• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Holk

Jag ska på tillväxtultraljud imorgon. Tänkte dom kunde kolla mig då. Men ligger för tillfället och har riktigt ont och ont i vad som känns livmodertappen. Det känns inte bra men.. hade massa prematura värkar med mitt första barn, men började tidigare och trots att der inte är så längesen minns jag inte hur der kändes då. Blev ju iblagd med dropp och tabletter och ficl kortisonsprutor.

Men! Min son blev sjuk inatt. För första gången 'ordentligt' sjuk. 40 graders feber som inte riktigt vill släppa och han vägrar äta. Jag vill inte lämna honom när han är såhär dålig. Känner mig matt, ledsen och orolig för både sonen och bebisen i magen.

DevilsDaughter skrev 2014-03-26 08:25:47 följande:
    Holk: låter inte bra.. Du borde inte kolla upp det ändå då? Smärtsamma "ska" de ju inte vara..

• honey1

Usch! Jag har hela tiden mensvärk när jag är uppe och rör mig, men så fort jag sätter mig så försvinner det. Igår gick vi i centrum och mensvärken var skitstark och kom som i värkar, riktigt obehagligt, men hade vinterjacka så är inte säker på om magen ens blev hård :S

Men antar att det inte var några riktiga värkar eftersom de försvann när jag satte mig ner. Dock gick slemmisen idag :S men den kan ju återbildas

• erajka
    honey1 skrev 2014-03-26 19:32:50 följande:
    Usch! Jag har hela tiden mensvärk när jag är uppe och rör mig, men så fort jag sätter mig så försvinner det. Igår gick vi i centrum och mensvärken var skitstark och kom som i värkar, riktigt obehagligt, men hade vinterjacka så är inte säker på om magen ens blev hård :S

Men antar att det inte var några riktiga värkar eftersom de försvann när jag satte mig ner. Dock gick slemmisen idag :S men den kan ju återbildas

Ja hade nog ringt förlossningen för råd
    Tuva
  • Sessan4
    honey1 skrev 2014-03-26 19:32:50 följande:

Åh va spännande!! Har du ont? Vilken vecka är du i? Är du orolig så ring förlossningen och be om en undersökning!
  • Olinda
    Sessan4 skrev 2014-03-26 09:43:04 följande:
    Tjohoo! V 29 idag  

Åhh va jag längtar efter bebisen nu!

Brukar ni följa Gravid vecka för vecka på Youtube?

www.youtube.com/user/gravidsverige

EMTP: en av tjejerna fick precis sin Eddie  följer henne på instagram så klippet om födseln finns ännu inte. 

Jag tycker det är lite kul att se klippen, jag har nämligen aldrig haft turen att vara gravid samtidigt som några av mina närmaste vänner.. det låter så roligt med vänner eller systrar som är gravida samtidigt och har någon att älta tankar och funderingar med.. 

Organiserad som jag är så gillar jag listor  Jag har lyckats bocka av en del grejer som behövs till babyn. Den 17 April jobbar jag sista dagen och i väntan på den lille tänkte jag pyssla med lite andra grejer, som att beställa babybox, tvätta upp sängkläder till spjälsängen, göra plats i byrån åt babykläder osv.. 

Hur går det för er??

Oj vad spännande med EMTP!

Vi hade en dags skillnad i bf.

Vet du om allt gick bra och om dom mår bra?
  • EMTP

Inte min Eddie som gjort entré, utan någon annans Eddie.

(Från Gravid vecka för vecka fattade jag det som)

• Olinda
    EMTP skrev 2014-03-26 22:16:14 följande:
    Inte min Eddie som gjort entré, utan någon annans Eddie.

(Från Gravid vecka för vecka fattade jag det som)

Ja ha total förvirring... tänkte att det var lite tidigt =-O
  • DevilsDaughter

honey: Jag hade ringt förlossningen. Låter som att det har påverkat livmodertappen så bäst att kolla upp.

Sessan: Gillar också listor;) Dock är jag inte riktigt säker på VAD jag ska inhandla till bebisen kommer.
    *Barnvagn är beställd, ska antagligen hämtas idag.
    *Bilbarnstol är beställd och hämtad.
    *Andningslarm får vi troligtvis ta över ett efter min mans systers barn, men annars måste det köpas innan bebisen kommer.
    *Spjälsäng vet jag inte om vi behöver köpa heller. Dottern använder fortfarande sin spjälsäng (blir 3 år i april), hon vägrar sova i vanlig säng som det är nu. Så kanske blir det att köpa ny eller så får hon ta dotterns om hon vill ge upp den snart. Men därför väntar vi med det eftersom vi inte vet hur det blir.
    *Badkar behöver ju inhandlas, men tycker det tar sån plats så det väntar vi med lite.
    *Skötbord har vi kvar sedan dottern.
    *Bärsele har vi sedan dottern, men som för tillfället är utlånad.
    *Babysitter ska köpas men känner inte att det är jätteakut.. 

