• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • nikka

Jag har blivit sjukskriven av jobbet för att jag får inte jobba. Jobbar på ett sågverk med alldeles för mycket buller och vibrationer. Sen fanns det inget annat ställe jag fick vara på..
    Gick in i vecka 26 förra veckan.. Fast jag mår bra och inte har ont någonstans så känns det otroligt konstigt att bara vara hemma. Så nu är jag mest bara orolig att FK inte godkänner det.. Bara att vänta och se.

• DevilsDaughter

nikka: Det är inte så då att du blir tvungen att söka annat jobb då under tiden? Eller det kanske du inte behöver eftersom du ju "har" ett.. Förstår att det känns konstigt att gå hemma när du mår bra, men himla skönt ändåSolig.

• Namine
    nikka skrev 2014-02-24 15:45:28 följande:
    Jag har blivit sjukskriven av jobbet för att jag får inte jobba. Jobbar på ett sågverk med alldeles för mycket buller och vibrationer. Sen fanns det inget annat ställe jag fick vara på..
    Gick in i vecka 26 förra veckan.. Fast jag mår bra och inte har ont någonstans så känns det otroligt konstigt att bara vara hemma. Så nu är jag mest bara orolig att FK inte godkänner det.. Bara att vänta och se.
    oj förstår det. jag hade verkligen inte velat vara hemma. jag hade minst sagt blivit galen.
  • Hallonmjölk

Idag är det äntligen dags för barnmorskebesök :)

Ska bli så härligt att lyssna på hjärtljuden!!

• Sessan4
    Hallonmjölk skrev 2014-02-25 05:05:10 följande:
    Idag är det äntligen dags för barnmorskebesök :)
    Ska bli så härligt att lyssna på hjärtljuden!!
    Kul!! jag var i förra veckan, storasyster var med och fick höra!! det tyckte hon va häftigt Skrattande
  • DevilsDaughter
    Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...
  • Rebecca 551

Gravad lax är väl inte big no no! Inte om den är nygjord och att man äter den kort efter att du öppnat förpackningen. Eller har jag fel där? Jag har ätit både gravad lax i julas och suschi. Dock så är mögelost (opastoriserade ostar), kallrökta charkuterier big no no.  

• LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-02-26 08:45:28 följande:
    Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...

Jag tycker att man kan äta nångång ibland och kanske inte hela paketet. Jag äter inte ost och tycker det är enormt ensidigt att bara ha skinka på mackan. Men jag köper korv och skär i skivor.
    Vad är kallrökt? =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi

Idag har jag postat ansökan om gaviditetspenning. Har legat i maginfluensa en vecka så svårt o ta sig till chefen o hämta hennes papper. Ska till läkaren på vårdcentralen imorgon o prata om sjukskrivning. Har inte haft en enda sammandragning nu när jag varit hemma trots att magen vänt sig ut o in många ggr nu. Men det har varit såååååå skönt! Sa det till chefen med.

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • DevilsDaughter

rebecca: aa så de de kanske.. Men prickig korv hör till kategorin kallrökta charkuterier då?

Lokesmammi: Fast känns inte logiskt att kunna äta nån gång ibland och att det skulle vara ok om det egentligen inte är det.. Kallrökt så är den inte upphettad..