• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Ponyo

Jag ska sättas igång i vecka 38 pga min Hepatos så ev blir det en Junibebis istället för Julibebis om jag räknat rätt? Är i vecka 36 (35+5)

Hade dessutom förvärkar igår och tog ett bad och fick sällskap av lite bitar slempropp. Doktorn jag pratade med idag ang mina blodprov tror min kropp är sugen på att få ut bebisen tidigare pga Hepatosen så... Vi får se. :) Skönt att veta bebis mår bra trots allt det här iaf!

• Holk

Hej alla! Har haft det tufft på senaste. Låg ju inlagd och fick medicin pga blodtrycket. Hinnsvepning på söndagen och där sa doktor att hände inte det något till dagen efter skulle vi sätta gel eller ta hål på hinnorna. Måndag kommer, ny läkare och läkaren skickar hem mig. Kände mig totalt uppgiven.

Kom tillbaka på återbesök i onsdags. Inget hade hänt efter 4 svepningar. Bebis fortsatt växa en massa och blodtrycket fortfarande de högt. Läkaren där tar ställning till att boka in igångsättning fredag. Men ville ,om jag kände att jag klarade det, vänta till måndag (imorgon). Kändes bättre men hade ändå tankar på att jag skulle komma fredag morgon och ny läkare skulle skicka hem mig.

Onsdag kväll försökte jag Göra nr 2. Gick inte så la mig i ett bad för att lugna mage och nerver. Upp ur badet en stund senare och trodde jag kissade då det rann på benet men nej, till min STORA förvåning gick vattnet. In till förlossningen och starka och täta värkar började snabbt. Fick morfin som tyvärr gjorde att värkarna kom glesare. Efter en 12 timmar satte dom värkstimulerande dropp. Och efter nån timme där satte allt igång med en väldans fart. För fort tyvärr. Allt som allt så fastnade navelsträngen om halsen på bebis och sen fastnade hon även med axlarna. Fick till Slut ut henne men hon mådde inte bra. Slapp, andades dåligt och var blå pga navelsträngen som satt fast. Men efter lite hjälp av en av de bästa barnläkarna mår hon till slut bättre. Jag ligger och har panik öVet att inte kunna få ha henne hos mig samtidigt som en massa Människor fortsatte pilla o trycka på mig. Förlorade visst en massa blod och hade en koagelklump i magen stor som moderkakan. Den kom ut efter massa dropp och tryck på mage=AJ som f-a-n. Kunde därefter inte ens sitta upp utan att bli svimfärdig, jätteobehagligt. Men idag åkte jag hem. Är inte hundra än men är skönt att vara hemma och ännu skönare att min dotter blev bra så snabbt efter det traumatiska.

Dottern kom i vecka 37+3 och vägde 3945g och var 53cm lång

Lycka till ni som inte Fött Än, Och Självklart Till Er Andra Med

• Sickan12
    Korpfan skrev 2014-06-10 18:04:46 följande:
    Bf i morgon. Inga tecken alls på förlossning. Grattis alla ni som är klara förresten. :D

Jag med :). Inga tecken här heller. Spännande väntan...
  • Korpfan

Var in på en kontroll i kväll då jag inte känt bebisen röra på sig på hela dagen. Inga fel hittades men visst var han stilla. Fick buffa och knuffa länge med ultraljudet på innan han viftade lite med en arm och somnade om. Helt ovan den situationen då det normala för grabben är att fläkta runt som en centrifug mest alltid. CTG var bara bra. Inga sammandragningar, lagom med fostervatten. Allt fint.

• Amalian83
    Ponyo skrev 2014-06-10 21:56:03 följande:

Jag ska sättas igång i vecka 38 pga min Hepatos så ev blir det en Junibebis istället för Julibebis om jag räknat rätt? Är i vecka 36 (35+5)

Hade dessutom förvärkar igår och tog ett bad och fick sällskap av lite bitar slempropp. Doktorn jag pratade med idag ang mina blodprov tror min kropp är sugen på att få ut bebisen tidigare pga Hepatosen så... Vi får se. :) Skönt att veta bebis mår bra trots allt det här iaf!

Det var exakt detsamma som de gjorde med mig. Igångsatt vecka 37+6, bebis kom 38+0.

Stort lycka till och hoppas att du, som jag, svarar bra på igångsättningen. Min läkare tror att pga min hepatos så var kroppen helt med på noterna (ut med bebisen) och det räckte med 24 h med ballongkateter, sedan var jag igång.
  • Ponyo

Amalian83 åh vad fint att höra :D Jaa hoppas på samma grej här :)

• Amalian83
    Ponyo skrev 2014-06-11 02:38:09 följande:

Amalian83 åh vad fint att höra :D Jaa hoppas på samma grej här :)

Och kom ihåg att även om igångsättning kan ta tid och det är drygt att vara på sjukhuset så länge så slipper man allt av stress v g att ringa till sjukhuset, åka in och bli hemskickad, oroa sig för hur öppen man är etc. De har ju stenkoll på en genom exakt hela förlossningsförloppet :)
  • Ponyo

Jo men exakt- jag försöker tänka så jag med! Det finns helt klart ett sorts annat lugn och säkerhetstänk som kommer med igångsättning. Har ju en liten dotter som fyller två år 24 Juni så jag hoppas jag får vara hos henne då och att allt går rätt så smidigt så jag inte behöver vara ifrån henne så länge... Tänk om mina flickor måste dela födelsedag? Hoppas på varsin men det blir som det blir :)

• rosii

Bf imorgon & idag har slemproppen gått. Känner av lite mer molvärk än jag tidigare gjort. Hoppas det drar igång snart typ i natt haha :) bebisen verkar "slö" tumlar inte alls runt som den brukar, men tänker att det kanske är lugnet före stormen? Tror mig ha läst det nånstans.