• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Ponyo

Det där sträcka ut sig som en katt känner jag igen! Gör ju nästan ont när hon spänner ut sig och det KÄNNS som sammandragningar - men när jag tar på ena halvan magen där hon inte är så är det mjukt-- till skillnad när jag får sammandragningar, då känns det som jag är en ballong som blåser upp sig så hårt så jag nästan sprängs- och hela magen är stenhård. Men vissa kattsträckningar hon gjort har lurat mig tills jag tagit på magen :)

• Korpfan

..någon annan som retar upp sig på omgivningens kommentarer?
    Har idag fått höra tex "Nu får du ju lov att köra igång" och "blir det nån unge eller?" Som om det är mitt fel att jag börjar gå över tiden liksom. Känner enbart stress av sånt.
    Tar illa vid mig då detta är samma människor som påtvingar sin närvaro (personligen eller via telefonen) trots att jag bestämt sagt ifrån om att jag vill vara i fred sista tiden innan förlossningen. Ja just det, samma personer bedyrar att de lääängtar efter bebisen så de kan få vara barnvakt, för det är såå gulligt med bebisar. Vet dock av erfarenhet att skulle man behöva hjälp med något kommer de att vara 100% upptagna i minst 7 år framöver. 
    Ja, jag är less och trött. Ja jag har gravidhormoner. Men hyckleri och egoism har jag alltid varit allergisk emot. Låt. Mig. Vila! 

• DevilsDaughter

korpfan: Runt mig är det alltid tyst när jag är gravid i slutet, bara jag som tjatar om att det drar ut på tiden, verkar aldrig störa någon annan.  Men jag kan förstå att det är irriterande! Dock blir jag irriterad på personer som säger att jag är så himla tjock, enormt stor osv.. Och kommentarer som att jag går inte över tiden eftersom jag är så himla tjock. Grejen är den att jag är INTE tjock! Min mage är ganska liten, sf-måttet vill inte riktigt växa som det ska och jag själv väger lite och går för tillfället ner istället för upp så jag hatar när de ojar sig över att jag blivit såååå stor varje gång vi ses trots att vi träffas flera dagar i veckan. Sådant irriterar jag mig inte över i vanliga fall, är väääldigt tålmodig annars och kan ta vad som, men gravidhormonerna gör sitt!

• Korpfan

huvva och blä. :( hoppas de fattar om du förklarar läget och att du inte vill höra mer om det. Och ja jag får också höra hur fet jag är. I detalj och väldigt ofta. Av de människor som ska stå mig närmast samt kompletta främlingar. Jag är gravid! Inte fet. Och jag fattar inte hur det överhuvudtaget kan vara någon annans ensak? Och vad ger dessa människor rätten att vara oförskämda nog att uttrycka detta?

• CeciliaJL

Tack för svaren :) då känns det som att det helt enkelt oftast är att hon bara spänner ut sig tyvärr. Det lär ju vara ganska trångt där inne så när hon gör det så blir ju typ hela magen hård och det är obehagligt.

Jag får helt enkelt hoppas att det drar igång utan att jag känt av något innan.

• DevilsDaughter

korpfan: Problemet är ju att man hör det ofta från flera håll så det blir tjatigt och irriterande. De som uttrycker det verkar tro att ingen annan kommer med liknande kommentarer..

cecilia: Sen kan det också vara så att när bebisen sträcker på sig så irriterar det livmodern till att dra ihop sig, så det kan mkt väl vara så att det blir en sammandragning av det hela. Det är vanligare än man tror att förlossningen sätter igång utan minsta förvarning innan! Särskilt om det är första barnet!

• CeciliaJL

DevilsDaughter: Det är sant. Då hoppas jag att det är det :) Jag har tvillingar sedan innan och då blev jag tyvärr startad så det känns som att jag bör stäla in mig på att iallafall gå över lång tid om inte tom bli startad denna gång också. Men jag håller tummarna.

• rosii

Har ni också tryck neråt? Bebis här är fixerad. Känner när jag står & går att bebis trycker neråt & det gör så jävla ont. Inte sådär stickande huggande, mer som att man känner hela huvudet pressas neråt. Antar att det bara är förvärkar. Undra om det gör nytta att promenera när det trycker, kanske trycker på livmoderhalsen & tappen & mognar.. har iaf varit igång endel idag, resulterat istället i konstant rygg molvärk. Hur var det nu, varför sätter det oftast igång på natten?

• Korpfan

I mitt fall är trycket neråt lägesberoende. Om jag har många kuddar och halvsitter så trycker det neråt. Annars verkar bebis trivas bra där han ligger. Enda jag känner av är sammandragningar när jag rör mig, detta har hållit på i 20 veckor och trycker inte neråt. Snarare uppåt. magen är alltid högre efteråt och glider på plats neråt när jag vilar. Tror inte min kropp fattat hur man gör. ;)