• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Cakes
    DevilsDaughter skrev 2014-06-14 22:26:36 följande:
    cakes: ojdå! Tror du det kommer starta innan du sätts igång?

Jag har haft känningar och förvärkar i fem-sex veckor så jag har slutat lita på min kropp och är nu helt inställd på igångsättning! :)
  • CeciliaJL

Tizi: min yngsta systerdotter fyller ett år på midsommarafton så jag skulle gärna gå på hennes kalas och sen fira med familjen. Men jag är nervös inför amningen då den inte fungerade förra gången och nu vill jag verkligen att det ska fungera. så jag vill känna mig igång med amningen innan jag åker bort någonstans. Just nu känns det ju inte troligt att det blir så dock :( då måste hon typ komma under dagen idag.

• Tizi
    CeciliaJL skrev 2014-06-15 11:02:56 följande:
    Tizi: min yngsta systerdotter fyller ett år på midsommarafton så jag skulle gärna gå på hennes kalas och sen fira med familjen. Men jag är nervös inför amningen då den inte fungerade förra gången och nu vill jag verkligen att det ska fungera. så jag vill känna mig igång med amningen innan jag åker bort någonstans. Just nu känns det ju inte troligt att det blir så dock :( då måste hon typ komma under dagen idag.

Ja det med amningen känns skönt om det fungerar först såklart. Det har det gjort med de andra barnen så jag hoppas det blir så även denna gång. Skulle vart bättre om midsommar var ytterligare en helg bort så bebis definitivt vart ute och man hunnit landa ordentligt, men men!

Nu på förmiddagen har jag haft massor förvärkar och ryggont samt kissat typ 100 ggr?! Så fort jag får en sammandragning blir jag superkissnödig av nån anledning. Det verkar dock inte komma igång med några ordentliga värkar än..
  • Ponyo

Jag har mkt mensvärk nu och tror ena bröstet läcker lite, märker inte på kläderna men kan känna dropp när jag byter om eller sover utan tröja på natten- fåtal ggr bara men ändå- nåt händer helt klart i kroppen fast det verkar ju seeeeegt...,

De sätter igång mig inom 2 veckor ca - just nu är jag glad förlossningen inte startar nu för dottern har fått feber och hosta. Nu vill jag inte veta av mer dagisbaciller, hon kanske får gå någon dag denna vecka om hon hinner bli frisk men sen från nästa vecka får hon vara hemma typ 2-3 månader. Pallar inte fler sjukdomar just nu och vill inte ha sjuk bebis helst.

• bonden

Jag hade regelbundna sammandragningar som kändes i ryggen en dag. Sen hade jag inga känningar i tre dagar innan det började kännas igen och då gjorde det betydligt ondare i både rygg och mage vid varje sammandragning/förvärk. Höll på en natt av och till men blev inte regelbundet förrän efter lunch dagen efter. Då var det plötsligt två minuter mellan och efter att ha klockat i 35 minuter åkte vi in. Sen dröjde det bara tre timmar innan han var ute. Dålig mage hade jag inför dotterns födsel och annars inget tydligt tecken varken då eller denna gång. Lycka till nu på sluttampen alla som ännu väntar. Är ni inte redan med i den hemliga gruppen Junimammor 2014 så får ni gärna skicka pm till mig med ert Fb namn så kan jag lägga till er där. Är ju kul att följas åt även när de små tittat ut. Om ni skickar pm så skriv gärna det här i tråden så jag inte missar.

• rosii

Har nu idag & igår börja känna mig sjuk, förkyld å snorig. Bf+3 idag. Nämnde detta åt en vän att jag håller nog på bli sjuk, då säger hon att då är förlossningen nära att det var så för henne. Har aldrig hört nå sånt "förlossnings tecken", har ni det?

• CeciliaJL

Jag har nu regelbundna sammandragningar som gör ont i nedre delen av magen och i ryggen. De håller i sig i cirka 50 sekunder och har gått från var 6-9onde minut till var 5-6 på typ tre timmar. Jag vill verkligen att vi ska åka till BB ikväll/inatt men jag vågar ännu inte tro på det.

• Ponyo

Wow låter lovande ju CeciliaJL! Lycka till!!

Själv har jag inte hört förkylningssymptomet förr rosii men hoppas det stämmer haha för jag är förkyld! Iofs kanske inte just ikväll för dottern spydde nyss i mitt hår pga sin torrhosta och hon är småsjuk.

Jävla skitgraviditet om ni ursäktar språket- finns verkligen INGEN tid att slappna av! Bara sjukdomar attackerandes från alla håll!

• Sickan12

Bf+4 och inga tecken alls idag... Vill verkligen inte gnälla, men lite tråkigt är det ju!