Känns som att jag har gått in i nån skum gravidbubbla där jag bara väntar på bebisen. Jag blir trött fort på kvällen, min man och jag brukar lägga oss vid 00-01, kollar alltid på film eller annat, men nu lägger jag mig strax efter att vi lagt barnen, typ vid 9-tiden. Känns så tråkigt, men att se på film intresserar inte mig längre, hehe.. Vill bara gå och lägga mig när dagen har gått liksom. Känns jättetråkigt verkligen, ibland försöker jag sova en stund på dagen för att kunna vara uppe på kvällen och hitta på nåt med min man, men konstigt nog blir det ändå att jag somnar tidigt. 

• Sessan4
    DevilsDaughter skrev 2014-03-27 09:45:00 följande:
    honey: Jag hade ringt förlossningen. Låter som att det har påverkat livmodertappen så bäst att kolla upp.

Sessan: Gillar också listor;) Dock är jag inte riktigt säker på VAD jag ska inhandla till bebisen kommer.
    *Barnvagn är beställd, ska antagligen hämtas idag.
    *Bilbarnstol är beställd och hämtad.
    *Andningslarm får vi troligtvis ta över ett efter min mans systers barn, men annars måste det köpas innan bebisen kommer.
    *Spjälsäng vet jag inte om vi behöver köpa heller. Dottern använder fortfarande sin spjälsäng (blir 3 år i april), hon vägrar sova i vanlig säng som det är nu. Så kanske blir det att köpa ny eller så får hon ta dotterns om hon vill ge upp den snart. Men därför väntar vi med det eftersom vi inte vet hur det blir.
    *Badkar behöver ju inhandlas, men tycker det tar sån plats så det väntar vi med lite.
    *Skötbord har vi kvar sedan dottern.
    *Bärsele har vi sedan dottern, men som för tillfället är utlånad.
    *Babysitter ska köpas men känner inte att det är jätteakut.. 

Känns som att jag har gått in i nån skum gravidbubbla där jag bara väntar på bebisen. Jag blir trött fort på kvällen, min man och jag brukar lägga oss vid 00-01, kollar alltid på film eller annat, men nu lägger jag mig strax efter att vi lagt barnen, typ vid 9-tiden. Känns så tråkigt, men att se på film intresserar inte mig längre, hehe.. Vill bara gå och lägga mig när dagen har gått liksom. Känns jättetråkigt verkligen, ibland försöker jag sova en stund på dagen för att kunna vara uppe på kvällen och hitta på nåt med min man, men konstigt nog blir det ändå att jag somnar tidigt. 
    Jag är inte helt säker på att jag kommit ihåg allt men det känns viktigast att att få med basprylarna som vagn, skötbord osv.. resten kan man ta efterhand.

Min dotter är 4 år och vi trodde inte inte vi kunde få fler barn så vi hade gjort oss av med alla babysaker!
    Det där med att eran 3 åring ännu sover i spjälsäng är nog lite upp till er som föräldrar att ändra på om ni gärna vill det. Vi började med att ta av spjälsidan och sätta på en stödbräda, när hon vant sig vid det så köpte vi en juniorsäng med stödbräda! Dottern var sååå stolt över att få vara stor tjej i ny säng!

Jag är oxå sjukt trött på kvällarna, senast 10 är jag isäng, fast jag har nog alltid varit mer en morgonmänniska ändå. Då är jag som mest pigg o aktiv!

Olinda: Sorry om jag var otydlig, jag ville bara tala om för EMPT att en tjej i "Gravid, vecka för vecka" på Youtube fått en son som heter Eddie Flört

honey1: Hur går det för dig??
  • DevilsDaughter

Sessan: Aa, känner att det inte är jätteviktigt egentligen mer än att det hade varit skönt att slippa köpa en ny spjälsäng till bebisen. Hon har en juniorsäng på sitt rum som hon sov i en natt, det gick jättebra, sov hela natten utan problem, men hon drog ändå slutsatsen att spjälsängen va bättre;) Å vi har inte pressat henne utan tyckt att så länge det funkar med spjälsängen så skadar det ju inte att hon har den.
    Jag är i vanliga fall en kvällsmänniska och är som piggast efter kl 9, så min piggaste period sover jag numera bort haha..
    Va kul att ni kunde få fler barn fast ni inte hade förväntat er det{#emotions_dlg.flower}