• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Amalian83

Usch detta var den värsta natten hittills i graviditeten. Har vaknat flera gånger och får ont hur jag än ligger. Nu är jag så stel i nacke och rygg att jag knappt vet vad jag ska göra med mig själv. 10 veckor kvar - heja heja!

• DevilsDaughter

liza: Jag hade det så för några veckor sedan, låg i soffan hela dagen eftersom jag hade konstant mensvärk, det gick över till nästa dag. Men som smålandsjänta sa så kan det tex vara urinvägsinfektion så lika bra att kolla upp! 

sessan: har också börjat känna att sparkar och rörelser kan göra ont! Tycker särskilt att det gör ont när bebisen sparkar uppåt, inte för att det träffar revbenen eller så men det gör liksom ont i livmoderväggen.. Självklart gör det ont när den sparkar neråt också, men det är ju mer logiskt.. 

Amalian: Det är jobbigt när det börjar, för ofta sitter ju det i tills barnet är ute sen.. Man får försöka hitta alternativa sovställningar och andra hjälpmedel. 

Vaknade inatt av min första kramp i vaden, eller rättare sagt båda vaderna samtidigt! har tidigare vaknat av att nästan ha fått kramp men lyckats avstyra det i tid genom att sträcka ut dem.. Men nu gjorde det så förbaskat ont!! Magnesium va de va man skulle ta? Vatten dricker jag massor, så det går nog inte att öka på. Finns det någon maxmängd på magnesium man ska få i sig per dag eller hur funkar det?

• lliizzaa93
    DevilsDaughter skrev 2014-03-25 09:43:22 följande:

liza: Jag hade det så för några veckor sedan, låg i soffan hela dagen eftersom jag hade konstant mensvärk, det gick över till nästa dag. Men som smålandsjänta sa så kan det tex vara urinvägsinfektion så lika bra att kolla upp! 

sessan: har också börjat känna att sparkar och rörelser kan göra ont! Tycker särskilt att det gör ont när bebisen sparkar uppåt, inte för att det träffar revbenen eller så men det gör liksom ont i livmoderväggen.. Självklart gör det ont när den sparkar neråt också, men det är ju mer logiskt.. 

Amalian: Det är jobbigt när det börjar, för ofta sitter ju det i tills barnet är ute sen.. Man får försöka hitta alternativa sovställningar och andra hjälpmedel. 

Vaknade inatt av min första kramp i vaden, eller rättare sagt båda vaderna samtidigt! har tidigare vaknat av att nästan ha fått kramp men lyckats avstyra det i tid genom att sträcka ut dem.. Men nu gjorde det så förbaskat ont!! Magnesium va de va man skulle ta? Vatten dricker jag massor, så det går nog inte att öka på. Finns det någon maxmängd på magnesium man ska få i sig per dag eller hur funkar det?

Har kollat upp det nu å det är troligen en sträckning eller något för bebis mår bra å jag har inga andra fel ????
  • DevilsDaughter

liza. ok.. Kan ju va nåt sånt.. Jag fick mensvärk efter att ha åkt bil en längre sträcka, tydligen kan vibrationer från bilen påverka sådant.. Eller så kan man kanske ha så ibland utan direkt anledning. Bra du fick komma in för koll iaf!

• EMTP

Vecka 32.
    Lille Eddie har lagt sig fint med huvudet neråt och är ruckbar. Det känns som om det närmar sig när till och med bebisen gör sig redo.
    60 dagar kvar. Plus 13 kilo på vågen. Men det får väl gå... Hoppas att jag slutar under 20.

• DevilsDaughter

EMTP: Oj va kul! Känns alltid bra när bebisen går ner i rätt läge! Då är det helt plötsligt mkt närmre förlossningen!

• LokesMammi
    EMTP skrev 2014-03-25 20:39:11 följande:
    Vecka 32.
    Lille Eddie har lagt sig fint med huvudet neråt och är ruckbar. Det känns som om det närmar sig när till och med bebisen gör sig redo.
    60 dagar kvar. Plus 13 kilo på vågen. Men det får väl gå... Hoppas att jag slutar under 20.

Kul. Jag har 69dgr kvar. Ska till BM imorgon!
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Holk

Har en massa smärtsamma sammandragningar. Haft i flera dagar. Igåe kväll höll ett par stycken i sig i över 2 minuter. Blir helt matt. Ont gör dom men inte så ont att jag inte kan klara det utan att åka in lixom. Idag under dagen har de inte varit lika intensiva/smärtsamma förrän mot kvällen. Dock inga 2-minutare idag. Skönt. Bebis är lika vild som vanligt, känns nästan vildare emellanåt.

• Sessan4

Tjohoo! V 29 idag Skrattande 
    Åhh va jag längtar efter bebisen nu!

Brukar ni följa Gravid vecka för vecka på Youtube?
     www.youtube.com/user/gravidsverige

EMTP: en av tjejerna fick precis sin Eddie Flört följer henne på instagram så klippet om födseln finns ännu inte. 

Jag tycker det är lite kul att se klippen, jag har nämligen aldrig haft turen att vara gravid samtidigt som några av mina närmaste vänner.. det låter så roligt med vänner eller systrar som är gravida samtidigt och har någon att älta tankar och funderingar med.. 

Organiserad som jag är så gillar jag listor Tungan ute Jag har lyckats bocka av en del grejer som behövs till babyn. Den 17 April jobbar jag sista dagen och i väntan på den lille tänkte jag pyssla med lite andra grejer, som att beställa babybox, tvätta upp sängkläder till spjälsängen, göra plats i byrån åt babykläder osv.. 

Hur går det för er??