• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4
    LokesMammi skrev 2014-01-30 09:58:39 följande:

Jag har F-kupa (!!!!!) o mina bhar är för små nu! Amnings bh:arna är helt perfekt!
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Var hittar man bra ambingsbhar??
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-01-30 10:40:51 följande:

Åh, kommer inte ihåg. Köpte mina när jag väntade sonen. Ena köpte jag iaf på en barnbutik..........barnens hus eller nåt sånt.....
  • Amalian83
    Sessan4 skrev 2014-01-30 10:40:51 följande:
    Jag köpte mina på Lindex. Eftersom jag inte är så nöjd med dem så kan jag inte rekommendera de, men det finns några olika modeller så du hittat kanske något bra för dig.
  • rosii
    LokesMammi skrev 2014-01-29 20:54:57 följande:
    Ja, jag ska gå på gaviditetspenning 2 april ung. Såååå långt kvar.

Ja jag får ont på jobbet. Jobbar på äldreboende med många stroke drabbade. Dom är tunga. Lyfta en död fot är jobbigt. Vända nån som väger 90+ i sängen är jobbigt......jag får sammandragningar. Inge kul! :/

Har du fått den beviljad? Jag ska till mvc till veckan & ska då fråga efter moderskapsintyg så ska jag också skicka iväg en ansökan om gp (funkar den förkortningen haha). Hur länge tar de innan man fpr ett beslut?
  • hundtok
    rosii skrev 2014-01-30 22:41:04 följande:

Har du fått den beviljad? Jag ska till mvc till veckan & ska då fråga efter moderskapsintyg så ska jag också skicka iväg en ansökan om gp (funkar den förkortningen haha). Hur länge tar de innan man fpr ett beslut?
    Jag vet inte hur lång tid det tar nu men när jag fick det 2011 tog det drygt 4 veckor.
  • Amalian83

Vad jobbigt det måste vara för er med fysiskt jobb och vad synd att det ska vara så svårt att få gehör. Man får ju höra/läsa överallt att man ska lyssna på kroppen och inte pusha sig själv för hårt. Då är det viktigt att man blir hörd också.

Jag vill bara säga till er som jobbar i hemtjänsten/äldrevård/vård att jag tycker ni är grymma som står på. Min farmor är nybliven änka och inte helt lätt att handskas med alla gånger, men hemtjänsten har tålamod, är snälla och lyssnar på henne. Det är synd att ni ska ha det så stressigt, men jag vill bara säga att jag uppskattar det ni gör för dem som inte klarar sig själva!

Hoppas ni får beviljat GP snart.

• Frozen

Jag vet att man måste säga till på jobbet 2 månader innan man tänker påbörja sin föräldraledighet, i vissa fall 3 månader innan, men måste man då tala om hur länge man tänkt vara föräldraledig på samma gång. Eller gäller samma sak när man tänker börja jobba igen? Att det räcker med att man säger till 2 eller 3 månader innan? 

Jag kommer som det ser ut nu behöva ta större delen av ledigheten då min sambo inte har samma möjlighet att vara borta från sitt arbete flera månader i sträck. Men jag vet ju inte säkert. Så kan man säga att man kommer vara hemma x antal månader och sedan ändra sig och komma tillbaka tidigare eller senare så länge man säger till i god tid innan? 

• LokesMammi
    rosii skrev 2014-01-30 22:41:04 följande:

Har inte ansökt än. Ska till BM 14e. Får moderskapsintyg då. Sen får vi se. Men dom brukar inte neka när man har ett tufft jobb som jag har!
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-01-31 06:46:21 följande:
    Vad jobbigt det måste vara för er med fysiskt jobb och vad synd att det ska vara så svårt att få gehör. Man får ju höra/läsa överallt att man ska lyssna på kroppen och inte pusha sig själv för hårt. Då är det viktigt att man blir hörd också.

Jag vill bara säga till er som jobbar i hemtjänsten/äldrevård/vård att jag tycker ni är grymma som står på. Min farmor är nybliven änka och inte helt lätt att handskas med alla gånger, men hemtjänsten har tålamod, är snälla och lyssnar på henne. Det är synd att ni ska ha det så stressigt, men jag vill bara säga att jag uppskattar det ni gör för dem som inte klarar sig själva!

Hoppas ni får beviljat GP snart.

Jag säger "tack". Sällan man hör positivt från anhöriga! =) Ja, det är inte lätt, men man får ta på sig en mask och vara proffesionell! hehe. Vi har bla psykiskt sjuka där jag jobbar o det tär på tålamodet! =)