• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

Idag fick jag hem fler papper om föräldrapenning från FK. Äntligen är mitt barn registrerat på "min sida" så jag kan söka FP om jag vill men tyvärr inte min nya inkomstuppgift! SUCK! Bara att fortsätta vänta på att dom uppgifterna oxå blir handlagda då...

• bonden
    Amalian83 skrev 2014-04-10 08:15:02 följande:
    Förresten, om ni hade varit i Rom just nu, hade ni ätit glassen här? Eller är det för stor risk för bakterier?

Risken finns ju att det är salmonella i och att mjölken är opastöriserad. Jag hade köpt sån som säljs i vanliga butiker i frysdiskarna men helt undvikit glasstånden och glassbarer.
  • Sessan4

Hörrni, kan ni fatta!! Snart är det dax för de första bebisarna att anlända! Gud va spännande!! Nån som kan göra en ny bf lista med namn, bf, vilket barn i ordningen tex.. ?

• Zwoom

Hej tjejer!!!

Har ni börjat packa/fundera på vad ni skall packa i er bb väska?

Tänkte börja lite idag faktist med att packa ner en del

My family makes me the happiest mom / wife
  • DevilsDaughter

zwoom: Ne, inte än.. Tycker det är lite svårt för det mesta som jag vill ha med mig är sånt som jag använder i vanliga fall och har inte så mkt att avvara till att ligga nerpackat.. Hehe, med både 1:an och 2:an så åkte jag in utan BBväska, himla jobbigt!!! Så det är bra att ha den packad och inte skjuta på det.... Som jag har en förmåga att göra.. Med trean var det igångsättning så då visste jag ju vad som gällde liksom och hade packning med mig!

• Tizi

Jag funderar också lite smått på vad som ska med i BB-väskan samt om vi har det mest nödvändiga som behövs innan bebis kommer. Vi har inte skaffat babyskydd än så det är väl mest akut. BB-väskan packar jag nog inte än men ska däremot göra en lista på vad som måste packas ner! Jag tror inte jag kommer föda innan bf faktiskt så jag har ju åtminstånde 8 veckor på mig men samtidigt planerar jag att jobba in i det sista så det skadar ju inte att börja göra sig redo! :)

Zwoom skrev 2014-04-13 08:39:44 följande:
    Hej tjejer!!!

Har ni börjat packa/fundera på vad ni skall packa i er bb väska?

Tänkte börja lite idag faktist med att packa ner en del

• LokesMammi

50 dagar kvar idag till bf!
    Jag har inte packat någon bb väska. Tror inte jag ens packade den när vattnet hade gått med sonen! =) Men när vi kom hem gjorde mamma o sambon matsäck att ta med sig till vi skulle inte till fl igen! =)
    Hade inte planerat alls att sova över på bb denna gång. Men tror nog att jag måste vara där så pass att sonen kan komma till bb o hälsa på mig o bebisen ist för att bebisen är hemma när han kommer hem. Eller vad säger ni som fått flera barn!

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • bonden

En sak att ha med i bb väskan är babyfilt och den kan man med fördel sova med i några veckor så den luktar mamma och pappa för bebisen.

Sen är det skönt med eget lypsyl (lustgas gör tydligen att man blir torr om läpparna), sköna mjukiskläder till efteråt, tofflor att hasa runt i, eventuell egen musik, tens om man tänkt använda det (jag hyrde från vår mvc ca en månad innan), massa goda snacks och saker man gillar att dricka (packa på slutet men ha handlat hem i tid).

Annars är det väl kläder till bebisen, neccesär, mat till partner (i alla fall där vi födde ingick inte det), supermjuk amningsbehå och egen kudde så man kan sova ok.

Jag har inte börjat packa än men gör det nog inom ett par veckor (har 54 dagar kvar enligt appen). Jag gillar att vara förberedd :)

• lliizzaa93
    bonden skrev 2014-04-13 21:56:19 följande:

En sak att ha med i bb väskan är babyfilt och den kan man med fördel sova med i några veckor så den luktar mamma och pappa för bebisen.

Sen är det skönt med eget lypsyl (lustgas gör tydligen att man blir torr om läpparna), sköna mjukiskläder till efteråt, tofflor att hasa runt i, eventuell egen musik, tens om man tänkt använda det (jag hyrde från vår mvc ca en månad innan), massa goda snacks och saker man gillar att dricka (packa på slutet men ha handlat hem i tid).

Annars är det väl kläder till bebisen, neccesär, mat till partner (i alla fall där vi födde ingick inte det), supermjuk amningsbehå och egen kudde så man kan sova ok.

Jag har inte börjat packa än men gör det nog inom ett par veckor (har 54 dagar kvar enligt appen). Jag gillar att vara förberedd :)

Ska du oxå få 6/6? :)
  • DevilsDaughter

lokesmammi: För vår del så har jag känt att det inte spelar någon roll när/var storasyskon träffar bebisen första gången. Gällande om man stannar över natten eller inte på BB så beror ju det lite på när man föder också.. Kommer bebisen på kvällen så har man inte så mkt val än att stanna över natten.