• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4

Hu va gnällig jag känner mig.. Det är så jobbigt att när man är gravid så verkar det vara fritt fram för folk att kommentera hur man ser ut, vad man äter och vad man skall tänka på Obestämd  Varför är det så? jag skulle aldrig gå fram till någon o påpeka att de blivit bredare över baken eller säger, ska du äta det där?

Jag har ångest över min expanderande kropp ändå.. 

• Rebecca 551
    Sessan4 skrev 2014-04-09 20:25:28 följande:
    Hu va gnällig jag känner mig.. Det är så jobbigt att när man är gravid så verkar det vara fritt fram för folk att kommentera hur man ser ut, vad man äter och vad man skall tänka på Obestämd  Varför är det så? jag skulle aldrig gå fram till någon o påpeka att de blivit bredare över baken eller säger, ska du äta det där?

Jag har ångest över min expanderande kropp ändå.. 
    Jag håller med! Jag har fått höra många kommentarer och  jag tycker inte att det är ok alls! Jag är riktigt arg och förstår mig inte på dessa människor. Jag skulle aldrig kommentera något sådant så för mig är det obegripligt.
  • Amalian83

Tycker ni också att det börjar bli tjatigt att prata om graviditeten med var och varannan? Alla ställer liksom samma frågor. De gör det ju av artighet och nyfikenhet, men det blir liksom tjatigt. Kan jag få prata om något annat än hur jag mår, due date, kön, namn och hur länge jag ska vara föräldraledig?

I natt drömde jag att min bebis föddes. Hon hade visst en tvillingbror på lur så vi åkte hem med två. Det var väldigt mysigt. Snart snart!

• Amalian83

Förresten, om ni hade varit i Rom just nu, hade ni ätit glassen här? Eller är det för stor risk för bakterier?

• smålandsjänta

Nu är jag inne i försäkringskassedjungeln och förstår inte hur jag skabära mig åt för att skicka in moderskapsintyget via internet. Finns det någon av er som gjort det? Jag har nämligen hört att om man skickar in i pappersform så är handläggninstiden mycket längre. . .

• Rebecca 551
    Amalian83 skrev 2014-04-10 08:03:32 följande:
    Tycker ni också att det börjar bli tjatigt att prata om graviditeten med var och varannan? Alla ställer liksom samma frågor. De gör det ju av artighet och nyfikenhet, men det blir liksom tjatigt. Kan jag få prata om något annat än hur jag mår, due date, kön, namn och hur länge jag ska vara föräldraledig?

I natt drömde jag att min bebis föddes. Hon hade visst en tvillingbror på lur så vi åkte hem med två. Det var väldigt mysigt. Snart snart!
    Ja, extremt tjatigt! Samma personer frågar samma frågar om och om igen dessutom… 
  • DevilsDaughter

smålandsjänta: kan man skicka in moderskapsintyget på nätet då? Trodde det bara var arbetsgivarintyget man kunde skicka in där?

Amalian: jag har faktiskt inget emot det.. Känns som att det ändå är det enda jag tänker på, hehe..

• EvaÖman
    DevilsDaughter skrev 2014-04-10 17:35:04 följande:
    smålandsjänta: kan man skicka in moderskapsintyget på nätet då? Trodde det bara var arbetsgivarintyget man kunde skicka in där?

Amalian: jag har faktiskt inget emot det.. Känns som att det ändå är det enda jag tänker på, hehe..
    Hur skall du skicka in moderskapsintyget via nätet när du får det utav din barnmorska? :/
  • smålandsjänta
    EvaÖman skrev 2014-04-11 12:12:25 följande:
    Hur skall du skicka in moderskapsintyget via nätet när du får det utav din barnmorska? :/
    Jag scannade in dokumentet i datorn men fk verkar inte vara så morderna av sig så jag postade iväg det ändå, tänkte att det skulle gå snabbare att scanna in det själv istället för att de ska göra det i östersund. Men men!