• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

Här är en som också föjt tråden sen start, var aktiv första månaderna. Har bf på torsdag, om 4 dagar. :) har börja få endel förvärkar bl.a. inatt efter färdknäpp så satte lite värkar igång men det avtog & jag somnade. Jäklar att jag känner efter hela tiden! Första gick jag över 9 dagar så jag har väl till att vänta mig övertid denna gång också!

& jag håller med, jag är mer nervös denna gång då man vet hur ont det gör :p

• Sessan4
    Skattkistan skrev 2014-06-09 08:34:08 följande:
    Kl 18.25 igår föddes lillasyster! 3145g o 46 cm lång!
    Grattis till tösen {#emotions_dlg.flower}
  • Nummelin89

hej alla mammor :) 

skrev här i början men sen blev det av någon anledning inget mer :P 

Min "Juni-Bebis" valde att bli en "Maj-Bebis" istället den 23e Maj kl 03.56 kom vår son, 13 dagar efter storasysters 1 års dag :) 

förlossningen gick lagom snabbt. 

Vi åkte upp till Falun (förlossningen) på kvällen för undersökning då jag hade haft sammandragningar under dagen.. men jag hade inte öppnats något.. men dom sa att vi inte skulle få åka hem eftersom sammandragningarna va så täta och Idun hade kommit så fort och dom trodde förlossningen skulle starta under natten. 
    Kl 1.30 hade sammandragningarna avtagit och fortfarande hade inget hänt (fortfarande inte öppnats något).
    Kl 2 gick vattnet och då kom första värken. Kl 3.55 första krystvärk och 3.56 är han född.

Barnmorskan stod med en handske på sig och skrek att jag inte fick trycka på och jag skrek tillbaka "JAG MÅSTE!!"

efteråt höll undersköterskan upp barnmorskans andra handske och förklädet och sa "behövde du dom här?" 

• Amalian83

Många snabba förlossningar! Grattis alla :) på tiden att starta en uppföljningstråd? Jag vet att jag har saker att fråga om och diskutera vad gäller det nya livet och bebisen iallafall :)

• Korpfan

Bf i morgon. Inga tecken alls på förlossning. Grattis alla ni som är klara förresten. :D

• Towandaa

Jag har också BF i morgon men precis som du Korpfan, inga tecken på att nåt är på gång. Hade varit trevligt att få träffa bebis nu.

Grattis till er andra!

• Towandaa
    Towandaa skrev 2014-06-10 18:07:36 följande:
    Jag har också BF i morgon men precis som du Korpfan, inga tecken på att nåt är på gång. Hade varit trevligt att få träffa bebis nu.

Grattis till er andra!
    Snurrig är jag visst också... har BF på torsdag Foten i munnen