• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Amalian83
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 18:24:25 följande:

Håller bli att bli galen av oro här. Har fortfarande inte fått något riktigt tydligt + utan bara många svaga, men idag är det mycket svagare än igår så nu kommer oron rejält för att det inte ska hålla denna gången. Får jag inte tydligt senast på måndag ringer jag bm igen för blodprov och att tjata till mig ett vul så snart det är möjligt att se något

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Har du testat med clearblue digital? Det är ju lika säkert som att testa hos läkaren och mycket tydligare än de där stickorna (tycker jag att det verkar som iallafall). Så vet du liksom utan att behöva vänta på läkartid :)
  • Phlippan87
    boogiewoogie skrev 2013-10-05 19:04:53 följande:
    frågade en sjuksköterska om vad ett svagare streck betyder...och hon sa att det kvittar om det är svagt, finns det ett streck (eller två då) så är man gravid..:)

Det är just att det blivit svagare och att digitala inte ger utslag som oroar mig
    Amalian83 skrev 2013-10-05 19:08:11 följande:
    Har du testat med clearblue digital? Det är ju lika säkert som att testa hos läkaren och mycket tydligare än de där stickorna (tycker jag att det verkar som iallafall). Så vet du liksom utan att behöva vänta på läkartid :)

Och ger mig neg trots typ 10 positiva på olika tester i övrigt, både Apotekets som ska ge från bim och testlagrets som ska ge från bim -7...
  • pronomen

Ni skriver ju massor här! jag läser mest, känns skönt att läsa om andra som nojar och funderar lite över samma saker som jag. :)

Såg att ni pratat om KUB och första BM-besöket. När jag väntade mitt första barn hade jag första besöket runt vecka 11-12 har jag för mig. Blev inte heller erbjudet något KUB eller så. Tror det bara är äldre gravida som får göra det här. Men det verkar vara en ganska sen inskrivningsvecka vad jag förstår utifrån vad ni skriver. Jag har inte ringt BM ännu denna graviditet (vecka 5+5 idag), men gör det nog på måndag. 

Jag har mått bra hittills men nu börjar lite illamående komma. Inte så mycket än, men så pass att jag påminns om hur det kändes förra gången. Det känns som det är på en bra nivå än så länge i alla fall. Så pass mycket symtom att jag känner mig gravid, men inte så mycket så att det begränsar mig.

Är det någon mer än jag som tränar en del under graviditeten förresten? Vad kör ni för något?       

• bonden

Åååååh! Det går så långsamt. Vill till v. 18 med en gång och gå på UL. Är liksom bara i v. 5 (4+4) nu så det är ju lääänge kvar. Har inte ringt BM ännu. Sist (första barnet) var vi på inskrivning i ca v. 10. Vet inte hur dom gör nu med andra barnet.

Känner typ inga symptom mer än trött, trött och blir helt klar mer lättirriterad av det (eller hormonerna). Märker att jag fräser ifrån mot sambon betydligt snabbare än vanligt. Ska försöka skärpa mig.

• Skattkistan

Pronomen, jag tränar men kan inte annat än att oroa mig lite. Innan grav körde jag pump, aerobics och yoga, nu tränar jag bara aerobics o yoga. Håller på så längre kroppen inte säger emot. Vad tränar du?

• elinvd
    EMTP skrev 2013-10-05 12:10:06 följande:

TRE VECKOR?! Oj! Det var mycket. I vilken vecka kom hon sedan då? Behövde du gå hela tiden?
    Förlossningen satte igång av sig själv i vecka 40+2 sen,så tydligen va dom inte helt fel på det ändå.
    Bella 19/3 2012 <3
  • elinvd
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 19:18:09 följande:

Det är just att det blivit svagare och att digitala inte ger utslag som oroar mig

Och ger mig neg trots typ 10 positiva på olika tester i övrigt, både Apotekets som ska ge från bim och testlagrets som ska ge från bim -7...
    Usch. Hoppas du får en ordentlig stegring snart eller får komma in och kolla det annars.
    Bella 19/3 2012 <3
  • Phlippan87
    elinvd skrev 2013-10-05 20:24:34 följande:
    Usch. Hoppas du får en ordentlig stegring snart eller får komma in och kolla det annars.
    ja, det hoppas jag med. Ok att man inte kan göra något om det är mf, men då vet man åtminstone om man är gravid eller inte så man slipper hoppas och bli besviken senare
  • elinvd
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 20:37:28 följande:
    ja, det hoppas jag med. Ok att man inte kan göra något om det är mf, men då vet man åtminstone om man är gravid eller inte så man slipper hoppas och bli besviken senare
    Precis, man vill ju ändå veta. Håller tummarna för dig.
    Bella 19/3 2012 <3
  • elinvd

Vad tycker ni tjejer? Ska vi ta och fixa en bildtråd också?

Bella 19/3 2012 <3
Svar på tråden Bf Juni 2014