• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Ponyo

Hahaha jag tror nog bebis hittar ut till slut ändå! Min mage kör sida till sida- har alltid en enorm knöl som sticker ut - sned mage liksom haha

Apropå irriterande kommentarer: jag har ju varit sjuk mycket hela 2014, skolade in dottern på dagis och alla blev sjuka verkligen heela tiden! Vi fick parvoviruset Femte Sjukan som smittades bebis i magen så hon fick lätt anemi - men blev frisk igen, sen fick jag andra virus o magsjuka och toppade nu sen v 33 med Hepatos. Får höra av min mamma (som i övrigt är toppen) nu: DU MÅSTE HÅLLA DIG FRISK NU! Du måste orka förlossningen och du får inte tära mer på din lever!

Sist svarade jag: åh vad BRA för här har jag ju vältrat mig i sjukdomar med flit, dessutom oroar jag mig nog inte mycket nog själv så TACK det känns lite sämre redan!

Fick höra då: jag vill bara du ska hinna njuta av din graviditet och då kunde jag bara skratta. Jag har verkligen kämpat på och varit så stark jag kan, men när immunförsvaret är obefintligt finns lite att göra. Och det här var inte en graviditet att njuta av- men jag får ju en fin frisk bebis på slutet så skitsamma!

Men att få oro projicerad när man ligger ner, eller tjockiskommentarer (absurt!) då blir man galen, gravidhormoner eller ej :)

• CeciliaJL

DevilsDaughter: jag blev startad v39+3 och de kom v39+4. Med tvillingar räknas man som överburen två veckor tidigare. Iallafall där jag bor. Så det känns som att det är en stor risk att jag går länge när de fick tvinga igång förlossningen med pojkarna.

• Sessan4

Bra skrivet ponyo!

Jag är såååå less just nu Skrikandes 4 dagar kvar till det där datumet som bara 4,6% föder på.. 
    Jag är trött på min tunga kropp, känner mig bara grinig och tråkig. Kan/vill inte göra mycket,  dagarna går sjukt långsamt nu. Min 4 åring tycker att jag är lagom rolig just nu..

• LovaViola

Hade mina första förvärkar i måndags.. Då 10 dagar innan bf. Jag är förstföderska och haft en massa sammandragningar sen vecka 25. Nu har jag tätare och kraftigare sammandragningar så att jag knappt kan vara ute och röra på mig längre och de gör att jag nästan tappar andan! Haft lite mer förvärkar också, mensvärk i ryggen o så.. Men annars inget mer.. Ilningar och tryck nedåt har jag haft i över två veckor. Det kanske inte blir en bebis som vill komma lite tidigare som jag trott innan. Man får bara vänta och se :) bf är alltså 21/6.

Lycka till alla!!

• rosii

Bf+2 idag, 3 dygn sen slemmisen släppte. Den gjorde då ingen skillnad! Förvärkar som kommer & går, så tråkigt att bli lurad. Få dagarna att gå.. lättare sagt än gjort :)

• CeciliaJL

BF+2 idag. Igår kväll fick jag sammandragningar som även gjorde ont i svanken. Det fortsatte under natten och gick över till att alltid ha ont i svanken. Fick upp hoppet om att det var på gång men nu har det typ stannat av. Sammandragningarna kommer betydligt mer sällan även om det alltid gör ont i svanken.

• Tizi

Bf+4... Vaknade av en ganska ond värk vid 01.30 och trodde direkt att nu är det på G. Men tji fick jag, inget mer?!? Har bara en svullnadskänsla i underlivet och lite lite ont i ryggslutet nu. Blir väl att vänta ytterligare några dagar.. Suck!

• Ponyo

Oj men det låter ju som ni är riktigt på G allihopa! Jag tror inte vi snackar mer än 2 dagar bort om man får spekulera! Här är läget bara trött, har inte ont någonstans- och på något sjukt sätt gör det mig uppgiven eftersom man vet att den där starka smärtan är biljetten ut till att få hålla sin lilla älskling och långsamt få tillbaka sin egna kropp igen :)