• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Zwoom
    LokesMammi skrev 2014-02-10 11:12:53 följande:

Det är samma här. Skrev på min status på fb "nu har jag gått upp mkt i vikt, så nu måste jag röra på mig. nån som vill med o promenera och simma?" Rama skrik! "du ska gå upp i vikt" "du är gravid" bla bla!
    Nehe! Menar ni det??? Det var som tusan!!!
    Jag har alltid haft kontroll på vikten och nu går vågen upp o upp o upp och det är inget jag kan göra åt saken vilket är skitjobbigt för mitt psyke! Väger mig så lite som möjligt för att inte må dåligt!

Ja men vad irriterande. Alltid skall folk säja/skriva så. Det är samma här och massa som säjer "du MÅSTE äta för 2"....Vafasen det e gammalt. man skall inte alls äta för två osv...Och att röra på sig som gravid osv e fasen bara bra och att försöka undvika gå upp onödiga extra kg som gravid har alla mina läkare sagt är bra oavsätt utsprungs vikt osv
    My family makes me the happiest mom / wife
  • DevilsDaughter

Någon här som har förvärkar? Idag fick jag förvärkar, eller vet inte om man kan kalla det förvärkar direkt.. Jag har mensvärk i magen och i ryggen och ibland strålar det från magen ner i låren. Det kom först efter en timmes bilresa när jag satt i en stillastående bil, har hållt på sedan dess= några timmar. Nu vilar jag i soffan och det slutar inte? Fler som har det såhär och är det ok ? Vet att man brukar säga att om de gör ont är de inte ok annars brukar de va ok.. Men jag vet inte riktigt om detta gör ont? Det gör ju inte ont så att ja kvider eller att det påverkar min andning eller så, men det känns ju rejält alltså? Dock, drar inte magen alltid ihop sig, utan jag kan känna hur mensvärken stiger trots att magen ändå är mjuk? hur kommer det sig?

• Frozen

Va lustigt DevlisDaghter, jag tänkte precis ställa nästan samma fråga. Fast det känns inte riktigt som mensmärtor för mig, mer som magknip och värre när jag får sammandragningar. För nån timme sedan var det så påfrestande att jag spydde. Men känns ändå inte som kräksjuka, mer att jag bara har lätt för att spy nu för tiden. Det lättade inte precis heller efter att jag spytt. Ringde förlossning som tillslut tyckte att jag skulle ta 2 alvedon, avvakta och vila, och ringa tillbaka om det höll i sig eller blev värre. 

Om det är någon form av magsjuka borde ju det jag äter nu rimligtvis komma upp rätt snart också, så vi får väl se. 

Jag skulle i alla fall råda dig att ringa BM, eller förlossningen om du passerat v22, bara för att kanske få lite lugnande ord. 

• Sickan12

Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.

• LokesMammi
    Zwoom skrev 2014-02-11 07:56:51 följande:

Ja men vad irriterande. Alltid skall folk säja/skriva så. Det är samma här och massa som säjer "du MÅSTE äta för 2"....Vafasen det e gammalt. man skall inte alls äta för två osv...Och att röra på sig som gravid osv e fasen bara bra och att försöka undvika gå upp onödiga extra kg som gravid har alla mina läkare sagt är bra oavsätt utsprungs vikt osv

Ja, et är jätte jobbigt. Grejjen är att jag äter för två, konstant hungrig. Äter hela tiden. Mat, mackor, frukt, godis......you name it! =) Därför vill jag röra på mig så jag inte går upp "för" mkt i vikt!
    Sickan12 skrev 2014-02-11 17:11:21 följande:
    Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.
    För mig är vikten "viktig". (hehe) Jag har levt med en sambo som gick efter size-zero idealet. JAg var tjock hur sma l jag än var. Fick nästan anorexia, ändå var jag "tjock, fet o ful. Gör jag slut med honom så får jag vara singel resten av livet, för ingen vill ha en fet kossa". Det sitter djupt i mig. Jätte jtte jobbigt o se vågen peka uppåt! Lika jobbigt när jag väntade Loke.
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Amalian83

Det viktigaste med vikten, tänker jag iallafall, är att göra det man kan vad gäller vad man äter och hur mycket man rör på sig. Har man ont, mår man illa, är man supertrött ja då är det inte lätt att se till att äta tillräckligt/äta bara nyttigt/röra på sig.

