• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Namine

bara jag som älskar mitt jobb och verkligen INTE vill bli sjukskriven. jag slåss med näbbar och klor mot min foglossning för att jag ska kunna fortsätta jobba. älskar att gå till jobbet och vill knappt gå därifrån när jag slutar.
    ryser bara av tanken att behöva gå hemma hela tiden. kommer gå hemma från slutet av april men det känns som det är för nära nästan.

• zaybia

Jag jobbar fullt än så länge men vill också bli sjukskriven, iaf gå ner till 25% hade varit bra, just för att jag har foglossningar från helvetet och ben och fötter är så pass svullna så det gör ont att gå :/ har även börjat få huvudvärk varje morgon nu vilket påfrestar väldigt mycket. Känner helt enkelt att jag behöver vila lite.

• Tizi
    Namine skrev 2014-02-27 23:05:26 följande:
    bara jag som älskar mitt jobb och verkligen INTE vill bli sjukskriven. jag slåss med näbbar och klor mot min foglossning för att jag ska kunna fortsätta jobba. älskar att gå till jobbet och vill knappt gå därifrån när jag slutar.

ryser bara av tanken att behöva gå hemma hela tiden. kommer gå hemma från slutet av april men det känns som det är för nära nästan.

Jodå jag jobbar på för fullt och mår jättebra. Jag har 75% i grunden men jobbar ca 80-85% just nu vilket funkar jättebra!

Jag planerar att jobba tills dagen bebben ploppar ut faktiskt så länge jag mår såhär. Vill verkligen INTE va hemma länge innan. Sist gick jag över 12 dagar med och det var en pina att bara va hemma då..
  • Amalian83
    Namine skrev 2014-02-27 23:05:26 följande:

:) härligt!

Jag tycker också om mitt jobb, men något med graviditeten gör mig lite mindre motiverad. Jag tror det är att jag längtar väldigt mycket till sommar och bebis. Då är februari och jobb väldigt mycket mindre roligt.
  • Namine
    Tizi skrev 2014-02-28 07:20:18 följande:

Jodå jag jobbar på för fullt och mår jättebra. Jag har 75% i grunden men jobbar ca 80-85% just nu vilket funkar jättebra!
    Jag planerar att jobba tills dagen bebben ploppar ut faktiskt så länge jag mår såhär. Vill verkligen INTE va hemma länge innan. Sist gick jag över 12 dagar med och det var en pina att bara va hemma då..
    ja det är ju lite svårt att veta när dom små tittar ut. jag hoppas slippa gå över men det vet man ju aldrig. jag jobbar 100% och har gjort det länge så det är ju det jag är van med. kommer kännas konstigt att inte jobba sen. jag kommer nog inte kunna vara kvar ända tills bebis kommer tyvärr. mycket tunga lyft och mycket hot och våld så jag hoppas ju att det går nu fram tills maj i alla fall.
  • Namine
    Amalian83 skrev 2014-02-28 07:52:01 följande:
    :) härligt!

Jag tycker också om mitt jobb, men något med graviditeten gör mig lite mindre motiverad. Jag tror det är att jag längtar väldigt mycket till sommar och bebis. Då är februari och jobb väldigt mycket mindre roligt.
    haha ja det har du ju rätt i. men skulle man vara hemma skulle det vara det enda man tänkte på.
  • Amalian83
    Namine skrev 2014-02-28 09:37:48 följande:
    haha ja det har du ju rätt i. men skulle man vara hemma skulle det vara det enda man tänkte på.
    Sant. Tiden går fortare när man jobbar
  • Holk

Jag har varit sjukskriver eller mammaledig sedan mars 2012.

Så känn på den ni! ;) Här kan man snacka om att jag börjar klättra på väggarna. Dock inte förrän nu. Börjar väl jobba, om jag hittat något vill säga, i augusti 2015.

• loglady

Har sista dagarna känt av någon slags värk i magen på eftermiddag/kväll. Igår blev det ännu värre, hade så ont på jobbet att jag knappt klarade av att gå, blev bättre när jag suttit en stund. Hämtade sen barnen och väl hemma kom det tillbaka. La mig tidigt och nu känns det ingenting. Det kändes som sammandragningar men onda sådana, typ som att det drog och spände på höger sida av magen. Antar att det inte är farligt eftersom det gått över efter en natts vila, men är det någon annan som haft något liknande? Är i vecka 25 nu och har inte haft såhär med mina andra 2 barn.

• lliizzaa93

En dum fråga!;) är jag väldigt dum om jag sätter mig på hästryggen i
    Morgon? Är så sjukt ridsugen ;)!är dock o v 27 ? Hur skulle ni göra?