• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Namine
    Sessan4 skrev 2014-02-18 22:40:06 följande:
    Funderar på babyskydd.. Är det bra att ha ett babyskydd som passar till just den vagnen man har? Använder man det?? Jag hade inte det till dottern utan satte bara ner hela stolen i kundvagnen om jag skulle handla.
    Hon hatade att sitta i babyskyddet och skrek bara när vi åkte bil. Ni hoppas jag att bebisen inte ogillar det lika mycket!

Jag har köpt en Cresent trike och man kan tydligen köpa till adapter som skall passa med Maxi Cosi.

Hur tänker ni med babyskydd?
    vi har beställt det och nu vet ju inte jag än om vi kommer använda det men det känns som en toppenlösning för oss faktiskt. men det återstår att se. känns hur som väldigt praktiskt om man inte vill väcka den lilla.
  • EMTP

Så jäkla trött. Och gråtig. Har varit inne på en extrakoll idag för att utesluta havandeskapsförgiftning (hade högt blodtryck senaste kontrollen, och så har jag en del huvudvärk med synbortfall). Idag var dock allt som det skulle med alla prover och blodtrycket var lika bra som vanligt igen.

Har varit hemma från jobbet två dagar och jag fattar inte hur jag ska orka gå tillbaka dit imorgon. Jag vill bara sova.

Inget fel på järnvärdet så det är inte det tröttheten beror på.

94 dagar kvar...

• Sessan4
    EMTP skrev 2014-02-19 20:56:06 följande:

Så jäkla trött. Och gråtig. Har varit inne på en extrakoll idag för att utesluta havandeskapsförgiftning (hade högt blodtryck senaste kontrollen, och så har jag en del huvudvärk med synbortfall). Idag var dock allt som det skulle med alla prover och blodtrycket var lika bra som vanligt igen.

Har varit hemma från jobbet två dagar och jag fattar inte hur jag ska orka gå tillbaka dit imorgon. Jag vill bara sova.

Inget fel på järnvärdet så det är inte det tröttheten beror på.

94 dagar kvar...

Fy va hopplöst

Hade inte barnmorskan något förslag på vad det beror på??

Krya på dig vännen
  • LokesMammi

Nu har jag sjukskrivit mig i en vecka från jobbet. Ska träffa en läkare nästa torsdag. Får se om jag kan bli sjukskriven.

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Hallonmjölk
    LokesMammi skrev 2014-02-20 04:51:59 följande:
    Nu har jag sjukskrivit mig i en vecka från jobbet. Ska träffa en läkare nästa torsdag. Får se om jag kan bli sjukskriven.
    Hoppas du blir sjukskriven.  Tyvärr kan det vara svårt att få igenom det på försäkringskassan. Dom e ju som dom är där.
    Vad är det du vill bli sjukskriven för?
  • DevilsDaughter

Kan det vara så? Att man blir sjukskriven hos läkare men att FK sen inte godkänner det? Har ingen aning om hur sådant funkar för har aldrig varit sjukskriven.. 

• Jessica08

Devilsdaughter: ja fk kan neka om dem inte anser att det är rätt grund till att vara sjukskriven, eller hur man ska säga..

• Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-02-20 10:19:06 följande:

Kan det vara så? Att man blir sjukskriven hos läkare men att FK sen inte godkänner det? Har ingen aning om hur sådant funkar för har aldrig varit sjukskriven.. 

Ja tyvärr.. Skrämmande men sant.

Till och med folk men cancer som tvingas arbeta.
  • Hallonmjölk

Inte för allt längesen va de ju nån som förlorade sitt barn och mådde ju givetvis väldigt dåligt av det. Och nekades sjukskrivning. FK ansåg att 2 veckor räckte att sörja.