• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Jessica: aa då är det nog närsom nu då! 

hehe en tanke slog mig idag! Jag äter ju ganska onyttigt, har sug efter pannkakor och våfflor och likande, älskar sirap, sylt osv ( inte alls likt migSkäms).. Iaf så har jag tänkt att äsch, jag rör ju på mig ganska mkt fortfarande så det är nog luugnt.. men så kom jag på att det lär ju inte hjälpa mot bebisens vikt att jag rör på mig! Bebben får ju sockret men inte motionen!?

• Sessan4

Nu har jag ordnat med försäkringskassan för att få lite klarhet i VARFÖR mitt ofödda barn inte står med under mina sidor fastän jag skickat in moderskapsintyg och inkomstuppgifter. 

Jag har försökt ringa flera ggr men hittar inga vettiga alternativ som passat in i mitt ärende och bara blivit runtslussad i systemet Demon Varför är det så jävla svårt o bara få prata med en vettig levande människa??

Jag har kommit fram till att mail funkar bäst! 

Jag fick till svar att de har någon bugg i sitt system som ibland gör att anmälan avslutas istället för att registreras!

Så om man skickat in sina papper som man ska och babyn inte står med i systemet så måste man höra av sig till Försäkringskassan för att få sin anmälan registrerad igen!
    För mig räckte det med ett mail. 

Ville bara tipsa er andra som undrat Flört

• LokesMammi

Min bm sa att barnet ska vara vänt v 35. Fixering vet jag inte, men jag sa till bm att jag hört att barn hos omföderskor brukar inte fixera sig förrän värkarna börjar- "ja kan hända" sa hon då. Så vi får se. =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • DevilsDaughter

Lokesmammi: Vet att min första fixerade sig någon/några veckor innan förlossningen, men de andra två fixerade sig aldrig.. 

• Tizi

Jag mailade oxå häromdan och frågade om samma sak men till mig svarade dem att alla papper från mig hade kommit in men att de inte var handlagda än, det skulle ta 30 dagar från att de kom in så jag får väl vänta nån vecka eller två till innan jag hör av mig igen om inte min bebbe syns då!

Sessan4 skrev 2014-04-06 19:28:10 följande:
    Nu har jag ordnat med försäkringskassan för att få lite klarhet i VARFÖR mitt ofödda barn inte står med under mina sidor fastän jag skickat in moderskapsintyg och inkomstuppgifter. 

Jag har försökt ringa flera ggr men hittar inga vettiga alternativ som passat in i mitt ärende och bara blivit runtslussad i systemet  Varför är det så jävla svårt o bara få prata med en vettig levande människa??

Jag har kommit fram till att mail funkar bäst! 

Jag fick till svar att de har någon bugg i sitt system som ibland gör att anmälan avslutas istället för att registreras!

Så om man skickat in sina papper som man ska och babyn inte står med i systemet så måste man höra av sig till Försäkringskassan för att få sin anmälan registrerad igen!

För mig räckte det med ett mail. 

Ville bara tipsa er andra som undrat 

• EvaÖman
    Tizi skrev 2014-04-07 16:57:45 följande:
    Jag mailade oxå häromdan och frågade om samma sak men till mig svarade dem att alla papper från mig hade kommit in men att de inte var handlagda än, det skulle ta 30 dagar från att de kom in så jag får väl vänta nån vecka eller två till innan jag hör av mig igen om inte min bebbe syns då!
    Jag gick också o väntade på att dom skulle godkänna mitt ärende till det ofödda barnet, men vad jag inte visste/hade glömt var att dom inte hade lagt till det ofödda´s "personnummer" så jag kunde inte ansöka om havandeskapsledighet, så glöm inte bort det. 
  • Sessan4

Helt slut efter en dusch med tvättning, torkning och insmorning *puh* v 31 (30+0) och jag flåset som en flodhäst!! Varför tillhör inte jag den skara kvinnor som bara får en liten kula på magen och ser strålande ut?!

• LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-04-09 18:46:27 följande:
    Helt slut efter en dusch med tvättning, torkning och insmorning *puh* v 31 (30+0) och jag flåset som en flodhäst!! Varför tillhör inte jag den skara kvinnor som bara får en liten kula på magen och ser strålande ut?!

Du är inte ensam =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3