• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • dimi

Vår dotter kom i 33 + 6 till slut, på valborg :) Den aftonen glömmer man ju inte i första taget! Allt gick bra, hon fick lite hjälp med andningen första kvällen, men sedan behövdes det inte längre. Hon har matats med sond första tiden men idag ska vi prova med nappflaska och se hur det går. Vi blir kvar här iaf minst tills ordinarie vecka 35.

Önskar er andra lycka till också och att ni får underbara och friska bebisar :)

• Amalian83

Grattis dimi och lycka till med bebisen! Skönt att hon är i goda händer på sjukhuset.

Idag hade jag kontroll för första gången på fem veckor. Det var skönt att få lyssna på bebisens fosterljud igen. Det är ju full fart i magen varje dag så jag vet ju att hon har det bra, men ändå!

Hon ligger med huvudet nedåt, men har inte gått väldigt långt ned i bäckenet och hon har inte fäst sig än.

Söndag till onsdag åker far på tur till Köpenhamn. Han är lite nervös för en tidig start på förlossningen, men jag tänker att går det igång så går det igång. Köpenhamn är inte långt bort och han hinner hem innan jag måste till sjukhuset om det skulle vara så. Frågan är bara hur mycket han kommer slappna av på resan :)

Någon mer som har haft klåda på insidan av händerna och under fötterna? Jg hade det häromnatten, men inte efter det. Barnmorskan sa att jag måste ringa sjukhuset om det sker igen för det kan vara något med levern.

• Skattkistan
    dimi skrev 2014-05-02 10:29:12 följande:

Vår dotter kom i 33 + 6 till slut, på valborg :) Den aftonen glömmer man ju inte i första taget! Allt gick bra, hon fick lite hjälp med andningen första kvällen, men sedan behövdes det inte längre. Hon har matats med sond första tiden men idag ska vi prova med nappflaska och se hur det går. Vi blir kvar här iaf minst tills ordinarie vecka 35.

Åh grattis till lilla tösen! Vad skönt att allt gick bra! Hur stor var hon?
  • dimi

Tack :) Hon vägde 2356 gram så hon var inte superliten.

Amalian83: Graviditetsklåda visar sig så, så det är verkligen viktigt att de kollar upp det ifall du får det igen. Barnmorskan kanske borde beställa lite prover iaf på dig, det händer att man får det så här dags i graviditeten.

• LokesMammi

Ojdå! Grattis! Hoppas allt går bra med den lilla! =) Baby
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-05-02 11:46:49 följande:
    Grattis dimi och lycka till med bebisen! Skönt att hon är i goda händer på sjukhuset.

Idag hade jag kontroll för första gången på fem veckor. Det var skönt att få lyssna på bebisens fosterljud igen. Det är ju full fart i magen varje dag så jag vet ju att hon har det bra, men ändå!

Hon ligger med huvudet nedåt, men har inte gått väldigt långt ned i bäckenet och hon har inte fäst sig än.

Söndag till onsdag åker far på tur till Köpenhamn. Han är lite nervös för en tidig start på förlossningen, men jag tänker att går det igång så går det igång. Köpenhamn är inte långt bort och han hinner hem innan jag måste till sjukhuset om det skulle vara så. Frågan är bara hur mycket han kommer slappna av på resan :)

Någon mer som har haft klåda på insidan av händerna och under fötterna? Jg hade det häromnatten, men inte efter det. Barnmorskan sa att jag måste ringa sjukhuset om det sker igen för det kan vara något med levern.

Min sambo ska iväg på hemvärnsövning när jag är i v 37+2 och är borta i 4 dagar. "lämna bilen hemma utifall vattnet går" sa jag då! =) Är dessutom ensam med 3åringen så jag vill ha bil! =)

Klåda hade jag fruktansvärt mkt i julas (så klart under helgerna :/) Fick komma in o lämna blod och fick tavegyl utskrivet. Men proverna visade inget fel. Nu kliar det bara nångång ibland. Tar en tablett då men jag blir så jäkla trött av den! :(
  • EMTP

Här kommer maken vara borta från vecka 37+5 till vecka 38+0. :-O

Det kändes  som en strålande idé där i början av graviditeten... Now - maybe not!

• LokesMammi
    EMTP skrev 2014-05-02 21:29:31 följande:
    Här kommer maken vara borta från vecka 37+5 till vecka 38+0. :-O

Det kändes  som en strålande idé där i början av graviditeten... Now - maybe not! smile2.gif

Ja, för mig var det självklart att han ska iväg. Men nu...."måste han åka iväg". hehe
  • Sessan4

Grattis till tösen {#emotions_dlg.flower}