• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4
    Tizi skrev 2014-04-02 20:57:56 följande:

Och jag är i v30+0 idag vilket känns helt sjukt! Jag hinner inte med denna graviditet, den går i räserfart och snart är bebben här, hjälp!!

Idag kom vår fiiina vagn hem till dörren så nu längtar jag efter att få köra runt bebben i den!

Grattis va kul!! Min vagn står o väntar i ett förråd, längtar efter att få plocka fram babysaker, skruva spjälsäng och knuffa vagn!!
  • Zwoom

Hej tjejer hur går det för er här inne?

Här är det jobbigt med foglossning men har ett tag nu haft mycket sd/mensvärk och det sticker och hugger där nere (Livmodertappen)...
    Antagligen håller den på att mjukas upp och mogna som vissa säjer men tösen ligger HÖGT upp så inte hon som trycker på iaf

My family makes me the happiest mom / wife
  • DevilsDaughter

Sessan: aha, trodde du menade att du hade gått 30 hela veckor eftersom du skrev att det var 10 veckor kvar. Men egentligen 11 veckor till BF då. Men då är vi ju lika långt gångna typ!! Kul!

Min vagn och bilbarnstol ligger nerpackade i stora kartonger i tvättstugan.. Vet inte riktigt när det ska packas upp, har kollat så allt ser ok ut och så och kollade så att stolen fick plats i bilen vilket den gjorde, sen packade vi ner allt igen! 

• Tizi

Jag ska nog ha vagnen framme i några dagar till och lära mig allt om den hur den fälls ihop, får plats i bilen och fixa med lite accessoarer som skötväska, kudde osv innan den ställs ner i vår nyrenoverade tvättstuga

Nästa moment blir att skaffa babyskydd. Vill köpa ett begagnat med bas o Isofix som är max två år gammalt men det dyker sällan upp något bra alternativ på blocket i närheten..

• Tizi

Måste bara ställa frågan om FK och föräldrapenning igen. Jag har skickat in inkomstpappren nu för några veckor sedan men jag har fortfarande inget registrerat på "min sida" om min nya bebis. Har ni? Jag har 68 dagar kvar till bf nu och man ska ju kunna ta ut föräldrapenning 60 dagar innan bf så borde dom inte rappa på lite nu? Jag orkar inte ställa mig i en timslång telefonkö så frågar hur det är för er..

• Cakes
    Tizi skrev 2014-04-03 13:38:16 följande:
    Måste bara ställa frågan om FK och föräldrapenning igen. Jag har skickat in inkomstpappren nu för några veckor sedan men jag har fortfarande inget registrerat på "min sida" om min nya bebis. Har ni? Jag har 68 dagar kvar till bf nu och man ska ju kunna ta ut föräldrapenning 60 dagar innan bf så borde dom inte rappa på lite nu? Jag orkar inte ställa mig i en timslång telefonkö så frågar hur det är för er..
    Hej,

Om du skickade in pappren i pappersform (alltså inte elektroniskt) så tar det tydligen 30 dagar innan det registreras...

De har nästan alltid 30 dagars handläggningstid, oavsett hur litet eller stort "ärendet" är :)
  • DevilsDaughter

ojdå! Jag skickade in mitt pappersvägen! Därför det tar sån tid då!
    Jag är lite orolig över att mitt inte kommer beviljas.. Jag har ju slutat på mitt ena jobb och varit inskriven på arbetsförmedlingen för att skydda SGI:n, när jag ringde FK för att beställa de speciella papprena (eftersom jag är inskriven på arbetsförmedlingen) man ska skicka in tillsammans med det vanliga pappret så sa hon jag pratade med att jag inte behövde fylla i uppgifterna om min senaste anställning alls, (lön/omfattning osv), eftersom de redan har de uppgifterna och inget ang den anställningen kan ju ha förändrats eftersom jag slutade jobba där strax efter att jag skickade in inkomstuppgifter förra gången. Dock vet man ju inte hur den som tar emot mina inskickade papper ställer sig till den saken... Alltså att allt inte är ifyllt. 
    Jag tycker det är apsvårt och jobbigt att fylla i de uppgifterna eftersom jag inte har så bra koll på mina anställningar och när hon sa att jag inte behövde det så gjorde jag inte det helt enkelt. Skrev dock en förklaring till varför jag inte fyllde i uppgifterna om min anställning som jag slutat på.

• Rebecca 551
    Tizi skrev 2014-04-03 13:38:16 följande:

Jag har heller inte fått något registrerat än.... Men det tar väl 30 dagar som Cakes skrev.
  • CeciliaJL

Jag kan se lillasyster som 140612-0000 och kan även ansöka om dagarna på FK hemsida. jag kunde se henne i systemet redan när jag fick pappret för inkomstuppgifter men jag tror inte att jag kunde ansöka om dagarna då, men jag testade aldrig. Min arbetsgivare gav dock inkomstuppgifterna via FKs hemsida så jag kunde gå in och godkänna dem samma dag. Så på så sätt kan det ju ha gått mycket fortare.