En annan viktig sak är att inte aktivt försöka gå ned i vikt. Hellre då att från början undgå att extrakilona, på grund av onyttigheter, kommer. Att bränna fett släpper toxiner, som är farligt för bebisen.

Hoppas ni som stressar över vikten klara av att inemellanåt ha samma inställning som sickan. Det ska iallafall jag försöka med!

• EMTP

Jag tycker också att det är jobbigt att gå upp i vikt. Det är min tredje graviditet så jag vet ju hur svårt jag har att gå ner alla kilon efteråt. Jag tillhör den där gruppen människor som går upp under amningsperioden (gick upp tio kilo under tiden jag ammade barn nr. 2). Önskar att jag hade disciplin nog för att tänka mer på vad jag äter nu under graviditeten, men jag verkar vara ett hopplöst fall.

• LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-02-11 20:26:52 följande:
    Det viktigaste med vikten, tänker jag iallafall, är att göra det man kan vad gäller vad man äter och hur mycket man rör på sig. Har man ont, mår man illa, är man supertrött ja då är det inte lätt att se till att äta tillräckligt/äta bara nyttigt/röra på sig.

En annan viktig sak är att inte aktivt försöka gå ned i vikt. Hellre då att från början undgå att extrakilona, på grund av onyttigheter, kommer. Att bränna fett släpper toxiner, som är farligt för bebisen.

Hoppas ni som stressar över vikten klara av att inemellanåt ha samma inställning som sickan. Det ska iallafall jag försöka med!
    JAg försöker inte o gå ner i vikt, absolut inte. Men vill inte gå upp "för" mkt i vikt! (man ska ner kilona sen också)
    EMTP skrev 2014-02-11 20:34:12 följande:
    Jag tycker också att det är jobbigt att gå upp i vikt. Det är min tredje graviditet så jag vet ju hur svårt jag har att gå ner alla kilon efteråt. Jag tillhör den där gruppen människor som går upp under amningsperioden (gick upp tio kilo under tiden jag ammade barn nr. 2). Önskar att jag hade disciplin nog för att tänka mer på vad jag äter nu under graviditeten, men jag verkar vara ett hopplöst fall.

Det är samma här! När sonen var 3 veckor var magen plattare än innan jag blev gravid. Sen sa det pang  jag gick upp 20 kg (gick upp 15 under grav). När han var strax innan 1.5år började jag med LCHF strikt o gick ner 20kg på 4 mån! =) Ska börja med det igen sen. Har det tänket nu! =)

• Sickan12
    LokesMammi skrev 2014-02-11 19:28:37 följande:
    Ja, et är jätte jobbigt. Grejjen är att jag äter för två, konstant hungrig. Äter hela tiden. Mat, mackor, frukt, godis......you name it! =) Därför vill jag röra på mig så jag inte går upp "för" mkt i vikt!
    Sickan12 skrev 2014-02-11 17:11:21 följande:
    För mig är vikten "viktig". (hehe) Jag har levt med en sambo som gick efter size-zero idealet. JAg var tjock hur sma l jag än var. Fick nästan anorexia, ändå var jag "tjock, fet o ful. Gör jag slut med honom så får jag vara singel resten av livet, för ingen vill ha en fet kossa". Det sitter djupt i mig. Jätte jtte jobbigt o se vågen peka uppåt! Lika jobbigt när jag väntade Loke.

Men kan du inte få hjälp med de tankarna? (Om du mår dåligt över det)
  • Sessan4

Har nog tryckt i mig 2 kartor Novalucol idag! Räcker med att jag halvligger på soffan eller böjer mig för att ta på skorna så bränner det som eld i halsen

Bra tips mot halsbränna mottages tacksamt!