• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Angeliica

Hej alla mammor :) Jag skrev i tråden under första månaden och sen har det inte blivit nå mer, men jag har följt er under alla dessa månader. Om 4 dagar har jag bf med första barnet och än så länge tycker jag inte att det händer någonting :/ några tips på hur man får den här sista tiden att gå? :) jag orkar inte mer känner mej helt redo att få den här ungen nu, förstår att jag delar den känslan med flera utav er. Nu när jag ändå skriver så vill jag passa på att gratulera er som redan fått era små :)

• barilla
    Skattkistan skrev 2014-06-07 07:12:39 följande:

God morgon!

Det var länge sedan jag skrev i tråden nu men jag följer er med spänning varje dag! Idag har jag bf, och inte ett skvatt händer i magen :( det enda jag sysslar med hela dagarna nu är att leta tecken och varje gång jag ställer mig upp hoppas jag att vattnet ska gå. Det är märkligt hur man kan längta så efter smärta. Det blir andra gången för mig och jag tycker nästan det känns mer pirrigt denna gången för nu vet jag hur jädra ont det kommer göra....

Är det någon mer som är riktigt svullen down under så att säga? Hela min fiffi känns helt uppblåst!!!

Lycka till alla mammor!

Håller med dig helt och fullt med att det känns mkt mer nervöst den här gången! Men som du så letar man efter tecken precis heela tiden. Å varje gång jag känner något blir jag dörädd samtidigt för en liten sekund :p tror jag behöver mina två veckor som är kvar för att bli riktigt jäkla less på det!

Och appropå där nere så har jag nog inte känt mig som vanligt en enda gång sedan jag fick ett plus på stickan. Haft ont, svullen, lite åderbrock och nu en svampinfektion som jag håller på att behandla :(:( mkt därför man blir rätt nervös också, för hur ska man kunna klämma ut en unge när man knappt kan ha sex??
  • LokesMammi

20,47 6juni tittade en kille ut med raket fart!

Åkte in vid 14 pga värkar. Var öppen 3cm. Fick åka hem igen om jag ville för o vandra runt lite. Gjorde det o passade då på o fixa det sista o ringa farmor för o lämna sonen. vid 16 fick jag så ont så jag skrek rätt ut. Ringde in o fick komma in.  Ingen förändring men hon såg på remsan att jag hade täta värkar så jag fick vara kvar.
    Kl 18 var jag öppen 3½cm! Kl 19 var jag öppen 4-5cm.Då gav jag upp o tog lustgas. Har bara setat på pilatesboll innan utan smärtlindring!  Ååååhhh va sakta. Blir inge bebis idag tänkte jag. Men fick så ont så jag skrek rätt ut i masken. Kl 20 kommer bm in o diskuterar bad o dusch. Får då en värk o skriker o hon sa att vi skiter i bad, jag vill undersöka dig om du har så ont! Är öppen 5cm. Kl 20.30 ungefär går vattnet o jag ligger på larmet! =)Får krystvärkar o bm o uskan får bråttom med alla saker. Krysta på säger hon o känner i mig samtidigt. 2 kryst o skalpen är ute! Är huvudet på väg ut? frågade jag. Känn efter själv säger hon. 2 kryst senare är han ute kl 20.47! Fyfan va ont det gjorde. Fatta inte ens att han var ute. Sambon hann bara filma när ungen kom ut! =)
    Fick en bristning i ändtarmen. En läkare kommer in o undersöker ringmuskeln som jag knappt kan knipa åt! Bli operation sa hon. Lättare o sy när jag är sövd. Men hualigen då va läskigt! Så vid 1el 2 hämtar dom mig till op! Kl 3är jag inne på uppvaket o vill till min bebis! "när du vaknat till". Kl halv fyra säger jag igen at jag vill till min bebis. Då skjutsade dom upp mig! =)

Är nu hemma! =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Jessica08

Lokesmammi: oj galet vad fort det gick! Stort grattis!! Äntligen har du din skatt :) skönt att få komma hem så snabbt!

• LokesMammi
    Jessica08 skrev 2014-06-07 21:19:27 följande:
    Lokesmammi: oj galet vad fort det gick! Stort grattis!! Äntligen har du din skatt :) skönt att få komma hem så snabbt!

ja gick väldigt fort!! japp nu är väntan över. han kom när jag ville! =) ja, ville inte ligga där, ville hem till sonen..... =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Towandaa
    mandos mamma skrev 2014-06-06 21:53:30 följande:
    Den 1Juni kl 23.44 , i v 35+6 kom våran lilla Emelina i raketfart. Vi hade två minuter tillgodo när vi kom in i förlossningsrummet.:) Har inte riktigt smält det än. Hon vägde 2965g och var 46 cm lång. Vi ligger kvar och solar lite Men på söndag får vi åka hem. Lycka till alla som väntar
    Stort GRATTIS!
  • Sessan4

Grattis till raketförlossning LokesMammi!

• Skattkistan

Haft värkar var 8 minut sen 7 i morse så det ska bli spännande om det blir en bebis idag eller om det är falskt alarm! Bf + 1 idag så det är ju på tiden!!