klara jobbet!!

• EMTP
    EMTP skrev 2014-02-02 22:24:15 följande:
    Det är SKITSVÅRT med namn.
    Men det ska bli spännande att se vad lillebror får heta i slutändan.

Är så nöjd att vi lyckats enas om ett tredje pojknamn. :D
    Ps. Albin är så otroligt fint.

Och man får nya minnen. :)
  • Sessan4
    EMTP skrev 2014-02-02 22:24:58 följande:
    Ps. Albin är så otroligt fint.

Och man får nya minnen. :)
    Ja! Eller hur

Fast han va himla snäll, jag ser hans namn i stora gula bokstäver.. Albin Svenssons Ok mack!! Hi hi
  • Skattkistan

Någon mer som får näsblod lite då och då helt utan anledning? Undrar vad det kan bero på....

• hundtok
    Skattkistan skrev 2014-02-04 18:47:06 följande:

Någon mer som får näsblod lite då och då helt utan anledning? Undrar vad det kan bero på....

Är inte drabbad själv men det beror på känsligare slemhinnor och en ökad blodmängd.
  • Cakes
    Skattkistan skrev 2014-02-04 18:47:06 följande:

Yes, några gånger i veckan typ sedan vecka 15. Helskumt för har det ALDRIG i vanliga fall! BM sa precis som Hundtok sa, känsliga slemhinnor och ökad blodmängd!

Om det är något jag lärt mig under graviditeten, så är det att - kroppen är för jävla konstig! :)
  • Skattkistan
    Cakes skrev 2014-02-05 07:09:47 följande:

Yes, några gånger i veckan typ sedan vecka 15. Helskumt för har det ALDRIG i vanliga fall! BM sa precis som Hundtok sa, känsliga slemhinnor och ökad blodmängd!

Om det är något jag lärt mig under graviditeten, så är det att - kroppen är för jävla konstig! :)
    Samma här! Har aldrig haft näsblod förut och nu kommer det massor flera gånger i veckan. Trodde först det berodde på stress men då vet jag att det är ok! Jag som hade lagt undan tampongerna har fått lägga i dem i väskan igen :(