• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Zwoom
    DevilsDaughter skrev 2013-10-08 10:00:38 följande:
    Zwoom: hahaha.. visst är det härligt när lukterna börjar komma? Under en av mina graviditeter fick jag för mig att min sambo luktade illa. Kunde inte lukta på honom under hela graviditeten.. I början kräktes jag bara jag var i närheten av honom. Han luktade ju inte alls illa, men gravidnäsan kan verkligen lura en! Har aldrig mått så bra under graviditeten som när jag va dunderförkyld och inte kände lukter så bra!

Fler som redan börjar känna av att ni inte kan äta vissa grejer och är mer sugna på annat? 

haha ja gud ja dessa "härliga" dofterna som kommer hihi.
    Vet att jag höll på att kräkas av att byta blöjor, min man stank otvättad förhud haha, stackarn han som är så renlig.

Även barnen stank tyckte jag tex i munnen osv och matosen fy det gick ju inte att laga mat utan att se till att ha en hink nära till hands hela tiden

Hela kvällen igår klagade jag för min man att jag stank svett trots jag precis hade badat      
    My family makes me the happiest mom / wife
  • rosii
    Zwoom: hahaha.. visst är det härligt när lukterna börjar komma? Under en av mina graviditeter fick jag för mig att min sambo luktade illa. Kunde inte lukta på honom under hela graviditeten.. I början kräktes jag bara jag var i närheten av honom. Han luktade ju inte alls illa, men gravidnäsan kan verkligen lura en! Har aldrig mått så bra under graviditeten som när jag va dunderförkyld och inte kände lukter så bra!

Fler som redan börjar känna av att ni inte kan äta vissa grejer och är mer sugna på annat? 
     Verkar vara vanligt det där att mannen luktar skit. Haha, synd att det är den man älskar som man har svårt att hålla sig ifrån. Hade underlättat om det varit en kollega eller liknande :) Märkte innan jag plussade att gubbens deo luktade skit äckligt (precis som första grav), och det var då jag förstog att jag var gravid. Så då åkte jag och shoppade en ny deo åt han, han fick inte vara med och välja tyvärr ;) haha
  • Zwoom
    rosii skrev 2013-10-08 10:21:49 följande:
     Verkar vara vanligt det där att mannen luktar skit. Haha, synd att det är den man älskar som man har svårt att hålla sig ifrån. Hade underlättat om det varit en kollega eller liknande :) Märkte innan jag plussade att gubbens deo luktade skit äckligt (precis som första grav), och det var då jag förstog att jag var gravid. Så då åkte jag och shoppade en ny deo åt han, han fick inte vara med och välja tyvärr ;) haha

haha kanske skall köpa en ny deo till min man med eller nja jag kan ju börja öppna en nu av alla de 50 han har typ och lukta
  • mammasusan

Haha ja min man har jag också tryckt lukta skit, inte än dock. Känner dock en massa andra äckliga & konstiga lukter som ingen annan verkar känna...

• Zwoom
    mammasusan skrev 2013-10-08 10:26:01 följande:
    Haha ja min man har jag också tryckt lukta skit, inte än dock. Känner dock en massa andra äckliga & konstiga lukter som ingen annan verkar känna...

Haha då är vi två
    Lustigt att saker och ting kan börja stinka så bara som man aldrig känt av innan tex nya saker känner jag väldigt mycket 
  • Frozen

Förra graviditeten fick jag börja använda neutral schampo och balsam, alla artificiella dofter blev jobbiga och rök. Matos hade jag inga problem med däremot blev cigarettrök jobbigare, men som tur är röker ingen i min närhet. 

Jag har inga direkta cravings men precis som förra gången blir jag mer sugen på nyttig mat, mer grönsaker typ, rotfrukter. Och jag har nog ätit ugnsbakade rödbetor och morötter varannan dag de senaste veckorna  
  • strumpan123
    Frozen skrev 2013-10-08 10:32:53 följande:
     Förra graviditeten fick jag börja använda neutral schampo och balsam, alla artificiella dofter blev jobbiga och rök. Matos hade jag inga problem med däremot blev cigarettrök jobbigare, men som tur är röker ingen i min närhet.  Jag har inga direkta cravings men precis som förra gången blir jag mer sugen på nyttig mat, mer grönsaker typ, rotfrukter. Och jag har nog ätit ugnsbakade rödbetor och morötter varannan dag de senaste veckorna  

Jag är också sugen på nyttiga saker som frukt, morötter äter jag jätteofta nu. Pasta, pizza och annat flott vill jag inte alls ha nu :)
  • Zwoom

Kan inte påstå att jag är sugen på saker men däremot en sak som glädjer mig är att jag inte har mitt stora sötsug efter godis längre

• Hallonmjölk

Äntligen en liten paus på jobbet! Har varit sjukt stressigt hela morgonen.

Måste ta mig ett snack med chefen ang planeringen. Inte okej som det är nu!

Iaf härligt att få en paus och läsa alla inlägg här som skrivits :)

Svar på tråden Bf Juni 2014