• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2014-01-29 13:13:53 följande:
    Jo men dit är de ju ett tag kvar

Varför ska du be om sjukskrivning? Alltså har du ont eller vad är de som gör att du känner att du vill bli sjukskriven?

Ja, jag ska gå på gaviditetspenning 2 april ung. Såååå långt kvar.
    Ja jag får ont på jobbet. Jobbar på äldreboende med många stroke drabbade. Dom är tunga. Lyfta en död fot är jobbigt. Vända nån som väger 90+ i sängen är jobbigt......jag får sammandragningar. Inge kul! :/
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-01-29 18:58:40 följande:
    Du har varit gravid förut va? Hade du gått upp mindre så här långt i graviditeten eller?

Jag har gått upp 7,7 kg sedan början av oktober och det är ovant att väga så mycket men vad ska man göra?? Det skapas ju något i magen och det krävs ju både det ena och det andra ;) jag tänker att 7-8 kg är heeeelt fine så här långt.

JAg gick upp ung 15kg då. Vet ej helt då jag inte hade någon våg hemma o bm vägde mig första gången på första träffen efter rulet. Men då kunde jag inte äta dom 4 första månaderna.......nu gör jag inget annat än äter! =)
  • Sessan4

Mitt stora problem är att mina bröst snart exploderar

Jag har gått ifrån en c kupa med taxvarning till stora röda kliande bomber, E kupan som jag köpte innan jul skär in o lämnar märken.. Suck..

• Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-01-29 20:54:57 följande:

Ja, jag ska gå på gaviditetspenning 2 april ung. Såååå långt kvar.
    Ja jag får ont på jobbet. Jobbar på äldreboende med många stroke drabbade. Dom är tunga. Lyfta en död fot är jobbigt. Vända nån som väger 90+ i sängen är jobbigt......jag får sammandragningar. Inge kul! :/
    Okej, ja det är samma här.. 
    och så är det mycket att gå på hemtjänsten… Eller springa rättare sagt.

Har påtalat det för bm att jag har sjukt stressigt på jobbet och att jag får ont och sammandragninagr men får liksom inget gehör..
  • Amalian83
    Sessan4 skrev 2014-01-29 22:12:44 följande:

Mitt stora problem är att mina bröst snart exploderar smile3.gif

Jag har gått ifrån en c kupa med taxvarning till stora röda kliande bomber, E kupan som jag köpte innan jul skär in o lämnar märken.. Suck..

Haha ja där delar jag ditt problem. Köpte två amningsbehåar före jul, som jag trodde skulle räcka fram till födsel. Det gör de inte. Nu går jag runt med en sport-bh. Den är också för liten egentligen, men den skär iallafall inte in och lämnar inga märken som amningsbehåarna.

En sak som inte är lika roligt är att jag verkar ha fått sträckmärken på undersidan av brösten. Ingen av mina systrar har fått det så jag trodde jag skulle slippa det (ska väl vara genetiskt?). Jag kan ju inte göra något åt det, men om jag inte får tillbaka mina bröst som de var förut så kommer jag sörja det ordentligt :(
  • zaybia

Var på rul i måndags och allt såg bra ut :) bebis låg med korsade ben så vi fick inte se om det var en pojke eller flicka :P men nu undrar jag; moderskapsintyg, när får man det? Har läst om de som fick direkt efter rul o andra som inte fått förrän i v 25 (nästa besök hos bm). Boir inte det lite sent att få det då med tanke på att jag ska söka havandeskapspenning? Hinner fk behandla min ansökan på 1,5 månad?

• hundtok
    zaybia skrev 2014-01-30 08:52:01 följande:

Var på rul i måndags och allt såg bra ut :) bebis låg med korsade ben så vi fick inte se om det var en pojke eller flicka :P men nu undrar jag; moderskapsintyg, när får man det? Har läst om de som fick direkt efter rul o andra som inte fått förrän i v 25 (nästa besök hos bm). Boir inte det lite sent att få det då med tanke på att jag ska söka havandeskapspenning? Hinner fk behandla min ansökan på 1,5 månad?

Här får man det vid första bm-besöket efter RUL men jag ringde förra gången och bad bm skicka det. Var inga bekymmer!
  • LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2014-01-30 04:03:17 följande:
    Okej, ja det är samma här.. 
    och så är det mycket att gå på hemtjänsten… Eller springa rättare sagt.

Har påtalat det för bm att jag har sjukt stressigt på jobbet och att jag får ont och sammandragninagr men får liksom inget gehör..

Ja, jag jobbade i hemtjänsten när jag väntade sonen. Gick inte direkt att cykla mellan kunderna. Man gick så fot man ville. Men min samornare var snäll o gav  mig dom som bodde nära varandra o långa besök hos dom. Men det var iaf jobbigt o promenera i snö till affären o handla o promenera tillbaka.......
    zaybia skrev 2014-01-30 08:52:01 följande:
    Vilket busfrö! =)
    Sist fick jag det på första bm besöket efter rul.  Jag ska till bm 14/2 o ska på graviditetspenning 2/4. Bara o hålla tummen! =)
  • zaybia

Jag får nog ta o ringa bm o prata med henne. Ska inte dit förrän 11/3 o hp blir den 29/4. Känns som atg det blir lite kort tid. Vill inte riskera att stå utan :P Idag ska jag iväg o handla till det lilla livet tänkte jag :) det enda som jag har handlat än så länge är vagnen, fick bli en britax b-smart så nu får jag nog köpa in lite kläder o såna saker med :)

• LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-01-29 22:12:44 följande:
    Mitt stora problem är att mina bröst snart exploderar

Jag har F-kupa (!!!!!) o mina bhar är för små nu! Amnings bh:arna är helt perfekt!