lillastorafamiljen skrev 2013-10-07 18:49:02 följande:
Välkomna alla nya!
Ibland känns det svårt att hänga med efter att ha jobbat en dag! Man har en hel del sidor att ta igen.
Jag börjar vara orolig för pratet med chefen, måste strax be om större jobb byxor eller gravid jobb byxor.
Började en ny tjänst för ett tag sen så vet inte hur reaktionen kommer bli.
vet hur det är. ingen ny tjänst MEN...varit mammaledig nu i 2 år. hann arbeta i 6 månader.
förmodligen kommer jag bli sjukskriven sen pga mina hemska åderbråck som dyker upp vid graviditet.
så nu ska jag snart börja jobba och sen behöva säga att man försvinner IGEN...aja.
jag gör det i ett kör iaf :-P
DevilsDaughter skrev 2013-10-07 19:41:42 följande:
EQ85: Ja, vissa har ju åsikter när man skaffar fler barn.. Dock är det ju man själv som bestämmer det och ingen annan. Men man vill ju så gärna att alla bara ska bli glada när man berättar att man är gravid. jag har förberett min familj på detta, sagt att vi planerar barn inom en snar framtid, och nu när de vet så vet jag att de bara kommer bemöta mig positivt när jag väl säger att jag är gravid och vara glada för vår skull. Dock vet jag inte hur mannens familj kommer att känna inför detta, men de säger sällan mkt om sådant så om de tycker att vi gör "fel" så kommer de iaf inte säga det..
På jobbet är det helt sjukt just nu, vi är underbemannade och chefen håller på att gå in i väggen pga av alla sjukanmälningar som kommer in hela tiden, så jag känner att det inte är rätt läge att säga att jag är gravid, det skulle väl bli dödsstöten, hehe... lite jobbig att veta att det ställer till så för företaget att man är gravid..
ja det är surt när man ska behöva dra sig för att berätta att man är gravid för chefen,
jag förberedde min familj på att vi ville ha fler. men när jag berättade för min mamma kom bara orosmomenten ur henne. man måste byta bil, flytta, hur ska jag klara det om jag blir inlagd pga benen (åderbråck som blir hemska och inflammerade vid graviditet) och om vi kommer glömma bort ngt barn..??
vi har 3. alla behöver sin form av kärlek, utmaningar och stöd. glömmer inte bort ngn av dem.
men hon är bara orolig. klart fick jag ett grattis, men det kom en stund senare