• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

lizza: Går lite i samma funderingar. Jag kan tycka att det beror lite på hur trygg hästen är att rida på.. I v 16 så började jag blöda pga av att moderkakan satt lågt och efter det har jag inte ridit. Ska dock göra ultraljud snart för att kolla om moderkakan har växt med upp och har den det så funderar jag också på att rida.

• lliizzaa93
    DevilsDaughter skrev 2014-03-01 16:10:10 följande:
    lizza: Går lite i samma funderingar. Jag kan tycka att det beror lite på hur trygg hästen är att rida på.. I v 16 så började jag blöda pga av att moderkakan satt lågt och efter det har jag inte ridit. Ska dock göra ultraljud snart för att kolla om moderkakan har växt med upp och har den det så funderar jag också på att rida.
    okej ;) hon är en häst jag litar på men är rädd for allt ;) dock aldrig elak. jag har ridit henne och tävlat på henne i 3 år och hon har aldrig kastat av mig så jag känner mig super trygg på henne men jag provar nog att rida i morgon dock kommer ja ta de väldigt försiktigt och bara skritta och trava lite :)

• curiosa

Jag har vart hemma sen aug 2010 :)

Trivs överlag jätte bra hemma men vissa dagar är det jätte tråkigt.

Blir hemma minst till aug 2015 men förhoppningsvis till januari 2016.

• DevilsDaughter

liza: ok, ta det försiktigt! Tänkte börja sätta igång mitt sto lite smått nu genom promenader för hand.. Hon fölade i våras och har inte riktigt kommit i kondition sen dess, kom igång med ridningen efter att mitt illamående hade avtagit lite och red regelbundet i några veckor, dock så kom ju blödningen och efter det har jag inte ridit henne.. Vill ju kunna rida ordentligt till sommaren sen så lika bra hon får röra på sig lite! Dock vet jag inte riktigt hur promenader påverkar foglossningen? Har knappt vågat röra mig nu för att jag inte vill att foglossningen ska bli värre :(

Måste bara dela med mig av att jag är fly förbannad på min man.. han spelar badminton idag och har varit borta hela dagen.. Det brukar sluta vid 17-18tiden ungefär och de spelar en timme härifrån. Iaf så sa jag till honom att ha med mobilladdaren så att jag kan nå honom och hans telefon laddar alltid ur. Kl 18 ringer han mig och säger att han bara ska spela den sista matchen och sen är han färdig och kommer hem.
    Klockan 22 hör han av sig nästa gång!!! Då har jag försökt ringa honom däremellan men telefonen har varit avstängd.. Han hör iaf av sig då via SMS kl 22 och säger att nu är han klar, hans match blev tydligen uppskjuten flera timmar och han stängde av telefonen för han hade dåligt batteri. Kunde han liksom inte skickat iväg ett sms iaf och säga att han blir så sen? För det är liksom inte en normal tid för en badmintonmatch? och om han nu inte vill slösa sitt batteri kan han väl messa från sin medspelare? Drygo!! Har suttit hemma och tänkt mig in i hur de krockat med bilen på vägen hem eller andra saker som har hänt.. Trodde verkligen på allvar att det hade hänt något! Har GOD lust att låta dörren vara låst och gå och lägga mig för han har inga nycklar med sig.. 
    Fler som blir betydligt argare än vanligt under graviditeten? hehe

• lliizzaa93

De ska jag vara :) rider nog en kort sväng beroende på hur pigg hon är ;)
    Å angående killen lås ut han ! ð??? Jag tycker ja blir argare å argare för varje dag;) så du är inte ensam ;)

• Rebecca 551

DevilsDaughter >> Fullt förståeligt att du är arg. Jag skulle koka av ilska . Liknande har hänt mig med många gånger men som tur var inte nu under graviditeten. 

• Sessan4

V25 och tröttheten har återvänt.. Zzzzzz

Nu har jag jobbat 7-13 i helgen och är extra trött men jag går typ o lägger mig såhär dax på kvällarna! Gäspar så tårarna rinner!! Ha ha

Kroppen börjar bli stor och otymplig, så skönt o komma ur kläderna! Puh!!

Jag har tv i sovrummet så nu har jag krupit ner under täcket och skall se spårlöst!

Har även börjat drömma en massa knasiga drömmar på nätterna!

När jag lägger mig, då börjar bebisen att röja runt som tusan därinne!! Härligt, längtar efter att få träffa lillebror <3

Trevlig kväll alla preggos!

• EMTP

Vecka 29 här, och hungern är vidrig!

Om jag äter frukost vid 7 så känns det vid 10 som om jag inte har ätit på tre dagar.

Imorgon väntar extra ultraljud av lillkottens hjärta (då en av storebröderna har ett medfött hjärtfel i form av ett öppetstående ductus). Vi ska till Centrum för fostermedicin på Karolinska i Stockholm. Så det blir att kliva upp tidigt och ta båten över till fastlandet, och sedan kommer vi inte hem förrän vid 1 på natten. Härligt att bo på Gotland...

Hoppas att det blir ett 3D-ultraljud. Vore häftigt att få se den lille lite bättre.

• Sessan4
    EMTP skrev 2014-03-03 00:01:17 följande:

Vecka 29 här, och hungern är vidrig! smile2.gif

Om jag äter frukost vid 7 så känns det vid 10 som om jag inte har ätit på tre dagar. smile2.gif

Imorgon väntar extra ultraljud av lillkottens hjärta (då en av storebröderna har ett medfött hjärtfel i form av ett öppetstående ductus). Vi ska till Centrum för fostermedicin på Karolinska i Stockholm. Så det blir att kliva upp tidigt och ta båten över till fastlandet, och sedan kommer vi inte hem förrän vid 1 på natten. Härligt att bo på Gotland...

Hoppas att det blir ett 3D-ultraljud. Vore häftigt att få se den lille lite bättre. smile1.gif

Spännande!! Hoppas allt går bra! Kram