• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Maroschka
    LokesMammi skrev 2014-02-26 11:40:38 följande:

Påläggskorv som man skivar är det jag köper. Typ medwurst

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Det brukar jag också, bara kollar datumet men efter senaste veckans storlarm om listeria som exploderat (bland annat på Aftonbladet.se och Expressen.se) där dom tycker gravida ska avstå även skivat smörgåspålägg iom att dom inte vet vart den stora smittkällan är så hoppar jag allt köttpålägg nu, men så är jag extremt nojjig och orolig.
  • nikka
    DevilsDaughter skrev 2014-02-24 19:45:54 följande:
    nikka: Det är inte så då att du blir tvungen att söka annat jobb då under tiden? Eller det kanske du inte behöver eftersom du ju "har" ett.. Förstår att det känns konstigt att gå hemma när du mår bra, men himla skönt ändåSolig.
    Näe jag behöver inte söka något nytt jobb vilket är tur. Jag har ju mitt fasta jobb men företaget kan inte omplacera mig till någon annan avdelning/fabrik. För antingen är det samma ljudnivå, buller och vibrationer eller så är det massa limning och härdplaster som inte är nyttigt att jobba med då man är gravid.
    Å nu har jag börjat att komma in i det här med att vara ledig så det känns inte så jobbigt längre :)
  • Amalian83

Har precis köpt varmrökt lax. Den har ju varit uppvärmd, men till vilken temperatur vet jag ju inte. Listeriarisk??

• DevilsDaughter

Amallan: Varmrökt lax har jag ätit några gånger under graviditeten, det ska vara ok! Du ska bara se till att inte äta av den för länge efter att du öppnat förpackningen och inte vänta länge med att öppna den heller, ju färskare ju bättre.

• Namine
    DevilsDaughter skrev 2014-02-26 08:45:28 följande:
    Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...
    jag äter hushålls medwurst. vet inte om det klassas som prickig korv men det skiter jag i. gott är det och risken för listeria är ju typ lika med noll.
    jag håller mig bara borta från det uppenbara. opastöriserat, alkohol, nikotin och insjöfisk annars äter jag allt.
  • idawahlin
    claire skrev 2014-02-13 21:29:10 följande:

Välkommen, då är du nästan precis som mig - är beräknad den 24e :) Var hos barnmorskan idag och fick lyssna på lilla hjärtat. Allt var super. Har bara gått upp ett (!!) kilo sedan inskrivningen. Känns jättebra eftersom jag redan inte är supersmal sedan innan. Menar inte att ni andra ska få ångest- det hade inte gjort mig något alls om jag gått upp mdr, men jag förstår er som tycker det är jobbigt.
    Visst är det mysigt när man får höra det lilla hjärtat! :) Tycker det är så coolt. Fast det är ju bara skönt att du inte har gått upp så mtk i vikt. Själv har jag gått upp ca 5 kilo, men sen har jag tyvärr vart lite onyttig på sista tiden! Inte så bra kanske! Så jag får skylla mig sjlälv liiite! 
  • idawahlin

Vad den lille rör sig där inne. Så mysigt att vakna till dess små sparkar! Och även somna till dem! Idaf har han varit helt vild nästan hela dagen! :)